استقبال از آیفون 16e اپل، بیشتر از آیفون SE بوده است

یک‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
مدل سفید آیفون 16e اپل از نمای پشت و جلو
آیفون 16e با استقبال اولیه‌ی خوبی مواجه شده، اما آیا این موفقیت برای رقابت در بازار پرفشار چین کافی است؟
تبلیغات

بررسی‌های مؤسسه‌ی IDC نشان می‌دهد که فروش اولیه‌ی آیفون 16e در سه روز نخست عرضه‌ی این محصول ۶۰ درصد بیشتر از آیفون SE 2022 بوده است. البته این رشد برای جلوگیری از افت کلی فروش اپل در چین کافی نیست و پیش‌بینی می‌شود فروش شرکت مذکور در این بازار حدود ۲ درصد کاهش یابد.

به گزارش بلومبرگ، یکی از چالش‌های مهم اپل در چین، رقابت شدید گوشی‌های اندرویدی اقتصادی محسوب می‌شود. یارانه‌های دولتی چین که شامل برندهایی مانند شیائومی و ویوو می‌شود، برتری قابل‌ توجهی به این شرکت‌ها داده است.

از طرف دیگر، قیمت گوشی جدید آیفون 16e درحال‌حاضر ۵۹۹ دلار است و در مقام مقایسه نسل سوم آیفون SE با برچسب ۴۲۹ دلار عرضه شد که همین موضوع رقابت را برای اپل سخت‌تر می‌کند.

آیفون 16e با وجود استقبال اولیه‌، در بازار چین همچنان با چالش‌هایی مواجه است. نداشتن دوربین دوم، فضای ذخیره‌سازی محدود و ویژگی‌های هوش مصنوعی محدودتر، ازجمله عواملی هستند که باعث شده‌اند این مدل در برابر گزینه‌های اندرویدی ارزان‌تر، چندان جذاب نباشد.

به‌هرحال اپل همچنان به رشد فروش آیفون 16e در سایر بازارها امید دارد. انتظار می‌رود فروش این دستگاه تا پایان سال ۲۰۲۵ در بازار هند حدود ۲۰ درصد از کل فروش گوشی آیفون را تشکیل دهد. همچنین بسیاری از کاربران چینی ترجیح می‌دهند با خرید مدل‌های گران‌قیمت‌تر، جایگاه اجتماعی خود را حفظ کنند.

طبق اعلام اپل، فروش این شرکت در تعطیلات اخیر ۱۱ درصد کاهش یافته و آیفون یکی از دلایل اصلی افت فروش آن بوده است. بااین‌حال، غول فناوری اهل کوپرتینو همچنان پیش‌بینی می‌کند که درآمد کلی آن در ماه‌های آینده رشد اندکی داشته باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات