هواوی با P70 Pro باردیگر در بازار موبایل خودنمایی می‌کند

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
طراحی پشت پی ۶۰ پرو هواوی
هواوی گوشی‌های سری P70 را سال آینده با هدف رشد ۱۰۰ درصدی فروش درمقایسه‌با سری P60 روانه‌ی بازار می‌کند.
تبلیغات

افزایش سریع محبوبیت گوشی هواوی میت ۶۰ در چین برند بزرگ چینی را ترغیب کرده است تا کار روی سه پرچم‌دار متعلق‌ به سری P70 را شروع کند. گفته می‌شود درکنار نسخه‌ی پایه و نوع پرو، هواوی مدل «آرت» را نیز معرفی می‌کند. با‌توجه‌به معنی اسم آن، یعنی «هنر»، این گوشی ممکن است از طراحی منحصربه‌فرد و شاسی تزیین‌شده‌ای برخوردار باشد که مناسب اصطلاح «هنر» است.

مینگ‌چی کوئو، تحلیلگر، در گزارشی اختصاصی می‌گوید که احتمالاً فروش گوشی‌های سری پی ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بیشتر از سری گوشی هواوی پی ۶۰ خواهد بود. رشد چشمگیر فروش هواوی نتیجه‌ی استفاده از پردازنده‌ی اختصاصی و تقویت ملی‌گرایی در بین چینی‌ها است.

پیش‌از‌این نیز شایعه شده بود که هواوی ساخت پی ۷۰ را آغاز کرده است. تولید پی ۷۰ شامل تهیه‌ی نمایشگر با نرخ نو‌سازی چشمگیر همراه با ویژگی کاهش نور با فرکانس بالا PWM (مدولاسیون عرض پالس) برای کاهش فشار چشم است.

مشخصات دیگری از گوشی جدید هواوی در‌دسترس نیست. مینگ‌چی کوئو جزئیات مهمی درباره‌ی سخت‌افزار این دستگاه به‌اشتراک نگذاشته است؛ اما پیش‌بینی می‌کند که لارگان، تأمین‌کننده‌ی اصلی لنز های پریسکوپی خانواده‌ی پی ۷۰، از محصولات این خانواده سود زیادی به جیب بزند.

همچنین، کوئو اشاره می‌کند که هواوی به‌لطف جایگزینی پردازنده‌های قبلی با پردازنده اختصاصی کرین، افزایش ۱۰۰ درصدی فروش درمقایسه‌با پی ۶۰ را شاهد خواهد بود. این تحلیلگر اشاره نکرده است که از کدام پردازنده‌ی کرین در این سه مدل گوشی استفاده خواهد شد.

هواوی اکنون دو سری پرچم‌دار با خانواده‌ی پی و میت در بازار ارائه می‌کند. هواوی با سری جدید میت، یعنی میت ۶۰، از پردازنده‌ی اختصاصی هفت‌نانومتری استفاده و جنجال زیادی به‌پا کرد. به‌دنبال این تصمیم، فروش گوشی‌هایش به‌شدت بیشتر شد و حالا می‌خواهد این روند را با سری گوشی‌های پی ۷۰ ادامه بدهد.

پردازنده‌ی Kirin 9000S امسال به تولید انبوه رسید و برای میت ۶۰ استفاده شد. با فرض اینکه هواوی بتواند فراتر از فناوری هفت‌نانومتری برود که برای میت ۶۰ بود، ممکن است شاهد تراشه‌ی پنج‌نانومتری پیشرفته‌تری برای پی ۷۰ باشیم.

صرف‌نظر از مدل پردازنده، پیش‌از‌این تخمین زده می‌شد که هواوی در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۰۰ میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار خواهد کرد که در‌نتیجه، درمقایسه‌با سال جاری ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت. افزایش فروش گوشی هواوی ممکن است به‌دلیل اقدام هواوی برای معرفی پردازنده‌های Kirin مشابه برای گوشی‌های پایین‌رده و میان‌رده باشد.

باید دید این شرکت با عرضه‌ی پی ۷۰ چگونه پیش می‌رود؛ اما اکنون با بازیابی بخشی از شتاب از‌دست‌رفته‌ی خود در سال ۲۰۱۹، رقبای آن را به‌دقت زیر‌نظر خواهند گرفت. هواوی سال ۲۰۱۹ موقتاً به برترین برند صنعت موبایل تبدیل شد و حتی بالاتر از اپل و سامسونگ قرار داشت.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات