آشنایی با نرم افزار ایمیل مارکتینگ سندر

شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
سرویس ایمیل مارکتینگ sender به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید.
تبلیغات

ایمیل مارکتینگ اگر به‌طور مؤثر استفاده شود، یکی از باارزش‌ترین ابزارهای بازاریابی است؛ بنابراین ضروری است که به‌طور مداوم کمپین‌های بازاریابی ایمیلی خود را بررسی و برای بهبود نتایج آن تغییراتی ایجاد کنید.

شاخص‌های بازاریابی به شما امکان می‌دهد موفقیت هر کمپین را بسنجید و استراتژی‌هایی را که می‌تواند مانع موفقیت کمپین باشد را شناسایی کنید. درحالی‌که‌ هرکدام از متریک‌های بازاریابی برای خودش ویژگی‌هایی دارد، چند شاخص مهم وجود دارند که در هنگام ارسال هر ایمیل باید به آن‌ها توجه داشته باشید. سرویس ایمیل مارکتینگ sender به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های به‌صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌هاست. در ادامه به مهم‌ترین معیارهای بازاریابی ایمیلی‌ اشاره خواهیم کرد.

بازگشت سرمایه

میزان بازگشت سرمایه ساده‌ترین شاخص برای بررسی نتایج کمپین ایمیلی شما است. این شاخص میزان درآمد شما را به ازای مبلغی که هزینه‌ کرده‌اید را مشخص می‌کند. به‌عنوان مثال اگر اجرای یک کمپین ۱۰۰ دلار هزینه داشته باشد اما باعث کسب درآمد ۱۲۰ دلاری بشود، می‌توان گفت این کمپین ۲۰ درصد برای شما بازگشت سرمایه داشته است. هزینه‌های بازاریابی از طریق ایمیل شامل هزینه خدمات به همراه ساعاتی است که کارکنان شما برای کار در این کمپین صرف کرده‌اند. بازده هم شامل فروش انجام‌شده در نتیجه این کمپین است.

بیشتر بخوانید: آموزش کامل ایمیل مارکتینگ

با این اوصاف، تعیین دقیق میزان هزینه شما در یک کمپین بسیار دشوار است و محاسبه بازگشت سرمایه از بسیاری دیگر از معیارهای بازاریابی از طریق ایمیل دشوارتر است. ترکیب این اطلاعات با سایر شاخص‌ها تصویری دقیق‌تر از میزان موفقیت در بازاریابی ایمیلی به نسبت بررسی ROI به‌تنهایی ارائه می‌دهد.

نرخ تبدیل

بیشتر ایمیل‌های بازاریابی برای افزایش فروش طراحی شده‌اند، بنابراین نرخ تبدیل بالاتر نشان‌دهنده عملکرد شما است. اگر ایمیل‌های خاص منجر به نرخ تبدیل کمتری از دیگر ایمیل‌ها می‌شود، بهتر است ایده‌های متفاوت را امتحان کنید و ببینید کدام‌یک برای شما مؤثرتر خواهد بود.

میانگین نرخ تبدیل ایمیل تقریباً ۰٫۲ درصد است، اگرچه این تعداد از یک صنعت به صنعت دیگر متفاوت است. به‌عنوان مثال، اگر می‌خواهید حجم بالایی از محصولات نسبتاً کم‌هزینه را بفروشید، ممکن است برای رسیدن به بازده سرمایه‌گذاری خود، نیاز به تبدیل بیش از ۰٫۲ درصد خوانندگان داشته باشید.

مانند محاسبه میزان بازگشت سرمایه‌گذاری، اندازه‌گیری فروش نیز می‌تواند سخت باشد. اکثر ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل این اطلاعات را به شما نمی‌دهند، بنابراین شما باید از ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس یا برنامه دیگری استفاده کنید که تبدیلات را ردیابی می‌کند.

افزایش نرخ تبدیل

اگر در کمپین‌های ایمیلی که اجرا می‌کنید مرتباً با نرخ تبدیل کم مواجه می‌شوید، نگران نباشید، چند روش وجود دارد که ایمیل‌های شما را پویاتر کرده و می‌توانید فروش خود را در کمپین‌های بعدی افزایش دهید. این روش‌ها با استفاده از اکثر خدمات بازاریابی از طریق ایمیل بسیار کارآمد و آسان هستند.

شخصی‌سازی ایمیل‌ها

در حال حاضر مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری انتظار محتوای شخصی دارند و ارسال ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده بر اساس اطلاعات مشتری بسیار مهم است. محتوای عمومی باعث می‌شود مخاطبان شما از ایمیل‌های بعدی چشم‌پوشی کنند یا حتی عضویت در خبرنامه شما را لغو کنند.

قبل از شخصی‌سازی ایمیل‌ها، باید جمع‌آوری اطلاعات مشتری و استفاده از این اطلاعات را برای تقسیم‌بندی مخاطبان خود شروع کنید. از عواملی مانند سن، درآمد، جنسیت، خریدهای قبلی و موارد دیگر می‌توان برای ایجاد ایمیل‌های هدفمندتر و افزایش تبدیل استفاده کرد

ایمیل‌های خوشامدگویی

یک ایمیل خوشامدگویی قوی به مشترکان جدید احساس مثبتی از برند شما می‌دهد و آن‌ها را برای تعاملات آینده درگیر می‌کند. بیشتر مشتریان هنگام ثبت نام در یک خبرنامه انتظار یک ایمیل خوشامدگویی را دارند، بنابراین پیگیری بعد از هر اشتراک مهم است. علاوه بر اطلاعات اولیه در مورد برند خود در اولین ایمیل، می‌توانید تخفیف انحصاری به مشترکان جدید ارائه دهید تا نرخ ثبت نام خود را افزایش دهید.

سبد خرید رهاشده

اکثر سبدهای خرید در فروشگاه‌های آنلاین قبل از خرید رها می‌شوند و به مرحله پرداخت نمی‌رسند. ایمیل‌هایی که برای این کاربران ارسال می‌شوند معمولا بالاترین نرخ تبدیل را دارند. فروش محصول به شخصی که قبلاً به محصولات شما علاقه نشان داده است همیشه آسان‌تر است و سبدهای خرید رهاشده یکی از منابع اصلی درآمد ازدست‌رفته برای مشاغل فروش اینترنتی است.

برای این کار بهتر است یک ایمیل یادآوری چند ساعت پس از خروج کاربر از فروشگاه شما برای او ارسال شود. اگر این ایمیل منجر به خرید نشد می‌توانید روز بعد یک ایمیل به همراه کد تخفیف برای خرید محصولی که به سبد خرید اضافه کرده‌ برای مشتری ارسال کنید. همچنین می‌توانید از این فرصت برای فروش محصولات مرتبط که ممکن است کاربر به آن‌ها علاقه‌مند باشند استفاده کنید.

آیا استفاده از ایمیل مارکتینگ sender منطقی است

علت اینکه استفاده از سندر (sender) را به شما توصیه می‌کنیم این است که کارکرد آن بسیار ساده بوده و هم افراد حرفه‌ای و هم بازاریاب‌های تازه‌کار می‌توانند از تمام خدمات آن استفاده کنند. سندر هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ هزار مشتری فعال در سراسر جهان دارد و روزانه بیش از ۳۰ میلیون ایمیل به کمک این پلتفرم ارسال می‌شود. همچنین کارکرد ساده و وجود افزونه‌های مختلف برای سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، پرستا شاپ، ووکامرس و مجنتو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی به‌سادگی از خدمات آن استفاده کنید. پس برای ساخت خبرنامه ایمیلی کافی است چند کلیک و درگ اند دراپ انجام دهید.

سرویس ایمیل مارکتینگ sender به شما کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای برند، میزان فروش و ارتباط با مشتریان را افزایش دهید. افزایش هزینه‌های بازاریابی باعث شده است بسیاری از بازاریابان به فکر روش‌های ‌به‌صرفه‌تر بروند. بدون شک ایمیل مارکتینگ یکی از این روش‌ها است. با یکپارچه‌سازی این ابزار با اتوماسیون به‌راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را به‌صورت خودکار درآورید. نکته قابل تأمل بعدی در مورد بازاریابی ایمیل، بحث بازگشت سرمایه است که تقریبا نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی موفق‌تر بوده است. درحالی‌که بسیاری از ترندهای بازاریابی می‌آیند و می‌روند بازاریابی ایمیلی سال‌ها است که توانسته به‌عنوان ابزاری کارآمد در دستان بازاریابان و شرکت‌ها و استارتاپ‌ها باشد و از این نظر نیز پیشتاز است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات