ال‌جی اکنون درکنار سامسونگ پنل‌های OLED مدل‌های آیفون 14 پرو را تأمین می‌کند

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی به‌همراه تأمین‌کننده‌ی فعلی، سامسونگ‌دیسپلی، نمایشگرهای OLED را برای آیفون ۱۴ پرو ارائه می‌کند و به اپل در افزایش تولید گوشی‌های پرچم‌دار کمک خواهد کرد.
تبلیغات

درحال‌حاضر، سامسونگ به‌عنوان تأمین‌کننده‌ی صفحه‌نمایش برای آیفون‌ها در حال ارائه‌ی خدمت به اپل است و صفحه‌نمایش تمام مدل‌های پرچم‌دار آیفون ۱۴ را تأمین می‌کند. باوجوداین، اپل اکنون تصمیم گرفته است تا از پنل‌های ال‌جی‌دیسپلی برای تولید مدل‌های پرو آیفون ۱۴ خود استفاده کند.

پیش‌تر، گزارش شده بود که مذاکرات بین اپل و ال‌جی‌دیسپلی بر سر عرضه‌ی صفحه‌نمایش OLED برای انواع آیفون ۱۴ پرو در حال انجام است. درباره‌ی تأمین پنل‌های OLED از نوع LTPO TFT بحث‌هایی وجود داشت. به‌گفته‌ی منبعی از ETNews، ال‌جی عرضه‌ی پنل‌های نمایشگر آیفون ۱۴ پرو را از هفته‌ی آخر اکتبر آغاز کرده است.

سامسونگ‌دیسپلی اکنون صفحه‌نمایش هر چهار مدل آیفون ۱۴ و ال‌جی‌دیسپلی صفحه‌نمایش دو مدل آیفون ۱۴ را تأمین می‌کنند و و BOE به عرضه‌ی صفحه‌نمایش برای آیفون ۱۴ ادامه خواهد داد. براساس گزارش‌ها، همکاری ال‌جی‌دیسپلی با اپل فراتر از مدل‌های آیفون ۱۴ پرو رفته و ظاهراً این شرکت کره‌ای در حال‌ کار روی نمایشگرهای micro OLED برای هدست AR اپل و پنل‌های تاشو برای مدل‌های آینده آیفون و تلاش برای ورود به زنجیره‌ی تأمین آیپد OLED است.

اگرچه فناوری LTPO OLED ابتدا در آیفون ۱۳ پرو به‌کار گرفته شد، این اولین تلاش ال‌جی‌دیسپلی برای تأمین LTPO OLED برای دستگاه‌های اپل است. گنجاندن فناوری نرخ‌نوسازی LTPO به‌همراه بریدگی کپسولی‌شکل که به‌تازگی معرفی شده، تولید را برای این تأمین‌کننده سخت کرده است. در دو سال گذشته، سامسونگ‌دیسپلی OLEDهای LTPO را برای استفاده در دستگاه‌های تلفن‌همراه به اپل ارائه کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات