برندگان مسابقه عکاسی BPOTY؛ زیباترین تصاویر از دنیای پرندگان

پنج‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
نتایج مسابقه‌ی عکاس سال پرندگان (BPOTY) مشخص و آثار هنرمند در فضای مجازی منتشر شد.
تبلیغات

عکس‌برداری یکی از زیباترین هنرهای حال ‌حاضر است. تاکنون افراد متعددی در این رشته‌ی هنری موفق به ثبت آثار بسیار جذابی شده‌اند. هنرمندان این رشته می‌توانند به‌طور تخصصی در بخش‌های خاصی به خلق آثار هنری بپردازند؛ از شاخه‌های منحصر‌به‌فرد این رشته هنری می‌توان به عکس‌برداری از طبیعت، حیوانات و انسان‌ اشاره کرد که در هر کدام از آن‌ها، عکاس بر یک موضوع خاص متمرکز می‌شود. برای مثال فردی که در ثبت تصاویر پرتره مهارت دارد، نمی‌تواند به اندازه‌ی هنرمندی که به عکاسی از حیات وحش مشغول است در ثبت آثار مختلف از طبیعت موفق باشد. عموما عکاس‌های موفق یک سبک خاص، سال‌های زیادی برای گرفتن بهترین اثر خود صرف می‌کنند.

برای انتخاب بهترین آثار در سبک‌های مختلف، مسابقات مختلفی به‌صورت سالانه برگزار می‌شود. در این مقاله به یکی از بزرگ‌ترین مسابقات حوزه‌ی حیات وحش پرداخته‌ایم.

مسابقه «عکاس سال پرندگان»، برندگان سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد. برنده کلی امسال ماجد الزعابی از وردوی نروژ بود که عکس هنری و امپرسیونیستی فوق‌العاده‌ای ثبت کرده است که در ادامه مشاهده می‌کنید. این تصویر از دو قره‌غاز اروپایی (European Shag) گرفته شده است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

 الزعابی، هنرمند برنده‌ی ۵۰۰۰ پوند، به مسئولان این مسابقه گفت:

من این عکس را آوریل ۲۰۱۹، هنگام بازدید از جزیره پرنده دریایی معروف نروژی در واردو گرفتم. مکانی پر از پرندگان که فرصت‌های بی‌پایان برای عکاسی فراهم می‌کند. فرصت‌های زیادی برای ترکیب خلاقانه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها با پس‌زمینه و پیش‌زمینه تصاویر بازی کنید. در این تصویر، من قره‌غازی که روی آن فوکوس نشده و قاب خاصی برای دیگر پرنده‌ای که فوکوس روی آن است ایجاد کرده، دوست دارم. بوکه دریا با نزدیک شدن غروب نیز زیبا است. با آزمایش‌های مختلف این تصویر را ثبت کردم. هدف من خلق عکس‌های هنری و امپرسیونیستی از قره‌غاز‌ها بود و امیدوارم با این تصویر به هدفم رسیده باشم.

این عکس با دوربین نیکون  D850 با لنز AF-S Nikkor 180-400mm f/4E TC1.4 FL ED VR با سرعت ۵۵۰ میلی‌متر، ۱/۱۰۰۰ ثانیه ، f/5.6 و ISO 160 گرفته شده است.

در ادامه دیگر تصاویر ثبت‌شده توسط برندگان مسابقه عکاس سال پرندگان را مشاهده می‌کنید.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

تصویری که مشاهده می‌کنید توسط نیکلاس روسنس از سوئد ثبت شده است. این تصویر که یک مرغ مگس‌خوار نوک شمشیری را نشان می‌دهد، موفق شده است در دسته‌ی «رفتار پرندگان» مقام سوم را به دست بیاورد. در این تصویر یک مرغ مگس‌خوار را مشاهده می‌کنید که نوک یک پرنده دیگر را گرفته و انگار روی آن نشسته است. نام این اثر ROPEWALKER به‌ معنی طناب‌باز است که واقعا اسم بسیاری زیبایی محسوب می‌شود.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

تصویر ثبت‌شده توسط ترجه کولاس از نروژ موفق شده است که در دسته‌ی «بهترین پرتره» برنده‌ی جایزه برنز شود. در این  تصویر یک زیرآبروک گلوسفید (White-throated Dipper) دیده می‌شود که در حال نگاه کردن به تصویر خود در آب است. این اثر هنری بی‌نظیر نام A DIPPER IN THE MIRROR را به خود اختصاص داده که معنی فارسی آن « یک زیرآبروک در آینه» است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

در این اثر هنری یک قره‌غاز دیگر دیده می‌شود که زیر آب به ‌دنبال شکار است. گرگ لکور از فرانسه با ثبت این تصویر زیبا موفق شد در دسته‌ی «بهترین پرتره» مقام دوم را از آن خود کند. نام این عکس CORMORANT UNDERWATER VIEW است که در فارسی به «نمای قره‌غاز زیر آب» ترجمه می‌شود.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

عکس بعدی توسط فردی به ‌نام رولوف مولنار از هلند به این مسابقه ارسال شده است. در این تصویر فوق‌العاده دو پرنده در حال مبارزه با یکدیگر هستند. یکی از نکات جذاب این تصویر،‌ مبارزه این دو پرنده در میان زمین و آسمان است که با خود دانه‌های برف را جابه‌جا کرده‌اند. این اثر هنری بی‌نظیر موفق شده است مقام اول دسته‌ی «رفتار پرندگان» را از آن خود کند. نام این اثر هنری  NUTCRACKERS FIGHTING IN THE SNOW است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

یک تصویر دیگر نیز از فرانسه به این مسابقه فرستاده شده است. گرگ لکور تصویری از بندر سنت جان در آفریقای جنوبی ثبت کرده که در دسته‌ی «رفتار پرندگان» برنده جایزه نقره شده است. این تصویر جذاب دسته‌ای از ماهی‌ها را نشان می‌دهد که هنگام فرار از دست شکارچیان به شکل یک لبخند درآمده‌اند. نام این اثر هنری FEEDING FRENZY است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

یک اثر هنری از چین توسط فردی به ‌نام شو چینگ موفق به بردن مقام سوم دسته‌ی «پرندگان در حال پرواز» شده است. در این عکس پرنده به حالتی عکس‌برداری شده است که به یک پری زیبا شباهت دارد که در حال فرود آمدن روی زمین است؛ به همین دلیل نام این تصویر FAIRY LANDING ON EARTH است که در فارسی به «فرود پری روی زمین» ترجمه می‌شود.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

گادی شمیلا از فلسطین اشغالی موفق شده است یک تصویر زیبا از لحظه پرواز پرنده‌ای جذاب ثبت کند. عکس ثبت‌شده از این هدهد باعث شد که عکاس آن در دسته‌ی «پرندگان در حال پرواز» مقام اول را کسب کند. نام این اثر هنری HOOPOE FLIGHT AT LOW SPEED  است که در فارسی به « پرواز هدهد با سرعت کم» ترجمه می‌شود.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

یک تصویر بسیار زیبا توسط نیکوس فوکاس از یونان که در دسته‌ی «پرواز پرندگان» موفق به کسب مقام دوم شده است. در این اثر هنری یک پرنده دیده می‌شود که در حال پرواز، سطح آب را لمس کرده است. نام این عکس به دلیل حرکت پرنده، TOUCH AND GO گذاشته شده که به‌ معنای «لمس کن و برو» است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

نام اثر هنری بعدی A NEW BEGINNING است. این تصویر که معنای نام آن «شروعی دوباره» است، در پارک ملی کازیرانگای هند ثبت شده و یک پرنده را در حال نگاه کردن به علف‌های آتشین نشان می‌دهد. نام عکاس این اثر سوایام‌سیدا موهاپاترا است. وی موفق شد در دسته‌ی «پرندگان در محیط ‌زیست» برنده‌ی جایزه برنز شود.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

فرانچسکو فیلیپو پلگرینی از ایتالیا با ارسال این تصویر بی‌نظیر موفق شد در دسته‌ی‌ «پرندگان در محیط ‌زیست» مقام اول را از آن خود کند. این عکس از آبشار ایگوازو در میسیونس آرژانتین ثبت شده است. نام این اثر هنری SWIFTS OVER IGUAZÚ FALLS به ‌معنای « بادخورک‌ها بر فراز آبشار ایگوازو» است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

این تصویر در منطقه‌ی کوهستانی گلسفیل توسط پل هرمانسن ثبت شده است. این عکاس نروژی با این عکس موفق شد در دسته‌ی «پرندگان در محیط ‌زیست» برنده جایزه نقره شود. جغد بزرگی بر بالای یک درخت دیده می‌شود که گویی انگار منتظر تمام شدن این سرما و فرا رسیدن روزهای گرم‌تر است. نام این اثر HAWK OWL IN A MOUNTAIN FOREST است که به فارسی «جغد شاهینی در جنگل کوهستانی» ترجمه می‌شود.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

خوان پابلو پلازا پوزو از اسپانیا تصویری برای مسابقه‌ی پرندگان ارسال کرده است که یک هدهد معمولی را درحالی‌که یک عنکبوت به منقار گرفته است، میان طبیعت نشان می‌دهد. این تصویر موفق شد در بخش «سیاه و سفید» مقام سوم را از آن خود کند. این اثر جذاب، نام کوتاه و زیبای PYROGRAPHY را به خود اختصاص داده که در فارسی به ‌معنای «نگارگری» است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

رابرت سامر از آلمان با ارسال اثر هنری SINGLE ROOM AVAILABLE موفق شد مقام اول دسته‌ی «سیاه و سفید» را از آن خود کند. در این تصویر جذاب که نام آن به فارسی « اتاق تک موجود است» می‌شود، پرندگان مختلفی در چارچوب‌های کوچکی دیده می‌شوند. گویی همه‌ی این پرندگان ساکنین واحدهای مختلف یک آپارتمان هستند. این عکس می‌تواند داستان‌های زیادی در ذهن مخاطب ایجاد کند.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

 تصویر ثبت‌شده توسط دانیل استنبرگ از سوئد که موفق شد در دسته‌ی «سیاه و سفید» برنده جایزه نقره شود. در سمت راست این عکس زیبا، یک جغد دیده می‌شود که با نگاه نافذ خود به دوربین نگاه می‌کند. نام این اثر هنری کاملا درست انتخاب شده است. استنبرگ این تصویر را GREAT GREY OWL نامیده که در فارسی به «جغد خاکستری عظیم» ترجمه می‌شود.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

یک هنرمند چینی با ثبت این تصویر موفق شد در دسته‌ی «تصاویر خلاقانه» برنده‌ی جایزه برنز شود. چنگبو سان فردی است که این عکس را ثبت و آن را برای مسابقه‌ی تصاویر پرندگان ارسال کرده است. نام این اثر هنری جذاب که یک حواصیل را در میان گیاهان نشان می‌دهد، MAKE-UP است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

در این عکس لک‌لک‌های سفید دیده می‌شوند که بر فراز دکل‌های برق لانه ساخته‌اند. کارلوس سیفوئنتس این تصویر جذاب را در اسپانیا ثبت کرده است. اثر او در دسته‌‌ی «پرندگان باغی و شهری» موفق به بردن جایزه برنز شد. نام این تصویر ELECTRIC  است.

برندگان مسابقه عکاس پرندگان ۲۰۲۰

در نهایت اثری هنری PERFECT CAMOUFLAGE دیده می‌شود که معنی نام آن به فارسی «استتار فوق‌العاده» است. کیبوتس هاتزور و موشه کوهن صاحبان این اثر هستند. این تصویر موفق شد در دسته‌ی «توجه به جزئیات» برنده جایزه طلا شود. دلیل انتخاب این اثر برای کسب مقام اول در دسته‌ی مذکور مشخص است.

مسابقه عکاس سال پرندگان که پنجمین سال خود را پشت سر گذاشته، متعلق به مؤسسه خیریه حفاظت از پرندگان است که عواید مسابقه را دریافت می‌کند. این مؤسسه خیریه برای پروژه‌های حفاظت از مزایای پرندگان هزینه می‌کند. شما می‌توانید آثار برندگان بیشتری از مسابقات امسال و برندگان سال‌های گذشته را در وب‌سایت BPOTY مشاهده کنید.

نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی تصاویر برنده‌ی این مسابقه چیست؟ از نظر شما کدام اثر بهترین تصویر ثبت‌شده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات