خوابستان جهت خرید بهترین تشک تخت پیشنهادات مناسب ارائه می‌کند

دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
مطالعه 8 دقیقه
فروشگاه اینترنتی کالای خواب خوابستان معتبرترین فروشگاه آنلاین در زمینه کالای خواب و خرید بهترین تشک های ایرانی و خارجی است.
تبلیغات

 با یک ساده می‌توان فهمید که ما حدود یک سوم عمر خود را در خواب هستیم. پس به همان اندازه که در انتخاب مبلمان، لباس و کفش حساس هستیم، باید به فکر یک تشک مناسب و استاندارد برای یک خواب راحت باشیم.

احتمالا عنوان مقاله برایتان عجیب باشد و با خودتان بگویید که مگر برای خرید تشک باید به چه مواردی توجه کنیم؟ مگر تشک خریدن هم تخصص میخواهد؟

گروه دوم کسانی هستند که قصد خرید تشک را دارند و ساعات طولانی را در فروشگاه‌ها و مغازه ها، صرف پیدا کردن تشک هستند. این سر در گمی زمانی بیشتر می‌شود که فروشگاه‌های اینترنتی هم وارد این رقابت می‌ شوند.

تنوع برند، ساختار، ایرانی یا خارجی بودن تشک، طبی بودن تشک، فنری و اسفنجی بودن آن و اصل و تقلبی بودن تشک ... فاکتورهایی هستند که شما زمان خرید تشک با آن مواجه می شوید.

سوالات پر تکرار شما عزیزان، که در مرکز تماس خوابستان با آن رو برو هستیم را برای شما آورده ایم:

تشک چی بخریم؟ کدوم مارک تشک از همه بهتره؟ بهترین تشک خواب برای افراد دارای کمر درد چیه؟ تشک رویال بهتره یا رویا؟ تشک طبی بهتره یا فنری؟ بهترین تشک طبی ایرانی کدوم مارکه؟ کدوم مارک تشک خوشخواب از همه بهتره؟ برای گودی کمر تشک نرم خوبه یا تشک؟ و....

دلیل این سردرگمی شما اینجا است که نمی دانید به چه فاکتورهایی هنگام انتخاب و خرید بهترین تشک باید توجه کنید. پس با ما همراه باشید.

۱۰ فاکتور اساسی برای خرید بهترین تشک

  • وزن شما چقدر است؟

وزن فرد استفاده کننده از تشک در انتخاب تشک تأثیرگذار بوده و در هنگام انتخاب بهترین تشک باید در نظر داشت که هرچه وزن بالاتر باشد باید تشک مستحکم‌تری انتخاب شود تا دارای طول عمر بیشتری باشد. این در حالی است که برای وزن های سبک تر معمولا تشک های نرم تر پیشنهاد می‌شود.

چه عواملی در تشک باعث افزایش استحکام تشک می‌شوند؟

الف) فنر: هرچه وزن شخص بالاتر باشد باید فنرهای استفاده شده و نحوه اتصال آن قوی‌تر و قطورتر باشد.

 ب) ارتفاع تشک: هرچه تشک و اسفنج تشک قطورتر باشد تحمل وزن بیشتری داشته و بادوام‌تر است.

پ) لبه‌های تشک: لبه‌های تشک به دلیل تماس زیاد هنگام نشستن و برخاستن، احتمال فرو رفتگی یا نشست اسفنج وجود دارد. برای جلوگیری از احساس سقوط هنگام خوابیدن یا نشستن در لبه‌های تشک، باید دور و لبه‌های تشک توسط فریم یا قاب دور تقویت شود.

این فریم و قاب دور بسته به نوع تشک می‌تواند دیواره اسفنجی یا مفتول حرارتی باشد.

  • میزان سفتی و نرمی تشک

هرچه وزن شما بیشتر باشد، ساختار تشک باید ازلحاظ فنی قوی‌تر و محکم‌تر باشد. به‌عنوان مثال فنر، ارتفاع تشک، لبه‌های تشک، میزان سفتی و نرمی تشک برای یک فرد زیر ۷۵ کیلوگرم با یک شخص بالای ۱۰۰ کیلو گرم قطعا فرق دارد و در قیمت تشک نیز تأثیرگذار است.

  • دمای تشک تان چه طور باشد؟

هرچه در تشک هوا بیشتر جریان پیدا کند، آن تشک جز تشک های خنک شناخته می‌شود. عواملی مثل فنری بودن تشک، وجود کپسول هوا و پایین بودن چگالی اسفنج های استفاده شده (فشردگی اسفنج کمتر باشد) وجود مموری فوم و لایه لاتکس و ... در دمای تشک تأثیر گذار است.

برای افراد سنگین توصیه می‌شود که از تشک مموری فوم و نرم استفاده نکنند زیرا در این حالت شخص احساس می‌کند در تشک گیر کرده است که این موضوع موجب تولید گرما و تعرق در فرد می‌شود.

اگر شخص سنگین وزن تمایل دارد که حتما تشک فوم را انتخاب کند، باید علاوه بر رعایت موارد فوق، دارای فوم با چگالی بالا، مواد با خاصیت خنک‌کنندگی، تنفس هوا و ...باشد.

فروشگاه اینترنتی خوابستان
  • میزان نرمی و سفتی تشک مطلوب شما چقدر است؟

میزان سفتی و نرمی یک امر سلیقه ای ست که هر شخص می‌تواند بنا بر عادت یا شرایط بدنی خود تشک نرم یا تشک سفت را انتخاب کند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، تشک نرم برای افراد سنگین وزن و افراد دارای کمر درد توصیه نمی‌شود.

  • تشک طبی یا تشک فنری؟

در ساده ترین تعریف به تشک اسفنجی بدون فنر و سفت با خواص درمانی تشک طبی می گویند. هرچند تنوع این تشک ها بسیار گسترده و شامل موارد مختلفی می‌شود.

نداشتن فنر معمولا اولین موردی است که درباره تشک های طبی به آن اشاره می‌شود. (هرچند گاهی انواع ترکیبی تشک ها هم به‌عنوان طبی کاربرد دارند) ساختار داخلی این محصولات اسفنجی یا تهیه شده از فوم است. که بسته به میزان و کیفیت این مواد درجه سفتی و طول عمر مفید تشک رقم می خورد.

تشک های طبی معمولا سفت ترین تشک ها هستند و تشک فنری را نرم ترین آن‌ها می‌دانیم. اما در این میان انواع تشک های طبی فنری با حالتی میانه هم موجودند. که همراه‌با داشتن میزان سفتی متعادل بیشترین طول عمر مفید و دوام را هم دارند.

  • آیا تشک انتخابی شما برای درمان مناسب است؟کمر درد، گودی کمر، دیسک کمر، گردن درد، باز و درد، شکم درد و ... نمونه هایی هستند که باید با روش خواب صحیح به درمان آن‌ها کمک کرد.همان‌طور که گفته شد یک سوم عمر خود را خواب هستیم پس باید به لوازم خواب خود اهمیت بدهیم. اگر در نقطه ای از بدنتان درد احساس می‌کنید این موضوع مهم‌تر می‌شود.
  • نوع فنر تشک شما چه باشد؟

دو دسته بزرگ و اصلی این تشک ها فنر متصل و فنر منفصل هستند.

 نوع اول: فنر متصل

 از بافت درهم و مخصوص فنرهای فولادی تهیه شده و بسیار محکم هستند. روی لایه فنری تشک را موکت، بعد اسفنج و نهایتا پارچه می پوشاند. که با چسب  و دستگاه مخصوص ثابت و دوردوزی می‌شود. برخی از انواع این تشک ها هم دارای فریم فلزی هستند. و در ابعادی متناسب با تخت های تک نفره و دونفره تهیه می‌شوند. این نمونه ها برای افرادی که محصولات ساده را می پسندند، محکم و با دوام مناسب است.

نوع دوم: تشک های فنر منفصل

 تا حدود زیادی با انواع فنر متصل فرق دارند. در این نوع، فنرها با یکدیگر فاصله دارند. به‌صورت انفرادی عمل می‌کنند و چون ببا هم برخوردی ندارند. از سایش و ایجاد سروصدا هم خبری نیست.

نوع سوم: تشک های فنر پاکتی

نوع خاصی از تشک های فنر منفصل بنام فنر منفصل پاکتی(Pocket Spring)  هم وجود دارد. که در آن فنرها در دسته های جداگانه در جاهای مشخصی از سطح زیر تشک تعبیه و فشار و وزن بین آن‌ها  تقسیم می‌شود.

 با این کار فشار وارد شده از حالت تمرکز خارج و در سطح تشک تقسیم می‌شود. که به مقاومت آن در برابر تغییر شکل منجر می‌شود. مجموعه این عوامل باعث ایجاد هماهنگی سطح با آناتومی و خطوط محیطی بدن می‌گردد. به‌علاوه با ممانعت از سایش فنرها،  از فرسودگی تشک جلوگیری و بر عمر مفید آن می افزاید.

از طرفی جدا بودن دسته های فنر باعث می‌شود تا جایی که امکان دارد  لرزش حرکات از یک نقطه به سایر نقاط تشک منتقل نشود. و لرزش و نا آرامی ایجاد نشود. این خاصیت بخصوص برای استفاده هم‌زمان بیش از یکنفر از تشک  بسیار مفید است. این نوع از تشک، بخصوص در مدل دو نفره و در میان زوج ها طرفداران زیادی دارد. همین خواص هم باعث شده که این سری تشک ها به آرامش بخش معروف شوند.

فروشگاه اینترنتی خوابستان
  • مدل خوابیدن شما چطور است؟

توازن حالت ستون فقرات مهم ترین عاملی ست که به وضعیت خواب شما برای خرید بهترین تشک خواب اهمیت می‌دهد. شما هر طور که دوست دارید می‌توانید بخوابید اما ستون فقرات شما در حین خواب نباید به جلو یا عقب خم شود.

خواب روی شکم: برای کسانی که عادت دارند روی شکم بخوابند توصیه می‌شود که تشک نرم خریداری نکنند. وسط بدن که شامل لگن، عضلات ران و شکم است که دارای بیشترین وزن است. به همین دلیل اگر شما در حالت به اصطلاح "دمر" یا روی شکم روی تشک بخوابید به داخل تشک فرو میروید و ستون فقرات شما به مدت طولانی رو به عقب خم شده و توازن خود را از دست میدهد.

خواب به پشت: بر عکس حالت قبل است که این بار در صورت استفاده از تشک نرم ستون فقرات به جلو خم می‌شود که دوباره توازن ستون فقرات را بهم میریزد و در طولانی مدت آسیب های جبران ناپذیری وارد می‌کند.

خواب به بغل: وقتی به بغل میخوابید؛ انحناهای بدن شما بیشتر است. گودی گردن، شانه، بازو، لگن، ران و... انحنای بدن محسوب می‌شوند که باید توسط تشک پر شوند تا حالت ستون فقرات شما در حالت مستقیم باقی بماند.

استفاده از تشک های دارای مموری فوم یا فوم حافظه دار و تشک نرم، برای این افراد بهترین گزینه است. تشک های مموری فوم، بدون نیاز به فشار حالت بدن را گرفته و انحناهای بدن را به خوبی پر می‌کنند. به همین دلیل به آن‌ها فوم های حافظه دار می گویند.

  • بودجه و قیمت تشک

هرچه ساختار تشک، رویه و پارچه، فنر بندی، فریم دور، اسفنج و در کل متریال تشک قوی تر باشد و از مواد بهتری ساخته شده باشد قیمت آن طبیعتا بالا می‌رود. اما این موضوع دلیل نمی‌شود تا هر تشکی که قیمت بالاتری داشت، تشک بهتری است. اینجا است که هویت برند و تقلبی و اصل بودن برند های مختلف مطرح می‌شود.

  • اصل و تقلبی بودن تشک

سه فاکتور برای فهمیدن اصل و تقلبی بودن تشک وجود دارد:

  • تحقیق قبل از خرید

قبل از خرید تشک حتما سری به فروشگاه‌ها و مغازه ها بزنید و محصول مدنظر خود مورد بررسی قرار دهید. اما این روزها با شیوع ویروس کرونا امکان مراجعه حضوری به فروشگاه‌های کالای خواب کمتر امکان‌پذیر است. بهترین راه برای بررسی و راهنمای خرید بهترین تشک سایت‌های معتبر کالای خواب اینترنتی است.

  • هویت برند

بارهای برای شما پیش آمده که می‌خواهید محصولی را تهیه کنید و با برند های متفرقه مواجه میشوید اما دلیل اینکه شما سراغ این برندها نمیروید این است که، شما در مورد آن هویت و کیفیت آن برند اطلاعات کافی ندارید. برای خرید بهترین تشک خواب برند های خوشخواب، رویال، رویا، آدنیس، دنلپ و... سرآمد برند های مطرح بازار کالای خواب ایران میباشند که بارها امتحان خود را پس داده‌اند.

راه‌حل شما اینجا است...

  • اعتبار و محل خرید تشک

تا به حال شاید فکر کنید که چقدر موضوع پیجیده شده و چرا باید برای خرید بهترین تشک خواب این همه به خود زحمت بدهیم و دائما در حال تحقیق و مطالعه باشیم تا بتوانیم بهترین خرید تشک را انجام بدهیم.

اعتبار محل خرید تشک، باعث می‌شود تا شما بدون داشتن اطلاعات و با اعتماد به مشاور و فروشگاه خود خریدی خوب را تجربه کنید.

فروشگاه اینترنتی کالای خواب خوابستان معتبرترین فروشگاه آنلاین در زمینه کالای خواب و خرید بهترین تشک های ایرانی و خارجی است. تشک خوشخواب، رویال، رویا، آدنیس، دنلپ و ... نمونه هایی هستند که با مراجعه به سایت www.khabestan.com می‌توانید اطلاعات کامل و مشخصات فنی تشک ها را با پایین ترین قیمت بازار مشاهده و مقایسه کنید.

مشاوره رایگان از کارشناسان ارتوپدیک خوابستان می‌تواند شما را بدون نیاز به کسب اطلاعات در مورد همه برند ها و سر در گمی میان انبوه محصولات، بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد کنند.

تلفن تماس: ۴۴۷۵۱۴۰۰-۰۲۱

تلفن همراه: ۴۲۱۰۰۴۵-۰۹۱۲

آدرس سایت: www.khabestan.com

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات