کاربران iOS 14.2 از تخلیه‌ی زودهنگام باتری گوشی و افزایش زمان شارژ شدن آن شکایت دارند

دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق گفته‌های کاربران انجمن ردیت، به‌روزرسانی iOS 14.2 باعث تخلیه‌ی زودهنگام باتری گوشی و افزایش زمان شارژ شدن آن می‌شود و تاکنون گزارشی مبنی بر رفع این موضوع منتشر نشده است.
تبلیغات

چندی پیش اپل به‌روزرسانی iOS 14.2 را با تغییراتی از جمله اضافه ‌شدن ایموجی‌های جدید، قابلیت اینترکام (Intercom)، قابلیت جدیدی برای بهینه‌سازی باتری ایرپاد، تشخیص افراد و تصاویر پس‌زمینه جدید منتشر کرد. به‌روزرسانی یادشده که دومین به‌روزرسانی مهم iOS 14 محسوب می‌شود، طبق گفته‌های کاربران انجمن ردیت، باعث ایجاد برخی مشکلات مرتبط با باتری از جمله تخلیه‌ی سریع باتری و طولانی ‌شدن زمان شارژ شده است. به گفته‌ی برخی از کاربران، دستگاه‌ در کمتر از ۳۰ دقیقه بیش از ۵۰ درصد شارژ اولیه را از دست می‌دهد و در عرض چند ‌دقیقه استفاده عادی، کاهش شارژ در حدود پنج درصد مشاهده می‌کنند.

به ‌نظر می‌رسد این مسئله مربوط به مشکلات نرم‌افزاری باشد؛ زیرا گوشی کاربران قبل از به‌روزرسانی به iOS 14.2 از شارژدهی مناسبی برخوردار بوده و پس از راه‌اندازی مجدد دستگاه، افزایش شارژدهی تجربه کرده است. مشکل یادشده اغلب در آیفون‌های قدیمی از جمله آیفون XS، آیفون ۷، آیفون ۶ اس و نسل اول آیفون SE مشاهده شده و تاکنون خبری مبنی بر رفع مشکل باتری در iOS 14.2.1 گزارش نشده است؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که iOS 14.2.1 به‌صورت انحصاری فقط برای خانواده‌ی آیفون ۱۲ به‌منظور رفع اشکالات MMS، بهبود کیفیت دستگاه‌های شنیداری (ساخته‌شده برای اپل) و رفع مشکل پاسخ‌گویی به فرامین لمسی در آیفون ۱۲ مینی منتشر شده ‌است.

تقریبا دو هفته از منتشر شدن نسخه‌ی سوم بتای عمومی iOS 14.3 و iPadOS 14.3 می‌گذرد و به‌زودی نسخه‌ی نهایی آن با تغییراتی چون افزودن قابلیت ProRAW و بهبود نرم‌افزارهای Home و Health و Weather منتشر خواهد شد؛ بنابراین ممکن است اپل در آن به‌روزرسانی مشکل مذکور را برطرف کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات