قابلیت جادویی گلکسی S24 اولترا به گوشی‌های گوگل اضافه شد

پنج‌شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کار با پیکسل ۸ پرو
گوگل قابلیت‌های جدیدی در زمینه‌ی پیام‌رسانی و جست‌و‌جو را به گوشی‌های پرچمدار و قدیمی‌تر خود اضافه کرد.
تبلیغات

گوشی‌های سری پیکسل ۸ در اولین فیچر دراپ سال ۲۰۲۴ به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده‌اند (فیچر دراپ عبارتی است که گوگل برای به‌روزرسانی‌های فصلی بزرگ استفاده می‌کند).

برخی از قابلیت‌ها فقط برای سری پیکسل ۸ دردسترس هستند؛ درحالی‌که برخی دیگر از آن‌ها را می‌توان روی دستگاه‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز استفاده کرد. گوگل همچنین رنگ جدید سبز نعنایی را برای سری پیکسل ۸ معرفی کرد.

دو قابلیت جدید اختصاصی که به پیکسل ۸ پرو در فیچر دراپ ماه دسامبر (آذر و دی) افزوده شده بودند، در جدیدترین فیچر دراپ گوگل نیز به چشم می‌خورند.

سیستم حسگر دما در پیکسل ۸ پرو

پیکسل ۸ پرو حسگر دما دارد که به‌دلیل نداشتن مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا تا به امروز غیر فعال بود. به‌لطف به‌روزرسانی جدید، کاربران قادر به اندازه‌گیری دمای بدن خود با دقت بالا هستند و می‌توانند اطلاعات به‌دست آمده را در اپلیکیشن Fitbit ذخیره کنند.

گوگل اولین‌بار در مراسم آنپکد سامسونگ، قابلیت جادویی Circle to Search را برای سری گلکسی S24 و پیکسل ۸ معرفی کرد. این قابلیت در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به گوشی گوگل سری پیکسل ۸ اضافه خواهد شد.

Circle to Search روش‌ جست‌و‌جو در وب را دگرگون می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا با نگه‌داشتن طولانی مدت دکمه‌ی هوم و نوار ناوبری، روی چیزی که در صفحه‌ی خود مشاهده می‌کنند، دایره بکشند، هایلایت کنند، ضربه بزنند یا خط بکشند و اطلاعات بیشتری را بدون خارج شدن از آن صفحه به دست آورند و جست‌وجو کنند.

قابلیت نوشتن خودکار متن در آپدیت جدید پیکسل ۸

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه جدید در پیکسل ۸ پرو Magic Compose است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، پیام‌های پیش‌نویس‌شده‌ی خود را در پیام‌رسان گوگل به سبک‌های مختلفی همچون بی‌حس، هیجان‌زده، ترکیبی، آهنگین، شکسپیر، رسمی و کوتاه بازنویسی کنند.

در حالی که تمرکز فیچر دراپ ماه ژانویه (دی و بهمن) بر پرچمداران گوگل است، دستگاه‌های قدیمی‌تر پیکسل نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت و ویژگی‌های جدیدی به آن‌ها افزوده خواهد شد.

علاوه‌بر ویژگی Magic Compose قابلیت جدیدی به نام Photomoji به گوشی پیکسل 3a و مدل‌های بالاتر گوشی‌های گوگل اضافه خواهد شد. Photomoji به شما امکان می‌دهد سوژه‌ی اصلی عکس‌های عادی را برش دهید و از آن برای واکنش به پیام‌ها استفاده کنید (قابلیتی مشابه در گوشی آیفون هم ارائه می‌شود).

قابلیت Quick Share پیش‌تر با نام Nearby Share مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون با آیکون Quick Share به گوشی‌های پیکسل افزوده شده است. این سیستم با Chrome OS، در گوشی‌های مجهزبه اندروید ۶ به بالا و همچنین ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۶۴ بیتی و جدیدتر در دسترس قرار خواهد گرفت.

پیکسل بادز پرو می‌تواند با استفاده از ویژگی Audio Switch به طور خودکار در بین دستگاه‌های مختلف جابه‌جا شود. این ویژگی قرار است به پیکسل واچ اضافه شود و به ایربادها این امکان را می‌دهد جابه‌جایی بین پیکسل واچ، پیکسل واچ ۲، تبلت پیکسل یا گوشی پیکسل را به سادگی انجام دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات