چطور با یادگیری تعمیرات پکیج در مجتمع فنی‌وحرفه‌ای فنی‌سازان درآمد خود را افزایش دهیم؟

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
آیا شما هم به‌دنبال شغلی پردرآمد هستید؟ آیا تعمیرات لوازم خانگی به‌خصوص تعمیرات پکیج دیواری را می‌توان به‌عنوان شغل در نظر گرفت و از آن کسب درآمد کرد؟
تبلیغات

مجتمع آموزشی فنی‌سازان فعالیت خود را در سال ۱۳۹۲ زیر نظر سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور آغاز کرد و تاکنون، دوره‌های تخصصی نصب و تعمیرات بسیاری برگزار کرده است. درحال‌حاضر، فنی‌سازان در بسیاری از رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای کارآموز می‌پذیرد و در کارگاه‌های مجهز خود آنان را آموزش می‌دهد. فنی‌سازان مفتخر است که در مراحل پس از دوره آموزشی نیز کارآموزان را همراهی کند و پشتیبان این عزیزان باشد. این موضوع سبب شده است کارآموزان فارغ‌التحصیل از مجتمع فنی‌سازان با اعتماد‌به‌نفس فراوان و خیالی آسوده در بازار کار فعالیت کنند.

کسب مهارت؛ مهم‌ترین نکته در اشتغال

امروزه، به‌دلیل وضعیت موجود حاکم بر بازار و اقتصاد ایران و دامن‌زدن بحران‌های ناشی از همه‌گیری کرونا‌، خیلی از افراد مجبور شده‌اند کسب‌و‌کار و حرفه‌شان را ترک کنند و بسیاری از سازمان‌های خصوصی و شرکت‌ها نیز مجبور شده‌اند نیروهایشان را تعدیل کنند؛ از‌این‌رو، به اقشار بیکار جامعه اضافه شده است. یکی از مشکلات معمول موجود در کشورهایی مانند ایران این است که با وجود داشتن نیروی جوان، همواره با معضلی مانند بیکاری مواجه بوده.

آیا واقعا در ایران می‌توان با سرمایه کم، تخصص و دانش کافی را برای داشتن شغلی پر‌درآمد در‌اختیار داشت؟ آیا علاوه‌بر شغل اصلی، با یادگیری مهارتی مانند تعمیرات پکیج دیواری به‌عنوان شغل دوم، می‌توان به کسب در‌آمد رسید و درآمد را افزایش داد؟ آیا با شرکت در دوره‌های آموزشی مجتمع آموزشی معتبر و بهره‌مند از استادان مجرب، به دانش و تخصصی کافی در حوزه کاری مشخص می‌توان دست یافت و ازطریق آن درآمد کسب کرد؟

بی‌‌شک جواب این سؤالات بله است و واقعا نیاز نیست فقط منتظر آزمون‌های استخدامی سازمان‌های دولتی باشیم؛ هر‌چند احتمال پذیرفته‌شدن در این آزمون‌ها نیز بسیار کم است. از‌این‌رو، میتوانیم خودمان با شرکت در دوره‌های آموزشی آموزشگاه‌های معتبر شرکت کنیم تا دانش تخصصی‌مان را افزایش دهیم و ازطریق آن به کسب‌و‌کار خودمان فکر کنیم.

چگونه با یادگیری تعمیرات پکیج، درآمد خود را افزایش دهیم؟

یکی از نکات مهم در انتخاب و تعیین تخصص و مهارت برای ورود به بازار کار این است که به دو نکته بسیار مهم توجه کنیم:

  • باید به‌سراغ تخصص و شغلی برویم که جامعه هدف بزرگی داشته باشد. منظور ما از جامعه هدف بزرگ این است که افراد زیادی به محصول یا خدمتمان نیازمند باشند و این نیاز به‌صورت مقطعی یا فصلی نباشد؛ بلکه در همه زمان‌ها و مکان‌ها نیاز به آن محصول یا خدمت وجود داشته باشد تا بتوانیم با کسب مهارت‌ و دانش و تخصص در آن زمینه، همواره مطمئن باشیم که مخاطب و جامعه هدف وجود دارد و افراد زیادی نیازمند دانش و مهارت ما هستند. این امر باعث می‌شود بتوانیم حتی در شهرهای کوچک و روستاها نیز به ایجاد کسب‌و‌کار خودمان فکر کنیم.
  • درآمد حاصل از مهارت و تخصص است که باید به‌قدری باشد تا کفاف مخارج زندگی‌مان را بدهد.

همان‌طورکه می‌دانید، امروزه به‌دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم خرید محصولات مختلف معمولا هزینه‌های بسیار زیادی دربر دارد و بسیاری از خانواده‌ها نمی‌توانند محصول نو را بخرند؛ از‌این‌رو، تصمیم می‌گیرند به‌جای خرید آن محصول را تعمیر کنند. از‌آنجا‌که بسیاری از افراد دانش کافی در حوزه تعمیرات لوازم خانگی ازجمله پکیج ندارند، می‌توان تعمیرات پکیج را به‌عنوان شغلی برای علاقه‌مندان به حوزه‌های فنی دانست.

یکی از نکات مهمی که در تعمیر لوازم خانگی باید مدنظر گرفته شود، این است که این لوازم را همواره باید متخصص و تعمیرکار مجرب تعمیر کند. معمولا به‌دلیل پیچیدگی‌های سخت‌افزاری این لوازم را نمی‌توان سرخود تعمیر کرد؛ چرا که ممکن است فرد نابلد که قصد دارد پکیج دیواری را تعمیر کند، آسیب بیشتری به دستگاه بزند. از دیگر نکات مهم در این زمینه خطرهایی است که احتمال دارد فرد نابلد هنگام تعمیر این دستگاه‌ها ایجاد کند؛ مانند آتش‌سوزی.

پکیج دیواری و انواع آن

امروزه، اغلب خانوارها برای گرمایش و تأمین آب گرم مصرفی خانه‌ها و واحدهای اداری از پکیج‌ها استفاده می‌کند. پکیج دیواری و زمینی را می‌توان به‌راحتی نصب کرد؛ درحالی‌که موتورخانه‌ به تجهیزات بسیار بیشتری برای نصب و راه‌اندازی نیاز دارد. عمدتا علاوه‌بر بازدهی رضایت‌بخش، این مدل از پکیج‌ها سوخت کمتری درمقایسه‌با موتورخانه‌های مرکزی مصرف می‌کنند.

شاید یکی از مزایای مهم استفاده از پکیج دیواری درمقایسه‌با موتورخانه‌ها این باشد که هنگام استفاده از موتورخانه‌ها، همواره نیازمند لوله‌کشی‌های گسترده در ساختمان و درنتیجه صرف هزینه‌های هنگفت هستیم. واضح است هرچه میزان لوله‌کشی بیشتر باشد، باید به همان نسبت هم هزینه کنیم. بااین‌حال با استفاده از پکیج، علاوه‌بر کاهش لوله‌کشی‌ می‌توان برای هر ساختمان یا هر واحد مستقلا آب گرم مصرفی را تأمین کرد.

 انواع پکیج‌های گرمایشی از‌نظر سوخت به چهار دسته تقسیم‌ می‌شوند:

  • پکیج‌های گازسوز که عمدتا دیواری و زمینی و بی‌صدا هستند.
  • پکیج‌های گازوئیل‌سوز که برای نصب در موتورخانه‌ها و انباری‌هایی استفاده می‌شوند که خارج از واحدهای مسکونی هستند (پکیج‌های شوفاژ زمینی گازوئیل‌سوز در قسمت موتورخانه ویلاها و حتی ساختمان‌های حیاط‌دار هم استفاده می‌شوند).
  • پکیج‌های دوگانه‌سوز نیز مانند پکیج گازوئیل‌سوز با قابلیت نصب در موتورخانه‌ها و انباری‌ها استفاده می‌شود.
  • پکیج‌های برقی که عمدتا دیواری و زمینی و بی‌صدا هستند.

تعمیر پکیج دیواری

آنچه گفتیم، برخی از کاربرد‌های پکیج است؛ اما پکیج نیز مانند هر دستگاه دیگری ممکن است به‌دلیل استفاده مکرر و مسائل دیگر دچار مشکلات و خرابی شود؛ از‌این‌رو، به تعمیر نیاز دارد. یکی از مشکلاتی که معمولا در عملکرد پکیج‌ها مشاهده می‌شود، کمبود فشار آب در لوله‌های منازل است که باعث می‌شود عمل گرمایش با مشکل مواجه و در طولانی‌مدت، به ایجاد مشکلات فنی در پکیج‌ها منجر شود.

امروزه با‌توجه‌به مشکلات اقتصادی و نوسان‌های ارز خرید محصول شاید برای اغلب خانواده‌ها مقرون‌به‌صرفه نباشد و بهتر باشد به‌جای خرید، آن را تعمیر کرد؛ از‌این‌رو، می‌توان با یادگیری تعمیر پکیج این مشکل خانوارها را حل و حتی به‌عنوان شغل از آن درآمد کسب کرد.

برای تعمیر هر دستگاه مانند پکیج‌های دیواری و زمینی نیازمند آن هستیم یا خودمان دانش کافی در زمینه تعمیرات پکیج داشته باشیم یا از متخصصان و تعمیرکاران استفاده کنیم. تعمیرکاران براساس تعرفه‌های موجود هزینه‌ها را دریافت می‌کنند. با گذراندن دوره آموزشی تعمیرات پکیج می‌توانید خودتان به‌عنوان متخصص در این زمینه فعالیت کنید و دیگر به حضور تعمیرکاران برای تعمیر پکیج نیازی نیست. برای اینکه روی شغل تعمیر پکیج دیواری به‌عنوان شغل آینده‌دار برای کسب درآمد حساب باز کنید، در وهله اول باید دوره‌های کاملی را طی کنید.

فنی سازان

دوره آموزش تعمیر پکیج

دیگر راه موجود این است که خود افراد با گذراندن دوره‌های آموزشی، به دانش و تخصص کافی در زمینه تعمیرات پکیج دست پیدا کنند. پیشنهاد ما به شما این است که با حضور در دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری و کسب مهارت‌های لازم، بدون نیاز به تعمیرکاران خودتان بتوانید درصورت بروز مشکل برای پکیج دیواری، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را برطرف کنید.

دوره نصب و تعمیرات پکیج‌های دیواری معمولا یکی از دوره‌های پرطرفدار در حوزه تأسیسات ساختمانی است. شما با آموزش نصب و تعمیرات پکیج دیواری در مؤسسه فنی‌سازان که دوره‌هایش زیرنظر استادان مجرب و با‌تجربه برگزار می‌شود و از کارآموزان حتی پس از اتمام دوره نیز پشتیبانی می‌کنند و کارگاه‌هایی با تجهیزات مخصوص بازار کار در آن گنجانده شده است، علاوه‌بر‌اینکه خودتان مشکلات پکیج دیواری خانه‌تان را حل کنید، از آن به‌عنوان حرفه و تخصص می‌توانید استفاده و در مواقع لزوم از آن کسب درآمد کنید.

این دوره آموزشی مزایایی دارد که باعث منحصر‌به‌فرد‌شدن آن می‌شود. برخی از این مزایا عبارت‌اند از:

  • تجربه و تخصص درخورتوجه استادان مجرب و مشغول در بازار کار این دوره باعث شده است این دوره بسیار باکیفیت و پربار باشد.
  • تضمین می‌‌دهیم درصورت کافی‌نبودن آموزش استادان به کارآموز، دوره‌ دیگری را به‌رایگان برای متقاضیان برگزار کنیم.
  • پشتیبانی آموزشی بسیار قوی و رایگان پس از اتمام دوره و زمان کلاس مناسب بنا به درخواست کارآموز حتی در روزهای تعطیل.
  • کلاس‌ها در کارگاه‌های مجهز به‌صورت عملی برگزار و در پایان دوره مدرک معتبر فنی‌وحرفه‌ای به کارآموز داده می‌شود.

مجتمع آموزشی فنی‌سازان 

۰۲۱۶۶۹۰۰۹۴۱

https://fannisazan.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات