با بهترین‌ ویژگی‌های پنهان بروزرسانی جدید ویندوز 10 آشنا شوید

یک‌شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
مایکروسافت جدیدترین بروزرسانی خود را برای ویندوز ۱۰ به تازگی ارائه و به سیستم عامل محبوب خود ویژگی‌های جدیدی نیز اضافه کرده است. بسیاری از ویژگی‌ها واضح هستند اما برخی ویژگی‌ها نیز محسوس نبوده و دیده نمی‌شوند. در ادامه به مرور برخی از بهترین ویژگی‌های جدید این بروزرسانی که نامحسوس نیز هستند، خواهیم پرداخت.
تبلیغات

مایکروسافت به تازگی بروزرسانی جدیدی برای آخرین نسخه از سیستم عامل دسکتاپ خود، یعنی ویندوز ۱۰ ارائه کرده است. با این که بسیاری تغییرات محسوس و قابل دیدن هستند اما بسیاری از آن‌ها نیز در قلب سیستم عامل نهفته‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا به مرور بهترین تغییرات پنهان ویندوز ۱۰ در بروزرسانی موسوم به بروزرسانی پاییزه، بپردازیم.

دستگاه من را پیدا کن

به احتمال زیاد از این ویژگی در گوشی‌ همراه خود بهره برده‌اید. اما گر لپ تاپ شما گم شود چه اتفاقی خواهد افتاد. برای استفاده از این ویژگی در ویندوز ممکن است به استفاده از نرم‌افزارهای دیگر رو بیاورید اما مایکروسافت در جدیدترین بروزرسانی سیستم عامل خود، تصمیم گرفته این ویژگی را به صورت پیش فرض به ویندوز ۱۰ اضافه کند. همانند آن چه که در گوشی‌های هوشمند نیز شاهد آن بودیم، کافی است این ویژگی را فعال کنید تا از آخرین محل لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود مطلع شوید.

این ویژگی به حساب کاربری مایکروسافت شما متصل است، پس می‌توانید در صورت گم یا دزدیده شد لپ‌ تاپ‌تان با دستگاه دیگری وارد این حساب کاربری شده و از آخرین محل دستگاه خود مطلع شوید. شما می‌توانید این ویژگی را در بخش تنظیمات و در زیر شاخه‌ی بروزرسانی و امنیت با نام «دستگاه من را پیدا کن» بیابید.

اضافه شدن ویژگی‌های جدید به کورتانا

text 0a5f7

اگر کاربر ویندوز فون باشید، کورتانا در بروزرسانی جدید کاربردهای زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. گزینه‌ای جدید در بخش تنظیمات کورتانا به شما اجازه می‌دهد تا اعلانیه‌ی تماس‌های از دست رفته را فعال کنید. این ویژگی در صورت از دست رفتن تماس، کاربردی است اما حالا کورتانا به شما اجازه می‌دهد تا به تماس‌ها از طریق ارسال پیام جواب بدهید. کافی است بگوید به فردی پیام ارسال کن تا کورتانا پیام شما را با استفاده از گوشی ویندوزیتان به فرد موردنظر ارسال کند.

با این حال از این ویژگی در اپلیکیشن جدید Messaging نمی‌توان استفاده کرد و باید برای استفاده از آن از طریق کورتانا اقدام کنید. اگر دستگاه شما مجهز به قلم استایلوس باشد، کورتانا به شما اجازه می‌دهد تا یادآوری جدید با توجه به زمان، روز و محلی که با دست خط خود یادداشت کرده‌اید، بسازید.

تغییر خودکار موقعیت زمانی

ویندوز مدت‌ها است که توانایی تنظیم خودکار زمان با توجه به موقعیت شما را داشته است، در گذشته اگر به محلی جدید سفر می‌کردید، موقعیت زمانی شما تغییر نکرده و در نتیجه زمان نیز عوض نمی‌شد. این امکان با بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ ممکن شده و شما می‌توانید از بخش تنظیمات، وارد بخش زمان و زبان شده و گزینه set time zone automatically را فعال کنید. این ویژگی در بروزرسانی جدید به صورت خودکار فعال است و اگر شما جزو افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنید، مشکلی برای تنظیم زمان لپ‌تاپ خود با کشور مقصدتان نخواهید داشت.

پخش محتوا روی ابزارهای مختلف

cast fa86a

مایکروسافت در نسخه‌های قبلی از DLNA و سرویس استریم Miracast پشتیبانی می‌کرد اما جدیدترین بروزرسانی این ویژگی را بسیار کاربردی‌تر کرده است. اگر از مرورگر اج استفاده می‌کنید، گزینه‌ای جدید با نام cast media to device را مشاهده می‌کنید که به شما اجازه‌ی پخش محتوا در سایر دستگاه‌های متصل را می‌دهد. در سایر بخش‌ها مانند تصاویر و ویدیوها نیز آیکون کوچکی با نام cast وجود دارد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا محتوایی مانند تصاویر، ویدیو یا صدا را در دستگاه‌های پشتیباتی کننده پخش کنید بدون آن که نیاز به انجام کاری اضافی داشته باشید.

امکان هماهنگ سازی علاقمندی و رمزهای عبور در مرورگر اج

جای تعجب داشت که چرا از قبل مرورگر اج از امکان یکپارچه کردن علاقمندی‌ها و رمزهای عبور پشتیبانی نمی‌کرد اما این روند با بروزرسانی جدید تغییر کرده و اگر از مرورگر اج در چند دستگاه مختلف استفاده می‌کنید، می‌توانید با فعال کردن گزینه Sync در تنظیمات مرورگر اج، رمزهای عبور و علاقمندی‌های خود در دستگاه‌های مختلف را یکپارچه کنید.

اپلیکیشن‌های جدید اسکایپ

skype ff8ac

مایکروسافت در بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰، اسکایپ را با سیستم عامل خود یکپارچه کرده است، که البته در نگاه اول شاید حتی متوجه آن نیز نشوید. اگر آخرین بروزرسانی ویندوز ۱۰ را نصب کنید به صورت خودکار اپلیکیشن‌های جدید مانند Messaging، Phone و Skype Video نیز نصب خواهند شد. این اپلیکیشن‌ها را از طریق کورتانا یا لیست اپلیکیشن‌ها می‌توانید بیابید و از طریق آن‌ها از ویژگی‌های اسکایپ بهره‌مند شوید. اگر می‌خواهید از یک اپلیکیشن سبک برای ارتباط با دوستان اسکایپی خود استفاده کنید، اپلیکیشن‌های جدید مناسب هستند اما نیاز به بهبودهای زیادی دارند.

نظر شما چیست؟ کاربردی‌ترین قابلیت بروزرسانی جدید ویندوز ۱۰ را کدام ویژگی می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات