طرح مفهومی iOS 18 به‌نمایش درآمد؛ آپدیت بزرگ آیفون [تماشا کنید]

دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
iOS 17 روی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس
طرح مفهومی iOS 18، ظاهر کلی، تغییرات و امکانات سفارشی‌ جدیدی که در شایعات به آن‌ها اشاره شده است را به‌تصویر می‌کشد.
تبلیغات

اپل درحال توسعه‌ی مجموعه‌ای گسترده از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای iOS 18 است که به‌همراه سری آیفون ۱۶ در سال جاری منتشر خواهد شد.

با‌وجود افشای تعدادی از ویژگی‌های جدید iOS 18، هنوز ابهامات زیادی در مورد این به‌روزرسانی وجود دارد. یک طراح خلاق، کانسپت خیره‌کننده‌ای از iOS 18 ایجاد کرده و قابلیت‌هایی که می‌توانیم در رویداد WWDC 2024 از این سیستم‌عامل انتظار داشته باشیم را به‌تصویر کشیده است.

طرح مفهومی iOS 18 را کانال یوتیوب Cottpro ایجاد کرده و در آن شاهد بسیاری از ویژگی‌ها و تغییرات ظاهری هستیم که در شایعات به آن‌ها اشاره شده بود. هیچ تضمینی وجود ندارد که ویژگی‌های ارائه‌شده در این ویدیو، در iOS 18 وجود داشته باشند.

طرح مفهومی سیستم‌عامل iOS 18 با نمایش صفحه‌ی قفل گوشی آیفون آغاز می‌شود. همان‌طور که می‌بینید، طراح تصور می‌کند داک شبیه به macOS در بالای میان‌برهای کنونی قرار بگیرد. این بخش از iOS معمولاً به نوتیفیکیشن‌ها اختصاص دارد، اما وجود میان‌برهای برنامه در صفحه‌ی قفل برای دسترسی آسان‌تر، مورد استقبال کاربران قرار خواهد گرفت. ویدیو در ادامه به نمایش جنبه‌های مختلفی از سیستم‌عامل از جمله Control Center بازطراحی‌شده می‌پردازد.

Control Center آیفون برای مدت‌زمان زیادی بدون تغییر باقی مانده است و اگر اپل قصد الهام گرفتن از طراحی ویژن پرو را داشته باشد، شاید ظاهر این بخش واقعاً شبیه طرح مفهومی iOS 18 شود.

ویدیو جدید همچنین نشان می‌دهد که کاربران چگونه می‌توانند آیکون‌های برنامه را در هر جای خالی از صفحه‌ی اصلی قرار دهند؛ قابلیتی که در تعدادی از گزارش‌های اخیر به آن اشاره شده است.

طرح مفهومی iOS 18 صفحه‌ی هوم افقی آیفون را به تصویر می‌کشد؛ قابلیتی که بسیاری از کاربران از سال‌ها قبل خواهان آن بوده‌اند. طرح مفهومی iOS 18 نشان می‌دهد کاربران چگونه می‌توانند تم دستگاه را در سطح سیستم با گزینه‌های رنگی و مطابق سلیقه‌ی خود سفارشی‌سازی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات