ذن فون 5 ایسوس معرفی شد؛ محصولی با محوریت هوش مصنوعی و نمایشگر تمام‌صفحه

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶
مطالعه 5 دقیقه
ایسوس لحظاتی پیش از ذن‌فون ۵ با مشخصاتی همچون نمایشگر تمام‌صفحه با حاشیه‌های فوق‌ باریک، اسپیکرهای قدرتمند و بدنه‌ی شیشه‌ای رونمایی کرد.
تبلیغات

ایسوس با برگزاری یکی از آخرین کنفرانس‌های کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خانواده‌ی ذن‌فون با نام‌های ذن‌فون ۵ و ذن‌فون ۵ لایت رونمایی کرد. ذن‌فون ۵ از طراحی بسیار مدرنی بهره می‌برد و تایوانی‌ها در ساخت آن، فلز و شیشه را با دقت بسیاری پیوند زده‌اند. ذن‌فون ۵ از نمایشگری ۶.۲ اینچی با نسبت تصویر ۱۹:۹ بهره می‌برد که به ادعای تایوانی‌ها، ۹۰ درصد از پنل جلوی گوشی را فرا گرفته است. نمایشگر تمام‌صفحه‌ی ذن‌فون ۵ با گوشه‌های گرد خود، از لبه‌ی پایین با حاشیه‌ای بسیار باریک و از لبه‌ی بالا با زبانه‌ای محدود شده است، این زبانه درست‌ مانند آنچه پیش‌تر در گوشی‌های اسنشیال فون و آیفون ۱۰ دیده بودیم، از اسپیکر مکالمه و دوربین سلفی میزبانی می‌کند. حاشیه‌های فوق‌ باریک نمایشگر منجر به برابری ابعاد کلی ذن‌فون ۵ با یک گوشی هوشمند ۵.۵ اینچی شده است. ایسوس از فرمول موفق این روزهای دنیای گوشی‌های هوشمند در طراحی ذن‌فون ۵ بهره گرفته و آن را از ترکیب دو پنل شیشه‌ای و فریمی فلزی ساخته است. در  پنل پشتی گوشی، خطوط دایره‌ای شکلی دیده می‌شود که طراحی لپ‌تاپ‌های ذن‌بوک ایسوس را یادآوری می‌کند. 

ذن فون ۵

نمایشگر ذن‌فون جدید ایسوس از پنل IPS LCD با رزولوشن +FHD یا ۲۲۴۶ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد که به‌ ادعای ایسوس، ۱۰۰ درصد طیف رنگی DCI - P3 را پوشش می‌دهد، روشنایی آن از ۵۰۰ نیت تجاوز می‌کند و با نسبت کنتراست ۱۵۰۰:۱، رنگ‌های جذابی را به نمایش می‌گذارد؛ ضمن اینکه به‌ لطف قابلیت Glove Touch، امکان کار با این نمایشگر با دستکش نیز وجود دارد، به لطف هوش مصنوعی، میزان گرمی یا سردی نمایشگر به‌صورت خودکار تغییر خواهد کرد و صفحه‌نمایش گوشی تا زمانی روشن باقی خواهد ماند که کاربر در حال تماشای آن باشد.

ذن‌فون ۵ در حالت عادی با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۳۶، حافظه‌ی رم ۴ یا ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی قابل سفارش خواهد بود که به ادعای ایسوس، توان پردازشی و گرافیکی آن به‌ترتیب ۴۰ و ۱۰ درصد نسبت به نسل قبل بهبود یافته است؛ اما تایوانی‌ها نسخه‌ی پرچم‌دار این گوشی را نیز با نام ZenFone 5Z، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ و حافظه‌ی رم ۴، ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۶۴، ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی روانه‌ی بازار خواهند کرد، این نسخه به به مودم ال‌تی‌ای X20 مجهز شده است و بخشی اختصاصی برای پردازش هوش مصنوعی دارد.

ذن فون ۵

ایسوس معتقد است که هوش مصنوعی به ذن‌فون کمک می‌کند تا نه‌تنها از اطلاعاتی که در اختیار آن قرار داده شده استفاده کند، بلکه از کاربر و نحوه‌ی کار کردن وی با گوشی نیز یاد بگیرد؛ چرا که ایسوس یادگیری ماشین را در این گوشی جای داده است. هوش مصنوعی باعث شده است قابلیت‌های بی‌شماری مانند AI Boost برای بهبود عملکرد گوشی، AI Charge برای بهینه‌سازی فرآیند شارژ‌ گوشی، AI Camera برای تنظیم هوشمند پارامترهای عکاسی بسته به نوع سوژه و AI Display برای تنظیم گرمی یا سردی نمایشگر به ذن‌فون اضافه شود.

ذن‌فون ۵ از دوربین دوگانه‌ای با سنسورهای ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. سنسور ۱۲ مگاپیکسلی که نقش شاتر اصلی را ایفا می‌کند، مدل IMX363 سونی با پیکسل‌هایی به ابعاد ۱.۴ میکرومتر و فناوری Dual Pixel است که در پس لنزی با دیافراگم F/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال ۴ محوره قرار دارد. سنسور دوم ۸ مگاپیکسلی است و در پس لنزی با دیافراگم F/2.2 قرار دارد. دوربین ذن‌فون از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند تا تشخیص دهد در حال عکاسی از چه محصولی هستید و بدین ترتیب تنظیمات دوربین را بر اساس شرایط تغییر دهد. سنسور دوم گوشی از لنزی واید بهره می‌برد تا کاربر قادر به ثبت تصاویری با میدان دید وسیع باشد. امکان تغییر دستی پارامترها در حالت پرو وجود دارد؛ اما کاربر می‌تواند از ۶۰ حالت از پیش‌ تنظیم‌شده نیز حین عکاسی استفاده کند. ذن‌فون از دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که در پس لنزی با دیافراگم F/2.0 و زاویه‌ دید وسیع ۸۳ درجه‌ای قرار دارد. تایوانی‌ها همراه با این گوشی قابلیتی موسوم به ZeniMoji را نیز ارائه می‌دهند که عملکردی شبیه به انیموجی آیفون ۱۰ دارد و با استفاده از واقعیت افزوده، چهره‌ی کاربر را به کاراکترهای اموجی تبدیل می‌کند.

ذن فون ۵

ایسوس علاقه‌مندان موسیقی را فراموش نکرده و ذن‌فون ۵ را به اسپیکرهای استریو مجهز کرده است که در لبه‌ی پایین گوشی و داخل اسپیکر مکالمه جای دارند، این اسپیکرها به ترتیب ۴۱ و ۲۵ درصد بزرگ‌تر از گذشته هستند و از این رو صدای خروجی آن‌ها به‌ ادعای ایسوس، بی‌نظیر است. از سوی دیگر، هدفون‌های مبتنی بر DTS Headphone:X باعث می‌شوند کاربر صدایی باکیفیت و فراگیر را تجربه کند.

وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز ذن‌فون ۵ برعهده‌ی یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار دارد، ایسوس برای حفظ سلامت و بازدهی باتری در طولانی‌مدت، قابلیتی مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده است که با توجه به عادت کاربر در شارژ گوشی، بازه‌های زمانی خاصی برای شارژ تنظیم می‌کند که بر اساس آن، شارژ باتری تا فاصله‌ی دو ساعت به بیدار شدن کاربر در حد ۸۰ درصد باقی می‌ماند و سپس در ساعات پایانی از سیکل خواب وی، باتری را به‌طور کامل شارژ می‌کند؛ بدین ترتیب طبق ادعای ایسوس، طول عمر باتری دو برابر می‌شود.

ایسوس ذن‌فون ۵ را از ماه آوریل ۲۰۱۸ و ذن‌فون ۵ زد را از ماه مارس در دو رنگ نقره‌ای و آبی روانه‌ی بازار خواهد کرد. تایوانی‌ها اطلاعاتی در خصوص قیمت نسخه‌ی ضعیف‌تر ارائه ندادند؛ اما قیمت نسخه‌ی قدرتمند این گوشی با رم ۴ و حافظه‌ی ۶۴ گیگابایتی معادل ۴۷۹ یورو خواهد بود که احتمالا یکی از ارزان‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اسنپدراگون ۸۴۵ است.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید؛ کاربران در این بخش به انواع گوشی سامسونگ، اپل، هواوی،‌ نوکیا و دیگر برندها دسترسی خواهند داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات