HTC طی سال 2014 گوشی‌های ارزان قیمت بیشتری را راهی بازار خواهد کرد

دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
اپل جدا از بخش دستگاه‌های ارزان قیمت، بسیار خوب عمل می‌کند و فروش خوبی در بخش سطح بالای بازار دارد؛ از طرف دیگر نوکیا، بجز بخش دستگاه‌های سطح بالا، در فروش گوشی‌های ارزان قیمت نظیر لومیا 520 بسیار موفق عمل کرده است؛ بر این اساس یک شرکت کدام استراتژی را باید در نظر داشته باشد؟ گرایش به سمت بالای بازار و دریافت حاشیه سود بالاتر؟ یا حرکت به سمت دستگاه‌های ارزان قیمت و کسب سهم بیشتر از بازار؟ در هر حال تعیین این مسأله تحت تأثیر عوامل گوناگونی قرار دارد؛ ولی طرفداران اچ‌تی‌سی حتماً از شنیدن خبر اینکه این کمپانی تایوانی، بازار دستگاه‌های ارزان قیمت را فراموش نکرده است خشنود خواهند شد.
تبلیغات

 بر اساس گزارش رویترز، رئیس هیئت مدیره اچ‌تی‌سی، خانم چر ونگ، از برنامه‌ی شرکت متبوع خود در خصوص فروش بیشتر دستگاه‌هایی با قیمت 150 تا 300 دلار طی سال 2014 پرده برداشته است. در صورتی که به یاد داشته باشید، اچ‌تی‌سی طی سال 2013 تمرکز خاصی بر روی بخش دستگاه‌های ارزان قیمت نداشت و محصولات معرفی شده توسط این کمپانی نظیر HTC One و HTC One Max شباهتی به دستگاه‌های مقرون به صرفه نداشتند. این مسأله در قیاس با سال 2012 که اچ‌تی‌سی گوشی‌هایی نظیر One V را به منظور کسب سهم از بازار دستگاه‌های ارزان قیمت معرفی کرد، کرد بیشتری می‌یابد.

در حال حاضر هیچ خبری در خصوص دستگاه‌هایی با قیمت‌گذاری مقرون به صرفه از سوی اچ‌تی‌سی در دست نیست؛ HTC M8 Mini تنها دستگاهی است که زمزمه‌هایی در خصوص آن شنیده می‌شود و بطور قطع قیمتی پایین‌تر از پرچم‌دار M8 خواهد داشت؛ ولی بسیار بعید به نظر می‌رسد که بتوان این گوشی را در رده‌ی سطح پایین بازار از لحاظ ویژگی‌ها و قیمت قرار داد. این احتمال وجود دارد که در طی کنگره جهانی موبایل بارسلونا شاهد خبرهای بیشتری در این خصوص باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات