در نسخه ۱۶۰۷ ویندوز ۱۰، امضای درایور اجباری شده است

جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در سیستم عامل ویندوز ۱۰ کنترل نرم‌افزارهایی که قصد نصب آن را دارید، سخت‌گیرانه‌تر شده است. به گفته ردموندی‌ها، با نصب بروزرسانی سالیانه‌ی (anniversary) ویندوز ۱۰ موسوم به RedStone، فقط امکان نصب درایورهای امضا شده فراهم خواهد بود. زومیت را همراهی کنید.
تبلیغات

سیستم عامل ویندوز ۱۰ به منظور افزایش امنیت، نرم‌افزارهای نصب شده را به طور سخت‌گیرانه‌تری کنترل می‌کند. طبق گفته‌ی کارکنان شرکت مایکروسافت در صورتی که کاربران، بروزرسانی سالیانه‌ی (anniversary) ویندوز ۱۰ موسوم به RedStone را نصب کنند، فقط نصب درایورهای امضا شده ممکن خواهد بود.

پیش از این که در مورد سازگاری درایورها در ویندوز ۱۰ نگران باشید باید بدانید که با نصب بروزرسانی سالیانه‌ی منتشر شده در روز ۱۲ ماه مرداد، نصب درایورهای امضا شده اجباری خواهد شد. این اجبار فقط در صورتی که سیستم عامل ویندوز ۱۰ به صورت پایه‌ای نصب شود، اعمال خواهد شد. در واقع اگر سیستم عامل‌های قبلی خود را به نسخه‌ی ۱۶۰۷ ویندوز ۱۰ بروزرسانی کنید، هیچ اجباری برای استفاده از درایورهای امضا شده به وسیله‌ی مایکروسافت وجود نخواهد داشت.

امضای درایور اجباری ویندوز 10

مایکروسافت نمی‌تواند خطر روبه‌رو شدن ناگهانی کاربران با درایورهای قدیمی امضا نشده را به جان بخرد. چون اگر ویندوز ۱۰ درایورهای قبلی را تایید نکند، درایورهای نصب شده از کار افتاده و باعث نارضایتی بسیاری از کاربران خواهد شد. طبق قانون جدید ویندوز ۱۰، فقط نصب‌های جدید مانند نصب دوباره‌ی همه‌ی درایورها باید دارای امضای دیجیتال دریافت شده از مرکز توسعه‌دهندگان ویندوز باشد.

اعمال قانون جدید مربوط به امضای دیجیتال درایورها، به خاطر افزایش امنیت ویندوز ۱۰ صورت گرفته است. این قانون خطر آسیب دیدن سیستم عامل کاربران نهایی به وسیله‌ی درایورهای نرم‌افزاری مخرب را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.به نقل از وبلاگ Hardware Certification

با این حال به خاطر هزینه‌‌بر بودن دریافت گواهینامه‌ی سخت‌افزاری از مایکروسافت، هنوز هم احتمال وجود درایورهای امضا نشده وجود دارد. معمولا این گونه درایورها به ویژه اگر ساخت کشور چین باشند، دارای بدافزار هستند.

از این رو، حتی اگر در آینده اقدام به نصب پایه‌ای ویندوز ۱۰ بکنید، ممکن است با درایورهایی روبه‌رو شوید که به وسیله‌ی ویندوز ۱۰ پس زده شوند. منظور از نصب پایه‌ای، نصب سیستم عامل به صورت ابتدایی و حذف تمامی داده‌های قبلی است.

امضای درایور اجباری ویندوز 10

اگر بوت ایمن (Secure Boot) در سیستم کاربر فعال باشد، در این صورت به درایورهای تایید نشده به وسیله‌ی مایکروسافت اجازه‌ی فعالیت و اجرا شدن نخواهد داد. بوت ایمن یکی از ویژگی‌های موجود در محیط UEFI است که جایگزین محیط قدیمی بایوس شده است.

موضوع امضای دیجیتالی درایورهای رایانه تا چه حدی برای شما اهمیت دارد؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات