ادغام تنظیمات حریم خصوصی و امنیت اندروید ۱۳ در یک منوی جدید

سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به به‌روزرسانی‌های اخیر اندروید ۱۳، به‌نظر می‌رسد گوگل تصمیم دارد قابلیت‌های حریم‌خصوصی و امنیت را در این سیستم‌عامل در یک منوی جدید ارائه دهد.
تبلیغات

امنیت و حریم‌خصوصی ازجمله مهم‌ترین مواردی بوده که در به‌روزرسانی‌های اخیر اندروید مورد توجه ویژه قرار گرفته است. اکنون به‌نظر می‌رسد منوی ترکیبی جدیدی برای بخش امنیت و حریم‌خصوصی در اندروید ۱۳ ارائه خواهد شد. میشل رحمان در پست اخیر خود در توییتر اشاره کرده که این منوی ترکیبی با عنوان Security & Privacy در بخش تنظیمات دستگاه دردسترس قرار خواهد گرفت.

بخش جدید امنیت و حریم‌خصوصی اندروید ۱۳ چه تفاوتی با اندروید ۱۲ دارد؟

همان‌طور که Androidheadlines اشاره می‌کند، اندروید ۱۲ درحال‌حاضر تنظیمات حریم‌خصوصی را در سطح سیستم در دو منوی جداگانه کنترل می‌کند، اما با توجه به تصاویری که میشل رحمان به‌ اشتراک گذاشته است، اندروید ۱۳ هردو بخش را در یک منو قرار می‌دهد.

تنظیمات حریم خصوصی و امنیت جدید در اندروید ۱۳

همان‌طورکه در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، منوی جدید شامل تمام گزینه‌هایی است که درحال‌حاضر در منوهای جداگانه ارائه شده‌اند. ازجمله این گزینه‌ها می‌توان به ابزارهای مدیریت مجوزهای برنامه و ویژگی‌های امنیتی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. این گزینه در بالای تنظیمات دیگر مثل تنظیمات قفل‌صفحه قرار گرفته است. ویژگی‌هایی مثل «دستگاه من را پیدا کن»، علاوه‌بر بخش اسکن امنیتی و تنظیمات سطح سیستم، در بخش تنظیمات جدید اندروید ۱۳ نیز دردسترس خواهد بود. علاوه‌براین، گزینه‌ی مورد اشاره در بخش بررسی‌های به‌روزرسانی امنیتی و بررسی‌های به‌روزرسانی فروشگاه Play نیز دردسترس قرار خواهد گرفت.

تغییرات جدید امنیت و حریم‌خصوصی به‌خوبی با سایر مواردی که تاکنون در جدیدترین نسخه‌های اندروید ارائه شده است، هماهنگی دارد. به گفته‌ی میشل رحمان، برخی از این قابلیت‌ها درحال‌حاضر آن‌طور که باید، کار نمی‌کنند که این مورد قبل از انتشار به‌روزرسانی‌های نهایی رفع خواهد شد.

به‌عنوان مثال انتظار می‌رود اندروید ۱۳ با قابلیت مدیریت بهتر برنامه‌های در حال‌ اجرا منتشر شود. به‌طور خاص، اپلیکیشن‌های در حال‌ اجرا با رابط کاربری جدیدی نمایش داده خواهند شد که به کاربران اعلام می‌کند در لحظه‌ی موردنظر دقیقاً چند برنامه در حال‌ اجرا است.

علاوه‌براین در اندروید ۱۳ تغییراتی برای اطمینان از پاک شدن خودکار حافظه‌ی کلیپ‌بورد درصورت عدم استفاده، اعمال خواهد شد. این تغییر از دسترسی به داده‌های ذخیره‌شده در کلیپ‌بورد که احتمال دارد توسط برنامه‌هایی که احتمالاً در پس‌زمینه درحال اجرا هستند ذخیره شده باشد، جلوگیری خواهد کرد.

گوگل پس از ارائه‌ی تنظیمات حریم‌خصوصی و امنیت در یک منوی جدید، به‌طور مؤثر ویژگی‌های مرتبط دیگر را نیز در این بخش ارائه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات