قابلیت جادویی اندروید وارد حالت Split-Screen می‌شود

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
قابلیت circle to search در هوش مصنوعی گلکسی اس ۲۴ اولترا
قابلیت جادویی Circle to Search که در Split-Screen برخی گوشی‌ها کار نمی‌کرد، به‌زودی اصلاح می‌شود.
تبلیغات

Circle to Search یکی از بهترین ویژگی‌هایی است که گوگل در سال‌های اخیر معرفی کرده است. برای جست‌وجوی متن یا تصویر ازطریق Circle to Search، باید دکمه‌ی ناوبری را در پایین صفحه‌ی گوشی فشار دهید و نگه دارید تا Circle to Search تقریباً در هر صفحه‌ای ظاهر شود. گفتنی است که این ویژگی به برخی از گوشی‌ها محدود است.

به‌گزارش Android Authority، قابلیت Circle to Search در برخی جاها فعال نمی‌شود. به‌عنوان مثال، Circle to Search در‌حال‌حاضر وقتی دو اپلیکیشن در‌کنار هم در حالت تقسیم صفحه (Split-Screen) هستند، حداقل در گوشی‌ گوگل کار نمی‌کند. این نقص به‌زودی رفع می‌شود.

Circle to Search از یکی از API‌های ویژه‌ی اندروید برای دسترسی به تصویر صفحه استفاده می‌کند. وقتی گوگل اسیستنت به‌عنوان دستیار دیجیتال پیش‌فرض اندروید تنظیم شده است و «استفاده از اسکرین‌شات» در تنظیمات و منو برنامه‌ی دستیار دیجیتال غیرفعال باشد، Circle to Search کار نمی‌کند. تغییر دستیار دیجیتالی پیش‌فرض به چیزی غیر از گوگل باعث درست کار نکردن Circle to Search می‌شود؛ زیرا این ویژگی بخشی از اپلیکیشن گوگل است.

محدودیت ویژگی Circle to Search در گوشی گوگل در نسخه‌ی بتای اندروید ۱۵ رفع شده است. با فعال‌کردن یک فلگ در اندروید ۱۵، می‌توان Circle to Search را در حالت تقسیم صفحه فراخوانی کرد. احتمالاً این ویژگی در نسخه‌ی پایدار اندروید برای همه‌ی کاربران فعال می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات