توصیه پلیس آمریکا: این قابلیت را در آیفون کودکان خود غیرفعال کنید

دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
هوم اسکرین آیفون ۱۴ پرو
پلیش آمریکا درباره‌ی فعال‌بودن قابلیتی جدید در آیفون کودکان هشدار داده است.
تبلیغات

پلیس محلی اوهایو به والدین درباره‌ی ویژگی جدیدی که پس از به‌روزرسانی به iOS 17.1 به‌صورت پیش‌فرض در گوشی آیفون فعال شده، هشدار داده است.

اپل توضیح می‌دهد که در ویژگی موسوم به NameDrop، کاربر آیفون می‌تواند اطلاعات تماس خود ازجمله شماره‌تلفن و عکس پروفایل را با نگه‌داشتن گوشی آیفون کنار آیفون دیگر و زدن انگشت روی صفحه، به آیفون دوم منتقل کند. در‌صورتی‌که گوشی‌ها از یکدیگر دور شوند یا قبل از اتمام انتقال اطلاعات قفل شوند، تبادل اطلاعات تکمیل نخواهد شد.

پلیس میدلتون به والدین گفته است که آن‌ها باید این ویژگی را در آیفون کودکان خود خاموش کنند تا از انتقال شماره‌تلفن و آدرس ایمیل یا نام آن‌ها جلوگیری شود.

برای حفظ ایمنی کودکان از افراد غریبه‌ای که قصد دارند اطلاعات را با استفاده از ویژگی NameDrop تبادل کنند، به بخش تنظیمات > عمومی > ایردراپ > Bringing Devices Together بروید و سپس NameDrop را غیر‌فعال کنید.

قابلیت namedrop برای ios 17

پلیس در مناطق دیگر آمریکا هم به والدین درباره‌ی NameDrop هشدار داده‌ است؛ از‌جمله پلیس واترتاون کانتیکت که از‌طریق فیسبوک هشداری صادر کرد. برخی از والدین در این منطقه در فیسبوک اظهار کردند که اخیراً آیفون کودکان خود را به‌روزرسانی کرده‌اند؛ اما از ویژگی جدید آگاه نبودند.

بعضی از کاربران آیفون گفته‌اند که برخلاف اظهارات پلیس، این ویژگی به‌طور خودکار اطلاعات تماس را مبادله نمی‌کند. همان‌طور‌که ویدئو رسمی اپل نشان می‌دهد، هنگامی‌که دو آیفون نزدیک یکدیگر قرار می‌گیرند، کاربران باید ابتدا وارد بخش اطلاعات تماس خود شوند و سپس انتخاب کنند که شماره تلفن یا ایمیل را به‌اشتراک بگذارند (گزینه‌ی دیگر فقط دریافت اطلاعات شخص مقابل است). سپس روی اشتراک‌گذاری (Share) و درنهایت «انجام شد» ضربه بزنند.

چگونه از نیم‌دراپ استفاده کنیم؟

برای اشتراک‌گذاری اطلاعات از آیفون به آیفون یا اپل واچ، باید ابتدا گوشی آیفون را چند سانتی‌متر بالاتر از آیفون یا اپل واچ شخص دیگر نگه دارید.

برای اشتراک‌گذاری از اپل واچ به اپل واچ دیگر، وارد قسمت مخاطبان در ساعت هوشمند خود شوید. درادامه، روی تصویر خود در گوشه‌ی بالا سمت راست و روی گزینه‌ی اشتراک ضربه بزنید. سپس اپل واچ خود را به نزدیکی اپل واچ شخص دیگر بیاورید. در این حالت، هر دو اپل واچ به لرزش در‌می‌آیند و برقراری اتصال را نشان می‌دهند.

دستگاه‌ها را در نزدیکی هم نگه دارید تا گزینه‌ی NameDrop ظاهر شود. سپس، باید انتخاب کنید که اطلاعات تماس را به‌اشتراک می‌گذارید و اطلاعات طرف مقابل را دریافت می‌کنید یا فقط یکی از آن‌ها را انجام می‌دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات