تاریخچه ساعت های هوشمند و ویژگی های منحصر بفرد آن جهت مقایسه و خرید

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
ساعت‌های هوشمند امروزه دارای قابلیت‌ها زیادی هستند و همانند یک کامپیوتر می‌توانند به شما کمک کنند. این ساعت‌ها بسیاری از فعالیت‌های تلفن‌ها همراه را انجام می‌دهند.
تبلیغات

ساعت هوشمند یک ساعت مچی کامپیوتری است که عملکردی فراتر از نشان دادن زمان دارد. مدل‎های اولیه این ساعت‎ها عملکردهایی همچون انجام محاسبات، ترجمه و انواع بازی‎ها را داشتند، ساعت‎های هوشمند جدید به صورت رایانه‎ای است که قابلیت پوشیدن دارند. این نمونه از ساعت‎‎ها با استفاده از یک سیستم عامل همراه، بسیاری از برنامه‎های گوشی‌های موبایل را اجرا می‎کنند و به تلفن‎های هوشمند متصل می‎شوند و می‎توان به‌وسیله این ساعت‎ها بسیاری از کارهای تلفن همراه‎ را انجام داد. این ساعت را می‌توانید خرید از آمازون خریداری کنید.

 تاریخچه ساعتهای هوشمند

 اولین ساعت دیجیتالی Pulsar بود که سال 1972 عرضه شد، این ساعت را شرکت همیلتون تولید کرد که در سال 1978 سیکو آن را خرید. یک سال بعد ساعت Plusar (NL C01) وارد بازار شد که توانایی ذخیره 24 رقم اطلاعات را داشت. با معرفی کامپیوترهای شخصی در دهه 1980، سیکو شروع به توسعه ساعت‎هایی با قابلیت انجام محاسبات کرد. سال 1983 سیکو ساعتی به بازار عرضه کرد که تا 2000 رقم ذخیره می‎کرد که به همین دلیل اسم آن را Data2000 گذاشت. این مدل دارای یک صفحه کلید خارجی برای ورود اطلاعات بود. 

ساعت هوشمند

 سال 1984، RC-1000 اولین مدل ساعت هوشمند سیکو بود که تراشه‎ای برای اتصال به کامپیوتر داشت و توسط Seiko Espon توسعه داده شده بود. این مدل می‎توانست به اکثر کامپیوترهای محبوب آن زمان متصل شود.

ساعت هوشمند

 کامپیوتر مچی RC-20 در سال 1985 با نام تجاری مشترک “Sieko Epson” منتشر شد. این مدل یک میکروپروسسور SMC84C00 8-bit Z-80، 8 کیلوبایت ROM و 2 کیلوبایت RAM داشت که دارای برنامه‎های کاربردی همچون برنامه‌ریزی، یادداشت‎ها، زمان جهانی و یک برنامه ماشین حساب چهار کاره داشت. LCD ماتریس نقطه‎ای نمایشگر 32*42 پیکسلی داشت و از همه مهم‌تر به صفحه‎ای لمسی مجهز شده بود.

RC-4000 PC DATA که در سال 1985 منتشر شد به عنوان "کوچکترین ترمینال جهان" نامگذاری شد. تقریباً ۱۰ سال بعد، Timex Datalink معرفی شد. این ساعت با همکاری شرکت مایکروسافت طراحی شده بود و قابلیت داشت تا 150 مخاطب را ذخیره و اطلاعات لازم مورد نیازش را از کامپیوتر دریافت کند.

سال 2001 ساعتی با بیشترین امکاناتی که تا آن زمان موجود بود با نام IBM WatchPad به بازار آمد. این مدل دارای نمایشگر 320 در 240 پیکسل بود که دارای پردازنده 74 مگاهرتزی و رم 8 مگابایتی بود. سیستم عامل لینوکس روی آن نصب بود که نرم افزار خاصی را به صورت پیشرفته داشت. این مدل بلوتوث نیز داشت و از یک حسگر اثر انگشت برای امنیت بیشتر برخوردار بود.

در سال 2004، مایکروسافت با ساعتی که در آن زمان بسیار پیشرفته بود، به نام SPOT مجدداً وارد بازار شد. این گجت پوشیدنی به صورت بی‌سیم به شبکه MSN Direct Network وصل می‎شد و اطلاعاتی همچون اخبار، هواشناسی، به روزرسانی نرم افزارها و... را دریافت می‎کرد.

 بعد از آن اولین ساعت هوشمند که به سیستم عامل اندروید وصل می‎شد را شرکت سونی با نام Sony Smartwatch1 طراحی کرد. سپس شرکت Pebble با تولید ساعت هوشمندی که قابلیت اتصال به گوشی‎های اندروید و ios را داشت، موجب انقلابی در این صنعت شد. مدتی بعد سونی نسخه پیشرفته‎تر و بهبود یافته خود را با نام Sony Smart Watch 2 عرضه کرد.

از آن زمان تا‌کنون روز به روز شاهد پیشرفت این صنعت هستیم. برای شناخت بیشتر این محصول بهتر است مشخصات و ویژگی‎هایی که دارند را باهم بررسی کنیم.

 ویژگیهای ساعت های هوشمند یا Smart Watch

همانطور که پیشتر ذکر شد، ساعت‎های هوشمند قابلیت اتصال به گوشی‎های هوشمند را دارند که به‌وسیله آن می‎توانید بسیاری از کارهای گوشی همراه را با ساعت‌تان انجام دهید. هدف از تولید این محصول انجام تمام کارهای تلفن همراه به‌وسیله این ساعت‎ها است تا در نهایت از تلفن همراه خود بی‌نیاز شوید که تا به امروز این هدف محقق نشده است.

  • مستقل بودن (مانند موبایلی است که به در دست شماست)
  • مکالمه و قابلیت داشتن تماس‌های تلفنی
  • استفاده به‌عنوان ساعت
  • دوربین اختصاصی
  • دارای حافظه جداگانه
  • مجهز به سیستم‌عامل‎های مختلف
  • دارای حسگرهای مختلف از جمله شتاب‌سنج، دماسنج، ارتفاع سنج، فشار سنج، قطب نما و حسگر ضربان قلب
  • صفحه نمایش لمسی
  • GPS و مسیریابی
  • ماشین حساب
  • بلوتوث و NFC
  • نمایش نقشه
  • صفحه نمایش گرافیکی
  • و …

با استفاده از این ساعت‎‎ها می‎‎توانید تماس بگیرید، عکاسی کنید و هنگام خرید به عنوان کارت اعتباری از آن بهره ببرید. این ساعت‎ها میزان حرکات، کالری مصرف و دریافتی توسط شما را ثبت و تجزیه و تحلیل می‌کنند. این موارد تنها نمونه‎ای از بیشمار قابلیت‎های این ساعت است.

این صنعت سرعت رو به رشد قابل توجهی را طی کرده است. امروزه شاهد عرضه ساعت‎های هوشمند جدید هستیم. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تکنولوژی اهمیت می‎دهید و پیشرو در استفاده از آ‎ن‎ها هستید و داشتن ساعت هوشمند وسیله کاربردی برایتان است. حال برای اینکه بتوانید زودتر از بقیه خرید کنید و کالای اوریجینال با کیفیت عالی داشته باشید، بهترین راه خرید از سایت‎های خرید آنلاین بدون مرز و از سایت‎های خارجی مانند آمازون و ای‌بی است؛ برای این کار می‎توانید از طریق شرکت چارسوق اقدام کرذه و کالای مورد نظرتان را خریداری کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات