سرامیک خودرو چیست | هر آنچه که باید در مورد نانو سرامیک خودرو بدانید

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
کارواکس
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
اگربه نگهداری و زیبایی و درخشندگی اتومبیل خود اهمیت می‌دهید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا در مورد سرامیک بدنه خودرو توضیح دهیم.
تبلیغات

نانو سرامیک خودرو یک واکس مایع با ساختارهای پلیمری نانو است که بر روی سطح بیرونی وسیله نقلیه اعمال می‌شود و با قدرت محافظتی بسیار بیشتر از واکس خودرو، یک سد محافظ در برابر گرد وغبار، آلودگی، آب، خاک، صمغ درختان، فضولات پرندگان و باران‌های اسیدی و در مجموع آلودگی های محیطی ایجاد می‌کند. همچنین از بدنه خودرو در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند و مانع بسیار مقاومی دربرابر آفتاب سوختگی است.

در تعریف دیگر اینگونه می‌توان بیان کرد که پوشش نانو سرامیک خودرو یک پلمیر مایع است که با سطح رنگ خودرو پیوند برقرار می‌کند و یک لایه حداکثر 5 میکرونی روی بدنه ایجاد کرده و یک محافظت بلند مدت و قدرتمند برای بدنه خودرو به همراه دارد. پس از اجرای سرامیک خودرو، این پوشش با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه‌ای محافظ و آب گریز یا هیدروفوبیک را تشکیل می‌دهد.

کارواکس

نحوه اعمال سرامیک خودرو

اجرای سرامیک خودرو نیاز به تخصص و مهارت دارد، چرا که اگر حتی از بهترین مواد سرامیک خودرو استفاده گردد، اما به درستی و توسط فرد متخصص بر روی بدنه اجرا نشود، نتیجه استاندارد و خوبی را به همراه نخواهد داشت.

دیتیلیرها (افراد متخصص اجرای خدمات دیتیلینگ) برای اعمال سرامیک خودرو، ابتدا به زیرسازی و احیای رنگ بدنه خودرو می‌پردازند. احیای رنگ بدنه و زیر سازی نقش اساسی در اجرای سرامیک خودرو دارد و یکی از اقدامات ضروری است که باید قبل از اجرای سرامیک ماشین انجام شود.

احیای رنگ با استفاده از پولیش های پایه آب و بدون مواد پر کننده مانند سیلیکون و فیلر انجام می شود که به وسیله آن تمامی لکه ها، خراش‌ها و آثار هولوگرامی روی بدنه برطرف می‌شود و سطح خودرو کامل صاف و یکدست می‌شود. توجه داشته باشید که زیرسازی و احیا باید هم برای خودروهای صفر و هم برای خودروهای کارکرده انجام شود، تا بهترین نتیجه از اعمال سرامیک خودرو حاصل گردد. اما بدون شک خودروی صفر در مقایسه با خودروی کارکرده به زیرسازی خیلی کمتری نیاز دارد.

مراحل اعمال سرامیک خودرو

اجرای سرامیک خودرو 5 مرحله زیر را شامل می شود:

مرحله اول: اجرای خمیر کلی

اجرای خمیر کلی اولین مرحله از اعمال سرامیک خودرو است که به منظور تمیز کردن آلودگی ها و کثیفی های روی بدنه خودرو به کار برده می شود. با اجرای خمیر کلی، بدون ایجاد آسیب روی رنگ بدنه خودرو تمام کثیفی ها و لکه ها برطرف می شود و بدنه عاری از هر گونه آلودگی می شود.

مرحله دوم: احیای رنگ

احیای رنگ با استفاده از پولیش های پایه آب و بدون چربی و مواد پر کننده ( با توجه به میزان و عمق خراش ها از پولیش زبر تا نرم استفاده می شود) انجام می شود. این فرایند به منظور برطرف کردن خراش ها، آفتاب سوختگی و آثار هولوگرام روی بدنه صورت می گیرد.

مرحله سوم: چربی زدایی

در این مرحله از چربی زدا به منظور تمیز کردن آثار پولیش و واکس مرحله قبل استفاده می شود. دیتیلیر چربی زدا را روی بدنه اسپری کرده و با یک دستمال میکروفایبر نرم آن را تمیز می کند.

مرحله چهارم: اجرای سرامیک

در این مرحله نوبت به اعمال پوشش نانو سرامیک خودرو می رسد که با استفاده از پد اجرای سرامیک خودرو انجام می شود.

مرحله پنجم : خشک کردن سرامیک

خشک کردن سرامیک خودرو می تواند با استفاده از دستگاه خشک کن اینفراد و یا به صورت طبیعی با قرار گرفتن در محیط انجام شود. اگر از دستگاه برای خشک کردن سرامیک استفاده نشود، خودرو نباید در معرض بارش باران قرار بگیرد.

نانو سرامیک خودرو چه کاربردی دارد؟

  • محافظت از بدنه خودرو در برابر آلودگی‌های محیطی، دوده، گرد و غبار، باران‌های اسیدی، صمغ درختان، فضولات پرندگان و لکه‌های آب
  • آسان‌تر شدن شستشوی خودرو
  • محافظت از بدنه خودرو در برابر اشعه آفتاب و جلوگیری از آفتاب سوختگی
  • آبگریز شدن بدنه خودرو
  • ایجاد براقیت و درخشندگی فوق العاده
  • تثبیت رنگ احیا شده بدنه خودرو تا زمانی که سرامیک خودرو ماندگاری دارد.

نکاتی برای نگهداری از خودروی سرامیک شده

به منظور نگهداری از خودروی سرامیک شده باید نکاتی را رعایت کنید که این نکات به شرح زیر است:

  • از شستشوی خودرو زیر نور خورشید خودداری کنید
  • برای شستشوی خودرو، از شوینده‌های مخصوص ماشین‌های سرامیک شده که PH خنثی دارند، استفاده کنید.
  • برای خشک کردن ماشین، از یک حوله میکروفایبر نرم استفاده کنید. که مطمئن باشید لکه و یا هولوگرامی را بر روی بدنه ایجاد نمی‌کند.
  • با توجه به خاصیت آبگریزی، ماشین سرامیک شده نسبت به ماشین سرامیک نشده راحت تر و زودتر تمیز می شود، پس نیاز نیست شستشو در کارواش با فشار نزدیک لنس گان باشد.

سرامیک خودرو، کاور شفاف و یا کاور رنگی؟ کدام بهتر است؟

سرامیک خودرو، کاور شفاف خودرو و کاور رنگی از جمله پرطرفدارترین خدمات زیبایی و دیتیلینگ خودرو به شمار می‌رود و با یکدیگر وجه مشترکات و در عین حال تفاوت زیادی دارند.

پوشش سرامیک خودرو خاصیت آبگریزی و براقیت راایجاد می کند. همچنین محافظ خوبی نیز در برابر اشعه های خورشید و آلودگی های محیطی است، ولی از قدرت محافظتی خاصی در برابر خراش ها، سنگ خوردگی ها و یا سایر آسیب های فیزیکی برخوردار نیست.

ما در مقابل کاور شفاف خودرو که با نام ppf نیز شناخته می شود به خوبی می‌تواند از بدنه خودرو در برابر سنگ ریزه‌های جاده، خط و خش‌ها و آثار هولوگرام محافظت کند و جلوی ایجاد آسیب روی بدنه ناشی از این عوامل را بگیرد. کاورهای شفاف خودرو همچنین از خاصیت خود ترمیمی برخوردار هستند که به واسطه دارا بودن این خاصیت، با قرار گرفتن در گرمای محیط، می‌توانند خود را ترمیم کنند و اگر آسیب های ایجاد شده روی کاور نیز شدید باشد، با پولیش قابل برطرف شدن است.

کاورهای رنگی خودرو در برابر خراش ها و سنگ ریزه های جاده از قدرت محافظتی بالاتری در مقایسه با سرامیک خودرو برخوردار هستند. اما این میزان محافظت از محافظتی که کاورهای شفاف ارائه می دهند کمتر است. کاورهای رنگی در رنگ های مختلف به صورت مات و براق در بازار موجود است که استفاده از آن در جلوه ظاهری خودرو تغییر ایجاد می کند و محافظت در برابر خراش و سنگ ریزه های جاده را نیز ارائه می دهد.

از نظر ضخامت نیز کاورهای شفاف از بیشترین ضخامت در حدود 150 تا 220 میکرون برخوردار هستند. بعد از آن کاورهای رنگی ضخامت حدودی 135 تا 150 میکرون و در آخر هم سرامیک خودرو با ضخامت حداکثر 5 میکرون کمترین میزان ضخامت را دارند. از نظر قیمتی نیز کاورهای شفاف ((ppf، کاورهای رنگی خودرو و سرامیک خودرو به ترتیب بیشترین تا کمترین قیمت را دارند.

کارواکس

برای سرامیک خودرو به چه مراکزی مراجعه کنیم؟

از آنجا که اعمال سرامیک خودرو یک کار تخصصی است، باید توسط افراد حرفه‌ای و با تجربه همراه با دقت و مهارت کامل انجام شود. کارواکس به عنوان اولین شرکت تخصصی و مرکز دیتیلینگ خودرو در ایران، با بیش از ۱۰ سال سابقه اجرایی خدمات دیتیلینگ خودرو و در اختیار داشتن نیروهای مجرب، می‌تواند یک انتخاب عالی برای افرادی باشد که می‌خواهند خودروی خود را با بهترین کیفیت سرامیک کنند.

سایت کارواکس: https://carwax.ir/

شماره تماس: 02632558700

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات