ارورهای ماشین لباسشویی و ظرفشویی ال جی و آموزش رفع آن‌ها با دیبا پشتیبان

پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 10 دقیقه
دیبا پشتیبان ایرانیان، تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی ال جی، در این مقاله به توضیح ارور های ماشین لباسشویی ال جی و ماشین ظرفشویی ال جی می‌پردازد.
تبلیغات

لوازم خانگی ال جی نیز مانند سایر وسایل برقی ممکن است که گاهی دچار نقص و مشکل شوند. معمولا دستگاه‌های LG دارای صفحه نمایشگر یا دیسپلی هستند و ایراد دستگاه را روی صفحه نمایشگر در قالب کد خطا که ترکیبی از اعداد و حروف لاتین هستند، نمایش می‌دهند. با دانستن معنا و مفهوم کد خطا می‌توانیم مشکل دستگاه را متوجه شویم و به‌راحتی بتوانیم ایراد دستگاه را رفع کنیم. البته که رفع برخی از ارور ها نیازمند تخصص و دانش بالایی است و باید حتما توسط تکنسین متخصص از نمایندگی تعمیرات ال جی بررسی شوند. ما در این مقاله از تعمیرگاه دیبا پشتیبان ایرانیان قصد داریم تا در رابطه با ارورهای ماشین لباسشویی ال جی و همچنین ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی با شما عزیزان صحبت کنیم؛ بنابراین اگر هر یک از وسایل الجی شما دچار مشکل شد یا روی صفحه نمایشگر خود، ارور یا کد خطایی نمایش داد، خواندن این مقاله می‌تواند به شما در جهت رفع ارورهای دستگاهتان کمک کند.

دیبا پشتیبان

ارورهای ماشین لباسشویی ال جی و نحوه رفع آن‌ها

ارور IE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای وجود مشکلی در تأمین آب است. ممکن است که آب وارد دستگاه شود، اما در مدت‌زمان مشخصی به اندازه‌ی تعیین‌شده نرسد.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید شیر را تا آخر باز کنید تا آب کافی از آن عبور کند. انسداد یا تاخوردگی شلنگ ورودی آب باید بررسی شود و در صورت تاخوردگی باید شلنگ صاف شود و در صورت وجود انسداد باید انسداد رفع گردد. همچنین فیلتر ورودی آب نیز باید بررسی شود، برای این منظور باید شلنگ را جدا کنید، فیلتر را تمیز کنید و دوباره شلنگ را وصل کنید.

ارور OE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای عدم تخلیه آب از دستگاه به فاضلاب است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید شلنگ تخلیه را مورد بررسی قرار دهید. در صورت تاخوردگی باید آن را صاف کنید. در صورت انسداد باید انسداد را برطرف کنید یا شلنگ تخلیه را تعویض کنید. گاهی ممکن است سکه یا مقداری نخ، در فیلتر یا پمپ تخلیه گیر کرده باشند، در این صورت باید در قسمت جلوی دستگاه که در پایین سمت راست قرار دارد را باز کنید و فیلتر را برداشته و تمیز کنید یا فیلتر را تعویض کنید و مجدد آن را در جای خود قرار دهید.

ارور UE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای عدم تعادل بار ماشین لباسشویی است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید میزان بار موجود در درام (آبکش) را بررسی کنید که خیلی کم یا خیلی زیاد نباشد؛ و باید توجه داشته باشید که همه‌ی سنگینی و وزن لباس‌ها در یک قسمت قرار نداشته باشند. در این صورت باید توزیع لباس‌ها را با دقت بیشتری انجام دهید تا تعادل بهتری برقرار شود. همچنین از شستشوی حوله‌های سنگین یا پتو در دستگاه خودداری کنید.

ارور dE،اdE1 یا dE2

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای بسته نشدن در یا وجود مشکلی در در دستگاه است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید در را به‌خوبی فشار دهید تا صدای کلیک را بشنوید. همچنین لازم است تا قفل در و سیم‌کشی بین قفل در و صفحه کنترل اصلی توسط تکنسین بررسی شود. در صورت خرابی سویچ در (قفل در) باید این قطعه تعویض گردد.

ارور LE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای قفل شدن موتور دستگاه است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید سیم‌کشی موتور، استاتور و روتور، حسگر تشخیص دور و برد الکترونیکی دستگاه بررسی شوند. همچنین اگر لباس‌های موجود در آبکش زیاد باشد، بهتر است تا لباس‌ها را از دستگاه خارج کنید و اجازه دهید تا به مدت نیم ساعت موتور خنک شود و سپس مجدد برنامه شستشو را اجرا کنید.

ارور AE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای وجود نشتی در دستگاه است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید فورا دستگاه را خاموش کنید و شیر آب ورودی را ببندید. همچنین باید پمپ تخلیه، مخزن یا دیگ، فیلتر پمپ تخلیه، شیر برقی ورودی آب، شلنگ ورودی و خروجی آب و اتصالات آن‌ها، لاستیک دور در، حسگر المنت و... مورد بررسی قرار بگیرند.

ارور PE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خرابی حسگر سطح آب است؛ یعنی سطح آب بالاتر از اندازه‌ی تعیین‌شده است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید شیر آب را ببندید و سیم برق را بکشید. سپس باید شلنگ تأمین آب را بررسی کنید و در صورت انسداد یا تاخوردگی مشکل را برطرف کنید. همچنین باید حسگرها، هیدروستات، سیم‌کشی و اتصالات و نهایتا برد الکترونیکی را بررسی کنید.

ارور CL

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای روشن بودن قفل کودک است. ممکن است که قفل کودک گیر کرده باشد.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید؛ اما معمولا به این صورت است که با فشار دادن دکمه قفل کودک به مدت ۳ ثانیه می‌توانید قفل را باز یا بسته کنید.

ارور SE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خطای موتور است؛ یعنی موتور دستگاه دچار مشکل شده است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید موتور، اتصالات بین موتور و برد کنترل اصلی، موتور تاکو، برد کنترل اصلی و... توسط تکنسین متخصص تعمیر لباسشویی ال جی بررسی شوند.

ارور CE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای وارد شدن جریان ورودی بیش از حد مجاز به مدار الکتریکی موتور است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید جریان الکتریکی دستگاه بررسی شود. ممکن است در داخل دستگاه اتصال کوتاه ایجاد شده باشد یا برق خانه دچار مشکل شده باشد. درصورتی‌که به وجود مشکلی در دستگاه مشکوک هستید باید موتور اصلی و برد کنترل و منبع تغذیه بررسی شوند. این ارور بیشتر اوقات در صورت وجود نوسانات برق منطقه سکونت ایجاد می‌شود و بهتر است تا دستگاه به ترانزیستور وصل شود.

ارور FE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای پر شدن دستگاه از آب است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: معمولا این مشکل به خاطر تشکیل کف بیش از حد (استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده) یا در اثر بارگیری بیش از حد ایجاد می‌شود. درصورتی‌که کف زیاد در دستگاه دیده نمی‌شود، جهت رفع این ارور باید حسگر فشار یا حسگر سطح آب، سیم‌کشی و اتصالات بررسی شوند.

ارور TE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خرابی حسگر گرمایش آب (حسگر دما یا ترمیستور) است. در واقع سیستم گرمایشی دچار مشکل شده است و دمای آب بیش از حد مجاز است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید المنت گرمایشی (المنت هیتر)، اتصالات و سیم‌کشی المنت، ترمیستور یا حسگر دما و... بررسی شوند. در صورت خرابی هر یک از این قطعات، باید آن قطعه را تعویض کنید.

ارور PF

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای وجود مشکل در برق‌رسانی دستگاه است. به‌عبارتی‌دیگر دستگاه قدرت کافی برای کار کردن را ندارد.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید کابل برق، برد الکترونیکی و اتصالات بین برق واردشده به ماشین لباسشویی و برد کنترل اصلی بررسی شوند.

ارور EE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خرابی EEPROM در صفحه اصلی کنترل الکترونیکی است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید EEPROM که یک حافظه‌ی فقط خواندنی قابل برنامه‌ریزی یا قابلیت پاک شدن الکتریکی است را مورد بررسی قرار دهید. قبل از این کار بهتر است تا دستگاه را به مدت ۵ دقیقه از برق جدا کنید تا کد خطا پاک شود، در غیر این صورت باید صفحه کنترل اصلی را تعویض کنید.

دیبا پشتیبان

ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه رفع آن‌ها

ارور IE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای وارد نشدن آب کافی به دستگاه است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید دستگاه را از برق بکشید و باید بررسی کنید که شیر ورودی آب کاملا باز باشد، شلنگ ورودی آب مسدود نباشد یا تا نخورده باشد. در صورت گرفتگی فیلتر ورودی آب، باید فیلتر را تمیز کنید. همچنین باید فشار آب منزل را بررسی کنید. علاوه بر این موارد باید اتصالات سیم‌کشی شیر ورودی آب را نیز بررسی کنید و در صورت شل بودن سیم‌ها آن‌ها را دوباره وصل کنید. نهایتا اگر این موارد مشکلی نداشتند، احتمالا ایراد از برد الکترونیکی است.

ارور OE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای وجود مشکلی در تخلیه است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید شلنگ تخلیه را از نظر گرفتگی توسط پسماند مواد غذایی یا وجود چربی بررسی کنید و در صورت مسدود بودن، انسداد را رفع کنید. پمپ تخلیه و اتصالات سیم‌کشی پمپ تخلیه نیز باید بررسی شوند و در صورت شل بودن سیم‌ها، آن‌ها دوباره وصل کنید. نهایتا برد الکترونیکی نیز باید بررسی شود.

ارور AE یا E1

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای نشت آب است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: در صورت نمایش این ارور سطح آب در وان دستگاه پایین است. وقتی آب به کف سینی ماشین ظرفشویی نشت کند، حسگر نشتی فعال می‌شود. جهت رفع این ارور باید دستگاه را از برق بکشید و منشأ نشت را پیدا کنید و نشت را برطرف کنید.  همچنین باید حسگر شناور، پمپ تخلیه و سیم‌کشی‌ها نیز بررسی شوند.

ارور FE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای سرریز آب است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: با نمایش این ارور، پمپ تخلیه به‌صورت خودکار عمل تخلیه را انجام می‌دهد. در صورت خرابی شیر ورودی آب، باعث می‌شود که آب به‌طور مداوم وارد دستگاه شود و دستگاه پر از آب شود و سرریز رخ دهد. در این صورت باید دستگاه را از برق بکشید و شیر برقی ورودی آب را بررسی کنید و در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید. علاوه بر این موارد باید هیدروستات نیز بررسی شود. همچنین لازم است تا برد الکترونیکی نیز بررسی شود، زیرا خرابی برد الکترونیکی می‌تواند باعث شود که دستور توقف ورود آب صادر نشود.

ارور tE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خرابی ترمیستور یا خرابی حسگر دما است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید دستگاه را از برق بکشید و ترمیستور و سیم‌های متصل بین ترمیستور و برد را بررسی کنید. همچنین باید با استفاده از مولتی متر مقاومت ترمیستور را اندازه‌گیری کنید و در صورت خرابی ترمیستور باید این قطعه را تعویض کنید.

ارور LE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خرابی پمپ اصلی (موتور) یا وجود مشکل در عملکرد موتور است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید دستگاه را به مدت ۱۰ دقیقه از برق بکشید و مجدد دستگاه را به برق وصل کنید، اگر ارور برطرف نشد، باید چرخش پروانه پمپ را بررسی کنید و در صورت وجود هرگونه جسم خارجی، باید جسم را خارج کنید تا مانع از چرخش پروانه‌ها نشود. همچنین باید خود پمپ، روتر موتور و اتصالات سیم‌کشی پمپ را نیز چک کنید و در صورت شل بودن سیم‌ها، آن‌ها را محکم کنید. اگر مشکل رفع نشد، باید برد الکترونیکی نیز بررسی شود.   توصیه می‌شود در صورت عدم تخصص کافی حتما با یک تکنسین متخصص تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی تماس بگیرید.

ارور nE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خرابی موتور مقسم آب است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید دستگاه را از برق بکشید و موتور و سیم‌های متصل به موتور را چک کنید. همچنین باید میکروسوئیچ را نیز بررسی کنید و در صورت نیاز لازم است تا میکروسویچ تعویض شود. البته بررسی این مورد یک کار تخصصی است و باید حتما توسط متخصص انجام شود.

ارور HE

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای گرم شدن بیش از حد آب است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور باید ترمیستور یا حسگر دمایی بررسی شود. برای بررسی این قطعه باید از اهم‌سنج استفاده شود. همچنین در صورت خرابی ترمیستور، باید این قطعه تعویض گردد.  

ارور PF

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای وجود مشکلی در جریان برق ورودی به دستگاه است.  

نحوه‌ی رفع کد خطا: این مشکل معمولا به خاطر قطع و وصل شدن برق ورودی به دستگاه ایجاد می‌شود. جهت رفع این ارور باید سیم‌کشی پشت دستگاه را بررسی کنید. همچنین ممکن است که ایراد از محافظ یا سه‌راهی باشد. علاوه بر این ممکن است که ایراد از پریز برق منزل باشد، بنابراین بهتر است تا وسیله‌ای دیگر را توسط آن پریز برق تست کنید.  

ارور CL

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای فعال بودن قفل کودک است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: قفل کودک یک ویژگی بسیار خوب برای این است که کودکان با فشار دادن دکمه‌های روی دستگاه، نتوانند تغییراتی در برنامه شستشو ایجاد کنند. جهت رفع این ارور باید دکمه‌ی قفل کودک یا همان CHILD LOCK را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا قفل کودک غیرفعال شود.

ارور CD

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای خنک‌سازی دستگاه بعد از انجام فرایند خشک کردن یا همان COOL DRY است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: این کد خطا به معنای وجود مشکل در دستگاه نیست، بلکه فقط جهت آگاه‌سازی کاربران از وضعیت دستگاه است. در نتیجه لازم نیست تا جهت رفع این ارور کار خاصی انجام دهید یا نگران باشید. این پیغام تا نیم ساعت روی دیسپلی دستگاه نمایش داده می‌شود و خودبه‌خود از بین می‌رود؛ اما برای از بین‌ بردن این پیغام، می‌توانید در دستگاه را باز و بسته کنید.

ارور ST

مفهوم کد خطا: این ارور به معنای فعال بودن برنامه UV است.

نحوه‌ی رفع کد خطا: جهت رفع این ارور لازم نیست کار خاصی انجام دهید، زیرا این کد خطا در واقع فقط یک پیغام است و وضعیت دستگاه را به شما اعلام می‌کند. این برنامه جهت ازبین‌بردن باکتری‌ها در فضای داخل ماشین ظرفشویی طراحی شده است. با انجام این برنامه رطوبت داخل فضای دستگاه کاملا حذف می‌شود و اجازه‌ی رشد باکتری در دستگاه فراهم نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات