نحوه انتخاب معلم خصوصی خوب از ایران مدرس

یک‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
مطالعه 12 دقیقه
این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد
در این مقاله در رابطه با نحوه انتخاب معلم خصوصی خوب با قیمت مناسب و منصفانه توضیح داده شده است.
تبلیغات

در حال حاضر یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری بهتر دروس مختلف، افزایش معدل، موفقیت در کنکور و کسب درصد بالا در دروس کنکوری، موفقیت در امتحانات و گرفتن نمره 20 در ریاضی، فیزیک و سایر دروس، یادگیری بهتر و سریعتر مکالمه زبان انگلیسی، موفقیت در آزمون های آیلتس و تافل، یادگیری کامپیوتر و نرم افزارهای تخصصی در زمان کم و ... استفاده از کلاس های تدریس خصوصی و داشتن یک معلم خصوصی خوب و مجرب است. کلاس های خصوصی ممکن است در مقایسه با کلاس های گروهی آموزشگاهها و یا کتاب و فیلم های کمک آموزشی هزینه بیشتری داشته باشد اما مزایای زیادی هم دارد و این باعث می شود افراد زیادی متقاضی استفاده از این کلاس ها باشند.

مهمترین مزیت کلاس های تدریس خصوصی این است که این کلاس ها متناسب با هدف و خواسته شاگرد شخصی سازی می شود. به عبارت دیگر، برای هر دانش آموز، دانشجو و زبان آموزی مطالب ارائه شده در کلاس بسته به این که سطح سواد و توانایی شاگرد چقدر هست و چه هدفی از برگزاری کلاس دارد می تواند متفاوت باشد. در کلاس های گروهی سر فصل ها توسط استاد مشخص می شود اما در کلاس خصوصی خود شاگرد مشخص می کند چه مطالبی تدریس شود و در نتیجه بازدهی کلاس ها بسیار بیشتر خواهد بود.

به عنوان مثال، برای درس ریاضی بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان اشکالات پایه ای دارند. فرض کنید دانش آموزی مشتق را خوب یاد نگرفته باشد و در کلاس استاد بخواهد انتگرال را به ایشان یاد بدهد. از آنجایی که مباحث مشتق و انتگرال رابطه تنگاتنگی با هم دارند، دانش آموز یا دانشجویی که فرمول های مشتق گیری را خوب بلد نیست نمی تواند انتگرال را هم خوب آموزش ببینید. یک معلم خصوصی ریاضی خوب وقتی با پرسیدن سوال متوجه این اشکال پایه ای می شود، در کمترین زمان ابتدا اشکالات بحث مشتق را برطرف نموده و در مرحله بعد سراغ تدریس مبحث انتگرال می رود.

نکته دیگر اینکه زمان و مکان برگزاری کلاس ها هم توسط خود شاگرد و با هماهنگی استاد مشخص می شود و همین مورد هم باعث می شود در بهترین زمان از این کلاس ها استفاده گردد و نتیجه خوبی حاصل شود. کلاس های خصوصی می تواند به صورت تدریس خصوصی در منزل و یا تدریس خصوصی آنلاین برگزار شود.

راهنمایی برای انتخاب معلم خصوصی خوب با قیمت مناسب

همانطور که گفته شد، استفاده از کلاس های تدریس خصوصی فواید زیادی دارد. اگر در کنار خودتان بهترین معلم ریاضی و یا بهترین معلم فیزیک را هم نداشته باشید ولی یک استاد خوب و با تجربه شما را راهنمایی کند باز هم نتیجه خوبی خواهید گرفت. در کلاس های خصوصی علاوه بر رفع اشکال و یادگیری عمقی تر دروس می توانید از اساتید در زمینه برنامه ریزی درسی و نحوه درس خواندن و .... هم کمک بگیرید. کلاس های خصوصی سطح قابل تنظیمی دارد و متناسب با دانسته های قبلی شما مطالب در این کلاس ها ارائه می شود. یکی از دلایلی که باعث می شود این کلاس ها بازدهی خوبی داشته باشد همین است. برای داشتن معلم خصوصی خوب با نرخ مناسب موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱. به سابقه کاری اساتید توجه کنید: در سایت ایران مدرس www.IranModares.com لیست کاملی از مدرسین تدریس خصوصی را می توانید مشاهده کنید.

بر روی عبارت معلم خصوصی کلیک کنید تا لیست کامل مدرسین در ایران مدرس را مشاهده نمائید.

مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس اطلاعات کاملی را از خودشان ثبت نموده اند. مثلا در متن تبلیغ خودشان ذکر کرده اند که در چه مدارسی قبلا تدریس کرده اند و چند سال سابقه تدریس خصوصی دارند. اساتید همچنین دانشگاه محل تحصیل و رشته تحصیلی خودشان، قیمت کلاس های تدریس خصوصی، دروسی که تدریس می کنند، شرایطی که برای برگزاری کلاس های خصوصی در نظر دارند و موارد دیگری را هم ذکر نموده اند.

۲. برگزاری جلسه اول بهترین راهکار است: بسیاری از اساتید جلسه اول را در صورت عدم رضایت شما به صورت رایگان برگزار می کنند. به این معنی که اگر شما از نحوه تدریس استاد راضی نباشید از شما هزینه ای دریافت نمی کنند. حتی اگر هزینه ای هم دریافت شود در بسیاری از مواقع تا جلسه اول تدریس برگزار نشود نمی توانید شناخت کاملی نسبت به استاد پیدا کنید. بهتر است با حوصله لیست اساتید را بررسی نمائید و با توجه به معیارهایی که در نظر دارید معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. در نهایت اولین جلسه کلاس را تشکیل دهید. اگر از نحوه تدریس ایشان صد در صد راضی بودید کلاس ها را ادامه می دهید. در غیر اینصورت می توانید با یک استاد دیگر کلاس را هماهنگ نمائید.

۳. فقط روی قیمت کلاس ها متمرکز نشوید: بسیاری از متقاضیان کلاس های تدریس خصوصی وقتی لیست مدرسین را بررسی می کنند تنها عاملی که در نظر می گیرند این است که معلم خصوصی کلاس را با قیمت ارزان برگزار نماید. خوب است که قیمت کلاس ها مناسب باشد ولی به هر حال به آن بیش از اندازه اهمیت ندهید. بهتر است روی رزومه کاری و سوابق تدریس اساتید تمرکز بیشتری داشته باشید و استادی که خوب تدریس می کند و شخص با سوادی است را هماهنگ نمائید.

۴. قبل از کلاس با استاد حرف بزنید: می توانید قبل از اینکه کلاس ها را به صورت نهایی هماهنگ نمائید و یک استاد را انتخاب کنید با چند مدرس که به نظر شما خوب هستند حرف بزنید و بعد از اینکه حرف زدید معلم مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. در بسیاری از موارد وقتی با یکی از اساتید حرف می زنید از نحوه حرف زدن ایشان خوشتان می آید و یا مواردی را ذکر می کند که دقیقا مد نظر شما است و در نتیجه تصمیم می گیرید کلاس را با ایشان هماهنگ کنید.

دانشگاه محل تحصیل و مدرک تحصیلی اساتید را بررسی کنید

برای تمامی مدرسین در ایران مدرس مدرک تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل ایشان ثبت شده است. البته در صورت لزوم می توانید مدارک تحصیلی را هم از استاد درخواست کنید. سعی کنید با اساتیدی کلاس داشته باشید که از دانشگاه خوب فارغ‌التحصیل شده باشند. بهترین مدرسین تدریس خصوصی معمولا خودشان در ایام تحصیل موفق بوده اند و به همین دلیل در کنکور رتبه خوبی آورده اند و توانسته اند در دانشگاه معتبر و سطح بالا قبول شوند. نکته بعدی اینکه وقتی مدرسی در دانشگاه خوب درس خوانده است در کلاس های اساتید باسواد و عالی حضور داشته است و بنابراین سطح سواد و دانش بالایی دارد.

قیمت کلاس های تدریس خصوصی را هم مد نظر داشته باشید

خوشبختانه در کنار اطلاعات کامل دیگری که برای تمامی مدرسین در ایران مدرس ارائه شده است می‌توانید شماره تماس مستقیم هر استاد و قیمت تدریس خصوصی برای هر جلسه یا هر ساعت تدریس را هم ببینید. نرخ کلاس های خصوصی به پارامترهای مختلفی بستگی دارد و برای اساتیدی که در بخش هزینه تدریس عبارت توافقی را ذکر کرده اند می توانید با ایشان تماس بگیرید و نرخ را بپرسید. پیشنهاد می شود فقط در جستجوی کلاس ارزان نباشید و تلاش کنید با یکی از بهترین مدرسین زبان انگلیسی، زیست، عربی و یا هر درس دیگری که مد نظر دارید کلاس داشته باشید. اساتید برجسته ممکن است برای هر جلسه تدریس هزینه بیشتری درخواست کنند اما داشتن کلاس با چنین مدرسینی در نهایت به نفع شما خواهد بود.

خصوصیات و ویژگی های معلم خصوصی خوب و مجرب

ممکن است شما در ذهن خودتان معیارهایی را برای یک معلم خصوصی خوب در نظر داشته باشید. با این وجود می توان گفت یک معلم خوب معلمی است که از دانشگاه معتبر و خوبی فارغ التحصیل شده است و سابقه کاری و تجربه بالایی دارد. شاید شما خیالتان راحت تر باشد که با یک معلم و دبیر رسمی کلاس داشته باشید. در سایت ایران مدرس معلم های رسمی آموزش و پرورش هم حضور دارند و در متن توضیحات تبلیغ خودشان ذکر کرده اند که دبیر و معلم رسمی هستند. در بسیاری از موارد شاگردهای معلم های ثبت نامی در ایران مدرس نظرات خودشان را ثبت نموده اند و با توجه به آن هم می توانید معلم خوبی را انتخاب کنید. مشاهده فیلم نمونه تدریس اساتید هم می تواند برای انتخاب استاد بسیار مفید باشد.

داشتن سابقه کاری بالا ویژگی مهم یک معلم خصوصی عالی

برای پیدا کردن و انتخاب کردن یک مدرس خصوصی خوب باید به رزومه کاری و سابقه تدریس مدرس دقت کنید. اینکه مدرس در کدام دانشگاه درس خوانده است و یا مدرک تحصیلی ایشان چیست ممکن است مهم باشد. به عنوان مثال اگر شما در رشته مهندسی مکانیک تحصیل می کنید و برای آموزش درس استاتیک و یا مقاومت مصالح قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید، بهتر است با مدرسی کلاسها را هماهنگ کنید که ایشان هم در رشته مهندسی مکانیک و در یک دانشگاه خوب تحصیل کرده باشند. اگر این مدرس سابقه تدریس در دانشگاه و یا به عنوان حل تمرین را هم در رزومه کاری خودش داشته باشد که چه بهتر. یا برای آموزش فیزیک و ریاضی متوسطه یا ابتدایی شاید مدرسین رسمی آموزش و پرورش بهتر شما را به نتیجه مطلوب برسانند. البته این قاعده کلی نیست و به خودتان بستگی دارد.

بسیاری از والدین حین هماهنگ کردن کلاسهای خصوصی برای فرزندانشان روی این نکته تاکید دارند که مدرس و معلم رسمی باشد. البته اکثر مدرسین رسمی معلمان خوب و با سابقه ای هستند ولی از بین مدرسین غیر رسمی هم حتما اساتید و مدرسین خیلی خوبی را می توان پیدا کرد. یا در مقطع دانشگاهی شاید بعضی از دانشجویان و یا والدین آنها ترجیح دهند که استاد خصوصی حتما خودش در دانشگاه مشغول تدریس باشد و یا خداقل سابقه تدریس داشته باشد. به هر حال داشتن سابقه تدریس در مدرسه و دانشگاه برای یک معلم و استاد خصوصی خوب است و می تواند یکی از معیارها برای انتخاب مدرس خصوصی خوب باشد ولی به این معنی نیست که افرادی که به صورت رسمی در مدارس تدریس نمی کنند و یا در دانشگاه مشغول به تدریس نیستند حتما مدرسین خوبی نخواهند بود.

ممکن است یکی از مدرسین خصوصی در تهران و یا هر جای ایران در موسسه های مختلف تدریس خصوصی و یا آموزشگاهها بسیار تدریس کرده باشد و با وجود اینکه مدرس رسمی و یا استاد دانشگاه نیست در کار تدریس خصوصی بسیار موفق هم باشد. بنابراین، به عنوان جمع بندی، داشتن سابقه تدریس در مدرسه و دانشگاه و یا مدرس رسمی بودن و استاد دانشگاه بودن برای یک معلم خوب است ولی تنها معیار تعیین کننده نیست.

حضور به موقع در کلاس تدریس خصوصی

از ویژگی های دیگر معلم خصوصی خوب این است که در زمان مشخص شده و حتی ۵ دقیقه زودتر در کلاس درس حاضر می شود و به وقت شاگرد خودش احترام می گذارد. معلم های عالی از سر و ته وقت کلاس نمی زنند. حضور به موقع استاد باعث می شود شاگرد هم کلاس های تدریس خصوصی را جدی تر بگیرد و در نهایت نتیجه بهتری حاصل می گردد. در واقع، در کلاس های تدریس خصوصی شاگرد نه تنها مطالب را از معلم خودش یاد می گیرد بلکه از جنبه های شخصیتی و اخلاقی هم مدرس خصوصی را برای خودش الگو قرار می دهد. اگر معلم کلاس را جدی نگیرد و دیر در کلاس حاضر شود در نهایت شاگرد هم به تدریج کلاس را جدی نخواهد گرفت و نتیجه خوبی حاصل نمی شود. اساتید خوب معمولا از دانشگاههای معتبر مانند دانشگاه شریف، امیرکبیر، تهران، خواجه نصیر، تربیت مدرس و .... فارغ التحصیل شده اند. بهترین اساتید خودشان در بهترین دانشگاهها درس خوانده اند و در ایام تحصیل خودشان جزو دانشجویان موفق بوده اند.

چند نکته مهم برای هماهنگی کلاس تدریس خصوصی با قیمت ارزان

در این بخش نکاتی ذکر می شود که با در نظر گرفتن آنها می توانید یک معلم خصوصی فوق العاده با قیمت مناسب و ارزان داشته باشید.

الف- برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ارزان تر، هماهنگی کلاسها را در طول ترم انجام دهید و آن را به ایام امتحانات موکول نکنید. با برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی در طول ترم، به جای ایام امتحانات، علاوه بر اینکه کلاسها را ازران تر و با قیمت پایینتر می توانید هماهنگ کنید، احتمال نتیجه گرفتن شما هم بیشتر خواهد شد.

ب- با مدرسینی کلاسهای تدریس خصوصی را هماهنگ کنید که به محل سکونت شما نزدیکتر هستند. اگر مدرسین خیلی وقتشان در طول مسیر تلف نشوند به احتمال زیاد کلاسهای تدریس خصوصی را برای شما ارزان تر و با قیمت پاییتر برگزار خواهند نمود. اگر ساکن شمال تهران یا غرب تهران هستید با استادی کلاس خصوصی هماهنگ کنید که ساکن شمال تهران یا غرب تهران است.

ج- کلاسها را به صورت نیمه خصوصی برگزار نمائید. با یکی از دوستانتان و یا همکلاسی هایتان که سطح درسی شما تقریبا مثل هم است، کلاسهای دو نفره برگزار کنید. به این ترتیب هم برای شما ها کلاسها ارزان تر می افتد و هم مدرس مبلغ بیشتری دریافت می کند.

مثلا اگر مدرس ریاضی برای کلاس تک نفره مبلغ 600 هزار تومان را درخواست می کند، با یکی از همکلاسی هایتان دو نفره در کلاس شرکت کنید و مبلغ 700 تومان را به مدرس پرداخت نمائید. به این ترتیب هم برای مدرس ریاضی خوب خواهد بود و هم هر کدام از شماها مبلغ 350 هزار تومان پرداخت کرده اید.

د- مدت زمان برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی را کمی بیشتر کنید و به نسبت آن قیمت هر ساعت را می توانید کمتر هماهنگ نمائید. مثلا اگر معلم خصوصی مد نظر شما برای جلسه یک ساعت و نیم 500 هزار تومان دریافت می کند. می توانید شما کلاس دو ساعته را 600 هزار تومان پیشنهاد دهید. به این ترتیب به ازای هر 1 ساعت مبلغ پایینتری پرداخت کرده اید.

ه- در کنار کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم درس بخوانید تا با تعداد جلسات تدریس کمتر درس را یاد بگیرید. به صورت کلی برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی بدون درس خواندن خودتان فایده ندارد. حال اگر خودتان کمی بیشتر تلاش کنید، با تعداد جلسات کمتری هم می توانید نتیجه خوبی بگیرید. به این ترتیب هزینه کلی شما کاهش خواهد یافت.

برای داشتن معلم خصوصی آنلاین یا حضوری با قیمت پایین و مناسب راهکارهای زیادی وجود دارد اما در نظر داشته باشید که کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی و نتیجه گرفتن خودتان را فدای ارزان بودن کلاسهای تدریس خصوصی نکنید. این مورد با موارد قبلی متفاوت است. درست است که ارزان بودن کلاسها مهم و خوب است. ولی مهمتر از آن نتیجه گرفتن خودتان است. با مدرسین خوب و باسابقه و مجرب کلاسها را هماهنگ کنید هر چند که جلسات تدریس خصوصی آنها خیلی ارزان هم نباشد.

روش دیگری هم برای هماهنگ کردن معلم خصوصی خوب با قیمت پایین وجود دارد. مدرس خودتان را به دوستان و همکلاسی هایتان معرفی کنید و در عوض از مدرس خصوصی برای کلاسهای خودتان تخفیف بگیرید. مدرسین هم ترجیح می دهند تعداد شاگرد و درآمد بالاتری داشته باشند. با معرفی دوستان و همکلاسی های خودتان به مدرس خصوصی، درامد ایشان افزایش پیدا می کند. شما هم می توانید به این ترتیب درخواست تخفیف کنید. در نهایت، در صورت امکان، کلاس خصوی را در محلی که مدرس تعیین می کند برگزار نمائید. در این صورت معمولا مدرسین هزینه پایینتری را مطالبه می نمایند.

توجه کنید که اگر می خواهید برای موفقیت در کنکور از کلاس های تدریس خصوصی کنکور استفاده کنید بهتر است با معلم و استادی کلاس داشته باشید که خود ایشان در کنکور موفق بوده اند و یا با ارائه مدرک به شما نشان می دهند که شاگردهای موفقی قبلا داشته اند.

اگر در مقطع دانشگاه در حال تحصیل هستید بهتر است با استادی کلاس داشته باشید که هم رشته خودتان است و در دانشگاه معتبر درس خوانده است. به این ترتیب تمام درس های خودتان را می توانید با ایشان داشته باشید و تعداد جلسات بیشتر شده و در نتیجه هزینه هر جلسه کمتر خواهد شد.

چگونه معلم خصوصی خوبی باشیم؟ (ویژه اساتید)

اگر می خواهید یک معلم خصوصی خوب با درآمد بالا باشید باید در مرحله اول خودتان به فعالیت در این زمینه علاقه داشته باشید. باید به کار خودتان اعتقاد داشته باشید و به فعالیت در این زمینه افتخار کنید. این کار می تواند بسیار خوب و پردرآمد باشد به شرطی که شما پیش نیازهای آن از جمله علاقه به تدریس را داشته باشید. در مرحله بعد باید وقتی به این کار می پردازید دروسی را درس بدهید که هم خودتان در آن درس ها خوب هستید و 100 درصد مسلط می باشید و هم در عین حال متقاضیانی برای کلاس خصوصی آن دروس وجود داشته باشد.

اگر ریاضی را دوست دارید و در درس ریاضی همیشه نمرات خوبی گرفته اید تدریس خصوصی ریاضی انجام دهید. اگر در درس زبان انگلیسی عملکرد خوبی داشته اید خوب منطقی است معلم زبان انگلیسی آنلاین یا حضوری شوید. هر درسی را که برای تدریس انتخاب می کنید آن را زیر و رو کنید و به صورت کامل بر آن مسلط باشید. برای ینکه در کار تدریس خصوصی موفق باشید و پله های موفقیت را به سرعت طی کنید دو ویژگی دیگر هم لازم است و می تواند از شما یک استاد خوب و موفق بسازد: ۱. داشتن تعهد به کار و ۲. پشتیبان و حامی بودن شاگردهایتان. این دو مورد هم بسیار مهم است و می تواند در این مسیر بسیار کمک کننده باشد.

پشتیبان و حامی شاگردهایتان باشید. یک معلم خصوصی خوب و موفق فقط این نیست که خوب تدریس می کند بلکه از تمام امکانات برای نتیجه گرفتن شاگردهایش استفاده می کند. روز قبل از امتحان یک جلسه رفع اشکال و جمع بندی را حتما داشته باشید. در طول برگزاری کلاس ها پیگیر نتیجه گرفتن و روند پیشرفت شاگردهایتان باشید. ارزیابی را هم در نظر بگیرید و با پرسیدن سوال حین ارائه درس بررسی کنید که آیا شاگرد شما در حال یادگیری است یا نه. معلم خوب بودن فقط به این معنی نیست که خوب درس بدهید. کار مدرس خصوصی به نتیجه رساندن شاگردهایش است.

منبع: مرجع انتخاب معلم خصوصی ایران مدرس

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات