ایسوس تولید گوشی‌های ذن فون را کنار می‌گذارد؟

یک‌شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمای پشتی گوشی ایسوس ذن فون ۱۰ / Asus Zenfone 10 سه رنگ
ایسوس قصد دارد تغییرات بزرگ سازمانی انجام دهد و به‌همین‌دلیل اقداماتی مثل اخراج کارمندان و ادغام برخی تیم‌ها را در پیش گرفته است.
تبلیغات

گوشی ایسوس و کامپیوترهای شخصی این برند میان اهالی فناوری کاملاً شناخته‌شده هستند. این شرکت اکنون تغییرات قابل‌توجهی در ساختار سازمانی خود اعمال کرده و به‌همین‌دلیل توجهات بسیاری از رسانه‌ها به برند مذکور جلب شده، زیرا با وجود اینکه ایسوس وعده داده بود که هیچ‌یک از کارکنانش را اخراج نخواهد کرد اما کاهش نیروی‌ کار در بعضی واحدهای خود را آغاز کرده است.

اقدامات ایسوس برای اعمال تغییرات سازمانی، باعث ایجاد سردرگمی و گمانه‌زنی‌هایی درمورد انگیزه‌های استراتژیک این برند و پیامدهای آن برای کارکنانش شده است. علاوه‌بر این شرکت تایوانی تصمیم دارد به تولید گوشی‌های هوشمند سری Zenfone پایان دهد.

ایسوس ماه‌ ژوئن نامه‌ای داخلی برای کارمندانش ارسال کرد که در آن از تغییرات ساختار سازمانی خبر داد. این برند ماه جولای برخی کارمندان خود را در بخش رایانه‌های شخصی در تایوان و سوژو چین اخراج کرد. به‌هرحال تلاش‌های این شرکت برای اخراج کارکنانش به همین‌ جا ختم نمی‌شود.

اخیراً فردی نزدیک به ایسوس فاش کرده که این شرکت به چندین واحد بخش بازرگانی خود اطلاع داده به‌زودی بخش قابل‌توجهی از نیروی‌ کار آن‌ها اخراج خواهد شد و این اقدام تیم‌هایی مثل مهندسان و تدارکات را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. به‌ بیان دیگر در نهایت ۵۰ درصد نیروی‌ کار این برند باید با شغل خود خداحافظی کنند.

ایسوس ابتدا اعلام کرد برنامه‌هایی برای انتقال تیم‌‌های واحد کامپیوتر به بخش محصولات گوشی‌ هوشمند دارد. اکنون گفته می‌شود برخی کارمندانی که اخیراً با واحد گوشی‌های هوشمند این شرکت ادغام شده‌اند همچنان در معرض خطر اخراج قرار دارند.

ایسوس وعده داده بود کارمندان آسیب‌دیده را در موقعیت‌های شغلی دیگر به‌کار گیرد، اما به‌نظر می‌رسد بخش منابع انسانی برند تایوانی این موضوع را با جدیت دنبال نمی‌کند و در عوض از کارکنان انتظار دارد خودشان فرصت‌های شغلی دیگری پیدا کنند.

دلیل اخراج کارکنانی که با تیم‌های واحد گوشی‌های هوشمند ایسوس ادغام شده بودند نیز فاش شد. همان‌طور که می‌دانید گوشی‌های این برند تحت سری ROG و Zenfone عرضه می‌شوند اما گفته می‌شود ذن فون ۱۰ آخرین نسل این سری خواهد بود. بدین‌ترتیب تیم Zenfone یا در سایر واحدهای ایسوس به‌ کار گرفته خواهند شد یا در آینده به‌طور مستقیم با تیم ROG ادغام می‌شوند. انتظار می‌رود دور اخراج‌های کنونی این شرکت تا ماه آینده همچنان ادامه یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات