سیستم ورود بدون رمز عبور به تمامی اکانت‌های مایکروسافت اضافه شد

پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
لوگو مایکروسافت / Microsoft روی ورودی ساختمان در شب
ورود بدون رمز عبور به تمامی حساب‌های کاربری مایکروسافت اضافه شد. این سیستم با قابلیت Passkey کار می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت سال گذشته از فعال شدن قابلیت کلید عبور (Passkey) در ویندوز ۱۱ خبر داد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که بدون وارد کردن رمز عبور و صرفاً ازطریق سیستم احراز هویت بیومتریک دستگاه، وارد حساب شوید.

اکنون مالکان تمامی حساب‌های عادی مایکروسافت می‌توانند کلیدهای عبور را در سراسر ویندوز، اندروید و iOS ایجاد کنند. در این روش کاربر می‌تواند از تشخیص چهره، اثر انگشت، پین ​​یا کلید امنیتی خود برای ورود به حساب استفاده کند.

واسو جاکال، قائم‌مقام ارشد تیم امنیت مایکروسافت، توضیح می‌دهد: «از امروز می‌توانید از یک کلید عبور برای ورود به برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مایکروسافت، از جمله مایکروسافت ۳۶۵ و هوش مصنوعی Copilot در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل استفاده کنید. پشتیبانی از ورود به نسخه‌های موبایلی برنامه‌های مایکروسافت با استفاده از کلید عبور در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد.»

کلید عبور مایکروسافت
Microsoft

پشتیبانی از کلید عبور نشان‌دهنده‌ی جهشی مهم در تلاش‌های مایکروسافت برای حرکت به سمت آینده‌ی بدون رمز عبور است. مایکروسافت برای اولین بار احراز هویت Windows Hello را با ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد؛ این سیستم به شما امکان می‌دهد که با چهره، اثر انگشت یا پین به کامپیوتر شخصی خود وارد شوید.

کلیدهای عبور اکنون استانداردی صنعتی هستند و توسط اپل، گوگل، مایکروسافت و سایر شرکت‌ها پذیرفته شده‌اند. تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیون حساب گوگل از کلیدهای عبور استفاده کرده‌اند که نشان از جایگزینی آن‌ها توسط بسیاری از کاربران به‌جای رمزهای عبور دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات