فایل اکسپلورر ویندوز 11 با آپدیت 22H2 همچنان از تب‌ها پشتیبانی نخواهد کرد

دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فایل اکسپلورر جدید ویندوز ۱۱ با پشتیبانی از تب‌ها، احتمالاً به‌زودی و پس از انتشار به‌روزرسانی 22H2 این سیستم‌عامل دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
تبلیغات

مایکروسافت اوایل سال جاری ویژگی‌های جدیدی را به‌عنوان بخشی از به‌روزرسانی ۲۰۲۲ به ویندوز ۱۱ اضافه کرد. ازجمله‌ی این قابلیت‌ها می‌توان به امکان انجام اقدامات خاص با انتخاب مستقیم متن‌ درون برنامه‌هایی مثل Teams و اضافه‌شدن تب‌ها به فایل اکسپلورر اشاره کرد. مرورگر فایل جدید این شرکت اکنون به‌طور‌آزمایشی دردسترس است؛ اما اکثر کاربران منتظر هستند تا نسخه‌ی نهایی و عمومی آن را امتحان کنند.

اضافه‌شدن تب‌ها یکی از به‌روزرسانی‌های مهم فایل اکسپلورر ویندوز در سال‌های اخیر است. رابط کاربری این بخش از زمان انتشار ویندوز ۸ تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. مایکروسافت با آپدیت بعدی ویندوز ۱۱، این قابلیت را درکنار نمای جدید صفحه‌ی اصلی ارائه خواهد داد.

اضافه‌شدن تب‌ها به‌شما اجازه می‌دهند به‌راحتی با پوشه‌ها و فهرست‌های مختلف کار کنید و فایل‌هایی که اخیراً استفاده شده است، ازجمله اسناد و تصاویر وان‌درایور را مشاهده کنید.

به‌‌نوشته‌ی WindowsLatest، مایکروسافت اکنون قابلیت تب را برای طیف گسترده‌تری از کاربران اینسایدر فعال کرده است؛ زیرا این شرکت قصد دارد آن را در پاییز ۲۰۲۲ به‌طورعمومی ارائه دهد.

گزارش‌ها حاکی از آن است نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱ در آخرین هفته‌ی سپتامبر ۲۰۲۲ و عرضه‌ی گسترده‌تر آن برای ماه اکتبر تا نوامبر برنامه‌ریزی شده است. درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد که فایل اکسپلورر با پشتیبانی از تب‌ها در نسخه‌ی نهایی به‌روزرسانی بعدی گنجانده نخواهد شد.

درواقع، پشتیبانی از تب‌ها اکنون در بیلد RTM نسخه‌ی 22H2 ویندوز ۱۱ وجود ندارد. به‌نظر می‌رسد مایکروسافت تصمیم گرفته است تا پس از انتشار نسخه‌ی 22H2 این سیستم‌عامل در ماه سپتامبر، پشتیبانی از تب‌ها در فایل اکسپلورر را ازطریق به‌روزرسانی‌های تجمعی آتی فعال کند. این یعنی قابلیت مذکور در تاریخ دیگری و احتمالاً در ماه اکتبر یا نوامبر ارائه خواهد شد.

تغییرات اخیر در فایل اکسپلورر ویندوز ۱۱

مایکروسافت در جدیدترین بیلد پیش‌نمایش ویندوز ۱۱، چندین مشکل فایل اکسپلورر و باگ‌های نواروظیفه را برطرف کرده است. به‌عنوان مثال، این شرکت مشکلی را رفع کرده است که باعث می‌شود پوشه‌ها به‌طورناگهانی در مرورگر فایل کپی شوند.

یکی دیگر از باگ‌های رفع‌شده این است که کاربران اکنون می‌توانند نیمه‌ی سمت‌ چپ نوار عنوان فایل اکسپلورر را ازطریق ماوس یا لمس بکشند. افزون‌براین، مشکلی که در آن انتخاب پوشه‌ها و استفاده از گزینه‌ی منو برای بازکردن در برگه‌ی جدید به‌درستی کار نمی‌کرد، اکنون در بیلد جدید حل شده است. تغییرات اشاره‌شده به‌همراه پشتیبانی از تب‌ها در فایل اکسپلورر، اکنون برای کاربرانی دردسترس است که در کانال توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۱ ثبت‌نام کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات