ساعت گوشی‌ها برخلاف ساعت رسمی کشور تغییر کرد (به‌روزرسانی: بیانیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی)

چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
سیستم عامل ios 15 آیفون ۱۳ پرو مکس
برخلاف ساعت رسمی کشور، ساعت بسیاری از گوشی‌ها و کامپیوترها بامداد امروز به جلو کشیده شد.
تبلیغات

به‌روزرسانی: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در واکنش به تغییر ساعت برخی از گوشی‌ها، بیانیه‌ای صادر کرده است. در این بیانیه آمده که با پیگیری وزارت ارتباطات از مراجع جهانی همچون ICANN و IANA و سرورهای زمانی مثل Time.is، تغییرات اعمال شده‌اند. اپراتورهای همراه نیز از چند ماه قبل تغییرات را در سطح شبکه اعمال و سامانه‌ها را به‌روزرسانی کردند. افزون‌بر این موارد، سایر ارائه‌دهندگان خدمات نیز در جریان تغییرات قرار گرفتند و در سرورهای زمانی داخل کشور نیز اصلاحاتی انجام شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید به‌منظور عدم تغییر خودکار ساعت در گوشی‌های هوشمند باید دو اقدام انجام شود. نخست باید شبکه‌ی اپراتورها با تغییرات سرورهای جهانی تنظیم شود. این اقدام از سوی وزارت ارتباطات انجام و تمامی تغییرات اعمال شد.

دومین اقدام به شرکت تولیدکننده‌ی گوشی ارتباط دارد. گوشی‌سازان باید بر اساس مراجع بین‌المللی نرم‌افزار گوشی‌هایشان را به‌روز می‌کردند تا عدم تغییر ساعت به‌صورت خودکار اعمال شود. بر اساس بیانیه، بیشتر تولیدکنندگان گوشی نرم‌افزار را به‌روز کردند اما برخی از گوشی‌ها به‌دلیل نداشتن نرم‌افزار به‌روز، با مشکل تغییر ساعت مواجه شدند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا مسئله رفع شود.

خبر اصلی: دولت سال گذشته در مصوبه‌ای اعلام کرد که از آغاز ۱۴۰۲ شاهد تغییر ساعت رسمی کشور نخواهیم بود، باوجوداین بررسی‌ها نشان می‌دهد که بامداد دوم فروردین، دسترسی به بسیاری از خدمات نرم‌افزاری موبایلی غیرممکن شد و بانک‌ها و خدمات اینترنتی و شماری از دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی با اختلال مواجه شدند.

پیش از اجرایی شدن طرح جدید، شماری از کارشناسان هشدار داده بودند که تغییر نکردن ساعت کشور و اعمال تغییر ساعت توسط سرورهای بین‌المللی، باعث ایجاد اختلال می‌شود. وزیر ارتباطات حدوداً یک هفته پیش گفت اقدامات لازم انجام شده است تا در بامداد دوم فروردین، اختلال نرم‌افزاری ایجاد نشود.

تغییر تاریخ و ساعت در ویندوز 11؛ رفع دقیق نبودن و تنظیم زمان با ساعت جهانی
تغییر تاریخ و ساعت در ویندوز 11؛ رفع دقیق نبودن و تنظیم زمان با ساعت جهانی
مطالعه '10

خبرگزاری جماران گزارش می‌دهد که تنظیمات سرورهای بین‌المللی در حال تغییر است و وضعیت ساعت‌ گجت‌ها و گوشی‌ها به حالت عادی برمی‌گردد. ظاهراً این مسئله بیشتر در گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی دیده شده است. مطابق بررسی‌ زومیت، ساعت گوشی‌های آیفون و کامپیوترهای مک در بامداد دوم فروردین تغییر نکرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات