نمونه اولیه آیفون تاشو تولید شد؛ عرضه تا دو سال دیگر

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
آیفون تاشدنی iPhone طرح مفهومی نمای جلو
پروژه‌ی محصولات تاشدنی اپل همچنان به جلو پیش می‌رود؛ اما با سرعت اندک.
تبلیغات

گزارش جدید The Information ادعا می‌کند که اپل در حال کار روی آیفون تاشدنی است. این نشریه می‌گوید که اپل از اوایل سال ۲۰۱۸ در حال بررسی ایده‌ی آیفون تاشدنی بوده است و در‌حال‌حاضر، حداقل دو نمونه‌ی اولیه با فرم‌فکتور پوسته‌صدفی دارد.

گفته می‌‌شود اپل در‌کنار آیفون تاشدنی روی آیپد تاشدنی هم کار می‌کند. توسعه‌ی هر دو مدل جدید گوشی آیفون و آیپد برای اپل مشکل بزرگی محسوب می‌شود و نمی‌توان انتظار داشت که این محصولات به این زودی‌ها رونمایی شوند.

ظاهراً اپل برای سفارش قطعات آیفون تاشدنی در دو اندازه‌ی مختلف با چند تولیدکننده مذاکره کرده است. با‌این‌حال، گفته می‌شود که اگر محصول نهایی نتواند استانداردهای طراحی اپل را رعایت کند، ممکن است پروژه به‌کلی لغو شود.

تیم طراحی اپل می‌خواهد دستگاهی بسازد که ضخامتی نصف مدل‌های فعلی آیفون را داشته باشد تا وقتی گوشی تا می‌شود، ضخامت بیش‌ازحد افزایش پیدا نکند. اپل نیز ایده‌ی نمایشگر خارجی را برای آیفون تاشدنی بررسی می‌کند.

ظاهراً اپل پروژه‌ی آیفون تاشدنی را در حوالی سال ۲۰۲۰ به حالت تعلیق درآورده است تا روی آیپد تاشدنی ۸ اینچی متمرکز شود. آیپد تاشدنی در‌مقایسه‌با گوشی الزامات کمتری دارد و می‌تواند ضخیم‌تر باشد.

گفته می‌شود اپل می‌خواهد چین خوردگی وسط نمایشگر را کاهش دهد و دستگاهی بسازد که به کاربران اجازه‌ی تعامل با صفحه‌نمایش و کار با لوازم جانبی مانند اپل پنسل را بدهد.

مشخص نیست که آیا اپل در حل مشکلات موفق بوده است یا خیر. قیمت گوشی یا قیمت تبلت تاشدنی اپل درصورت عرضه به بازار احتمالاً بیشتر از مدل‌های عادی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات