سرور ابری ساعتی و رایانش ابری چگونه ایده‌ها و پروژه‌ها را شتاب می‌دهد؟

شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سرویس ابری ویراک
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
سرور ابری ساعتی و در اختیار داشتن پایگاه داده قدرتمند و پرسرعت، این روزها تبدیل به نیازی اساسی برای توسعه‌دهندگان، افراد و کسب‌وکارهای مدرن شده است.
تبلیغات

سرور ابری ساعتی و در اختیار داشتن پایگاه داده قدرتمند و پرسرعت، این روزها تبدیل به نیازی اساسی برای توسعه‌دهندگان، افراد و کسب‌وکارهای مدرن شده است. این زیرساخت‌های محاسباتی باعث می‌شوند تا شرکت‌ها بتوانند خدمات و محصولات خود را با سرعت و کیفیت بهتری به کاربران ارائه کنند. تأمین این زیرساخت‌ها می‌تواند موجب تحمیل هزینه‌های زیادی به سازمان شود که راهکارهای رایانش ابری دقیقا در پاسخ به این چالش پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند. رایانش ابری می‌تواند قدرت سرورهای میلیاردی را با هزینه‌های میلیونی، برای کسب‌وکار فراهم کند.

زمانی که یک سازمان برای رفع نیازهای محاسباتی و ذخیره‌سازی خود اقدام به تأمین سرور و سیستم‌های مورد نیاز می‌کند، باید به فکر افزونگی و تأمین بیش از نیاز باشد تا در زمان‌های بروز اختلال و فشار بیش از پیش‌بینی، سیستم‌ها دچار افت عملکرد نشوند. مشکلی که با این روش به وجود می‌آید، تحمیل هزینه‌های گزاف برای تأمین منابع و البته بیکار ماندن آن‌ها در زمان‌های عادی است.

راه حل چیست؟ چطور می‌توان هزینه‌ی استفاده از زیرساخت‌های فناوری را پایین آورد؟ بهبود عملکرد سازمان در بحث هزینه‌های فناوری اطلاعات چگونه امکان پذیر است؟ متخصصان فناوری اطلاعات، یک راهکار همه جانبه و مفید برای مقابله با این چالش دارند. این راهکار نجات بخش، ابر و سیستم‌های مبتنی بر رایانش ابری است. در ادامه این مطلب، درباره این راهکارهای رایانش ابری که می‌توانند به شکل چشمگیری کسب‌وکار را توسعه دهند؛ بیشتر توضیح خواهیم داد.

رایانش ابری و چالش‌هایی که برطرف می‌کند

پاسخ متخصصان فناوری اطلاعات به چالش بلااستفاده ماندن زیرساخت‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی هر سازمان و هزینه‌های بالای تأمین سرور در محل، رایانش ابری و مجازی‌سازی بوده است. زیرساخت‌های ابری در اولین قدم، شرکت‌ها را از خرید سخت‌افزار محاسباتی و مدیریت آن‌ها بی‌نیاز می‌کنند. در مرحله‌ی بعد، کار را یک مرحله آسان‌تر کرده و به سازمان‌ها اجازه می‌دهند دقیقا به اندازه نیازشان و به صورت شناور زیرساخت رایانش ابری خود را تأمین کنند. سرور ابری ساعتی پیشرفته‌ترین راهکار برای مرتفع کردن چالش‌های سازمان‌ها در تأمین زیرساخت‌های محاسباتی است.

مزایای خرید سرور ابری ساعتی از ابر ویراک

ابر ویراک با فراهم کردن زیرساخت‌های ابری و راهکارهای رایانش ابری را برای پاسخ به نیاز متخصصان فناوری اطلاعات به چالش‌ها و مشکلات تأمین زیرساخت‌های محاسباتی و ذخیره‌سازی را فراهم کرده است. استفاده از زیرساخت‌های ابری به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا از سخت‌افزاری که به صورت مجازی به آن‌ها اختصاص داده شده، حداکثر استفاده را داشته باشند. در زمان افزایش بار کاری و نیاز به منابع محاسباتی بیشتر، به راحتی امکان مقیاس‌بندی زیرساخت رایانش ابری وجود دارد. این قابلیت باعث می‌شود سازمان‌ها در زمان نیاز خود، سرویس ابری خریداری شده را متناسب با نیاز خود مقیاس کرده و به صورت بهینه‌تری هزینه‌های خود را مدیریت کنند.

قدم بعدی برای به حداکثر رساندن کارایی سازمان با استفاده از سیستم‌های رایانش ابری در سرور مجازی امکان استفاده کوتاه مدت و حتی ساعتی از آن‌ها است. استفاده و خرید سرور ابری ساعتی پیشرفته‌ترین راهکار زیرساخت‌های ابری برای بالاتر بردن عملکرد و صرفه‌ی اقتصادی به‌کارگیری سیستم‌های رایانش ابری است. با استفاده از طرح‌های سرور ابری ساعتی، یک سازمان می‌تواند سخت‌افزار پردازشی و فضای ذخیره‌سازی مورد نیازش را فقط به مدت محدودی اجاره کند. در این حالت نیازی به پرداخت یک دوره‌ی کامل برای سرور ابری خریداری شده نیست و می‌توان فقط در زمان افزایش فشار کاری یا اجرای طرح‌های خاص، زیرساخت رایانش ابری را تهیه کرد.

سرویس ابری ویراک

هاست ابری، راهکاری به‌صرفه

استفاده از زیرساخت‌های رایانش ابری و فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر، می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌های یک کسب‌وکار به بار آورد. یکی از موارد استفاده از زیرساخت‌های ابری، هاست ابری برای میزبانی از وب‌سایت کسب‌وکار است. هاست ابری، به عنوان نسل جدید سرویس‌های میزبانی وب سایت، مزیت‌هایی برای کسب‌وکار دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پایداری بالاتر سرویس هاست ابری نسبت به هاست معمولی: هاست ابری به صورت ذاتی ویژگی افزونگی را دارد که باعث می‌شود پایداری سایت بهتر شود.
  • افزایش سرعت تحویل داده‌ها: استفاده از هاست ابری امکان افزایش سرعت تحویل داده‌های سایت به بازدیدکنندگان را فراهم می‌کند.
  • سرویس‌های حیاتی قابل دسترسی از نقاط مختلف: به دلیل توزیع‌شده بودن سیستم‌های میزبانی ابری، سرویس‌های مهم و حیاتی کسب‌وکار شما در هر نقطه‌ای قابل دسترس خواهند بود.
  • برون‌سپاری اقدامات امنیت شبکه و داده‌ها: هنگامی که یک کسب‌وکار از سرویس‌های هاست ابری استفاده می‌کند، مسئول تأمین امنیت شبکه و داده‌ها صرفا همان کسب‌وکار نیست. در مرحله اول، وظیفه تأمین‌کننده زیرساخت هاست ابری، تأمین امنیت سرور و سرویس میزبانی است.
  • بهبود عملکرد سایت: با استفاده از سرویس میزبانی ابری، به دلیل امکان استفاده از سخت‌افزار مدرن‌تر و البته مقیاس بندی آسان‌تر میزان استفاده از سخت‌افزارهای سرور، عملکرد وب‌سایت بسیار بهتر از زمانی خواهد بود که متکی به یک سرور فیزیکی محدود است.

ابر ویراک، ابر مقیاس پذیر و منعطف

همان‌طور که متوجه شدید، سرویس‌های زیرساخت ابری که امکان استفاده از خدمات رایانش ابری و دیسک‌های ذخیره‌سازی ابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، به خودی خود خدماتی پیشرفته و کارآمد به حساب می‌آیند. شرکت‌های مختلفی خدمات رایانش ابری را ارائه می‌دهند که بر اساس زیرساخت‌های خود امکانات گوناگونی را در اختیار کاربران خانگی و سازمانی قرار می‌دهند.

سرویس ابری ویراک

در میان شرکت‌های ارائه دهنده زیرساخت‌های رایانش و ذخیره‌سازی ابری در ابر ویراک به عنوان ارائه‌دهنده‌ای به‌روز و پیشرفته وارد این حوزه شده است. این شرکت با تکیه بر نیروهای جوان و متخصص خود و استفاده از نسل جدید سخت‌افزارها در دیتاسنترهای مختلف و توزیع شده‌، امکان ارائه خدمات رایانش ابری و زیرساخت ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر را به کاربران، فراهم کرده است.

ابر ویراک علاوه بر استفاده از زیرساخت‌های پیشرفته در دیتاسنترهای مختلف داخل خاک ایران، سرویس‌های ابری خود را به صورت توزیع شده و در قالب خدمات اختصاصی مانند هاست ابری و سرور ابری ساعتی ارائه می‌دهد. سرویس سرور ابری ساعتی، به کاربران چه در سطح سازمانی و چه کاربران خانگی این اجازه را می‌دهد که برای دوره‌های تست یا حتی پروژه‌های مقطعی فقط به میزان مورد نیاز، سخت‌افزار پردازشی ابری مورد نیاز خود را اجاره کرده و به میزان استفاده از آن‌ها هزینه پرداخت کنند. این باعث می‌شود هزینه‌های سربار کاهش پیدا کرده و امکان اجرای پروژه‌های مقطعی برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم شود.

سخن پایانی

سرویس‌های رایانش و ذخیره‌سازی ابری، راهکارهایی مدرن و به‌روز هستند تا سازمان‌ها و کسب‌وکارها را از چالش‌های فناوری اطلاعات رها کنند. این ابرهای مشکل گشا با ارائه امکانات جدید به سازمان‌ها و کاربران خانگی، امکانات جدیدی را در اختیارشان قرار می‌دهند تا با دردسر و هزینه‌ی کمتر، اهداف تجاری و فناورانه‌ی خود را دنبال کنند. یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات رایانش و هاست ابری در ایران، ابر ویراک است که با تکیه بر زیرساخت‌های مدرن خود در دیتاسنترهای مختلف داخل ایران، توانسته بهترین و منعطف‌ترین خدمات رایانش ابری را به کاربران ارائه دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات