پیامک های تبلیغاتی؛ مزاحم یا مراحم؟

پیامک های تبلیغاتی؛ مزاحم یا مراحم؟

آیا راهکار واقعی برای جلوگیری از مزاحمت‌های پیامکی وجود دارد؟ 

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی زومیت در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این سوال بسیاری از مردم است که از پیامک‌های مزاحم خسته شده‌اند. برای دریافت پاسخ با مدیر یکی از شرکت‌های معروف ارسال پیامک انبوه گفتگو کردیم.

مهندس وحید خسروی، مدیرعامل شرکت ایده پردازان و مالک دامنه SMS.ir، پیشرو در ارسال پیامک است. می‌خواهیم مصاحبه‌ای چالش بر انگیز با ایشان داشته باشیم تا ببینیم که صنعت پیامک انبوه یا سامانه‌های پیامک در چه وضعیتی به سر می‌برند و چه راهکاری برای جلوگیری از مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی برای گیرندگان اندیشیده‌اند؟

کار www.SMS.ir چیست؟

در عبارتی کوتاه، ارسال پیامک از طریق اینترنت به صورت انبوه یا تکی به صورت هدفمند از طریق سامانه پیامکی ایده‌پردازان به صورت مستقیم یا با استفاده از  وب سرویس ارسال پیامک.

با توجه به مزاحمت پیامک‌های تبلیغاتی برای گیرندگان،‌ از اینکه به دیگران بگویید یکی از کارهای شما پیامک تبلیغاتی است، سخت نیست؟

سال‌هاست ما برای این صنعت، نرم‌افزار و راهکارهای ارسال پیامک ارائه و تلاش کرده‌ایم و حتی می‌توانم بگویم که هیچ نرم‌افزار ارسال پیامکی در دنیا قابل رقابت با نرم‌افزار طراحی شده توسط متخصصان ایرانی ایده‌پردازان نیست. البته خیلی از افراد به محض اینکه شغل من را متوجه می‌شوند می‌گویند که شما همان کسی که باعث و بانی ارسال این پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم هستید! و من در پاسخ می‌گویم که شما به سادگی می‌توانید پیامک تبلیغاتی خود را غیرفعال کنید که روش ساده آن با یک سرچ ساده در گوگل یا در سایت www.SMS.ir قابل رویت است. مثلا سرچ کنید «کد حذف پیامک تبلیغاتی همراه اول» و به سادگی دریافت این پیامک‌ها را مسدود کنید.

چرا بعضی افراد بعد از حذف پیامک تبلیغاتی باز هم پیامک دریافت می‌کنند؟

چندین مدل پیامک داریم. پیامک‌های تبلیغاتی، پیامک‌های تبلیغاتی یا اطلاع‌رسانی مربوط به خود اپراتورها، پیامک‌های ارزش افزوده VAS و پیامک‌های خدماتی مانند بانک‌ها یا جاهایی که شما تمایل دارید از آنها پیامک دریافت کنید. با این روش فقط پیامک‌های تبلیغاتی شما مسدود می‌شوند و سایر پیامک‌ها در اختیار بانک‌ها یا خود اپراتور است و البته برخی از آنها با سامانه #۸۰۰* قابل مدیریت هستند.

چند درصد افراد پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند؟

در حال حاضر حدود ۶۰ درصد که این عدد روز به روز در حال افزایش است.

 افرادی که پیامک تبلیغاتی خود را غیر فعال کرده‌اند، قطعا این پیامک‌ها را دریافت نمی‌کنند،‌ این موضوع صحت دارد؟

بله، اما ما برای این قضیه هم در سامانه پیامک ایده‌پردازان تدابیری اندیشیده‌ایم که با استفاده از ماژول باشگاه مشتریان می‌توانید به افرادی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند یا به اصطلاح در بلک لیست هستند هم پیامک ارسال کنید.

بنابراین با باشگاه مشتریان سامانه پیامک SMS.ir می‌توانیم ارسال پیامک به لیست سیاه داشته باشیم، این کار غیر قانونی و غیر اخلاقی نیست؟

ظاهر امر این‌گونه به نظر می‌آید،‌ اما خیر این ماژول کاملا قانونی بوده و با هماهنگی اپراتور پیامک و همراه اول فعال شده است و البته حقوق گیرنده پیامک و قوانین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در آن رعایت شده است و درصورت عدم رضایت گیرنده، پیامک دریافت نخواهد کرد. اين پيامک‌ها از خط 300021 يا 30002189 ارسال می‌‌شوند و بعد از عضويت و لغو عضويت به گيرنده پيامك اطلاع داده می‌شود و همچنين كليدواژه لغو عضويت در انتهای هر پيامك جهت لغو دريافت پيامك قيد می‌‌شود. ضمنا دريافت پيامک از اين شماره‌ها هيچ‌گونه هزينه‌ای برای گيرنده نخواهد داشت.

آینده بازار پیامک را چگونه پیش‌بینی می‌کنید‌؟

ارسال پیامک انبوه از سمت تبلیغاتی و انبوه به سمت خدماتی و هدفمند هدایت می‌شود و گیرندگان پیامک از دریافت پیامک رضایت خواهند داشت و فرستندگان نیز این پیام‌ها را هدفمند ارسال خواهند کرد و بازخورد بسیار بهتری از مشتریان یا بازار هدفشان خواهند گرفت.

چه پیشنهادی برای کسانی که پیامک ارسال می‌‌کنند دارید تا بتوانند بازخورد بسیار بهتری از ارسال پیامک داشته باشند؟

بازار هدف خود را مشخص کنند. شما موبایل مخاطبان هدف را با رضایتشان به همراه نام و نام خانوادگی دریافت کنند و در باشگاه مشتریان اضافه کنند. البته می‌توانند از نرم افزار ویندوزی هم که داخل پنل اس ام اس قابل دانلود است، استفاده کنند و بعد از آن ارتباط مداوم با این اشخاص از طریق پیامک داشته باشند و البته اگر در ابتدای هر پیامک نام و نام خانوادگی گیرنده را درج کنند، که این جایگزینی نام و نام خانوادگی در ابتدای پیامک در باشگاه مشتریان به سادگی بدون نیاز به تایپ تک به تک امکان پذیر است. با این کار احتمال خوانده شدن کامل پیامک به ۹۹ درصد می‌رسد و تاثیرگذاری آن تا ۱۰ برابر نسبت به سایر پیامک‌ها افزایش می‌یابد.

پنل اس ام اس

اگر سوالی برای مخاطبان پیش آمد از چه طریقی با مجموعه شما در ارتباط باشند؟

سپاس از شما و توجهتان به این کسب و کار که کمتر به آن توجه شده است. افراد می‌توانند با تلفن ویژه ۴ رقمی ۰۲۱۲۸۵۳ یا خط ویژه ۰۲۱۲۷۶۸۴۰۰۰ یا از طریق وب‌سایت‌های ما با مجموعه ایده‌پردازان در ارتباط باشند. همکاران من در شرکت از اینکه پاسخگوی سوالات این افراد باشند خوشحال خواهند شد.

همچنین وب سایت‌های Server.ir و IPvoip.ir و CMS.ir و Inbox.ir متعلق به شرکت ایده‌پردازان هستند که در حوزه فناوری اطلاعات و نرم‌افزارهای تحت وب خدمات بسیاری را ارائه می‌دهند.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.
تهیه شده در زومیت

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید