بریدگی صفحه‌نمایش؛ خداحافظی با آیفون 14، سلام به میت 50 هواوی!

سه‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
درحالی‌که شایعات و گزارش‌های زیادی از منسوخ‌شدن بریدگی صفحه‌نمایش در گوشی‌های سری جدید آیفون 14 اپل خبر می‌دهد، هواوی قصد دارد در سری میت 50 خود از آن دوباره استفاده کند.
تبلیغات

واضح است هواوی اولین‌بار نیست که از بریدگی صفحه‌نمایش در گوشی‌هایش استفاده می‌کند؛ چراکه پیش‌تر، ویژگی مذکور در میت 20 هواوی، محبوب‌ترین دستگاه این سری، نیز به‌چشم می‌خورد.

در ابتدا، هواوی با تمرکز بر امنیت گوشی و بهره‌گیری از فیس آیدی در هواوی میت 20 از بریدگی نمایشگر استفاده کرد. این ماژول شامل دوربین RGB، پروژکتور نقطه‌ای، پرتو افکن، حسگر مجاورت، حسگر نور محیط، اسپیکر و دوربین فروسرخ می‌شد. در مرحله‌ی بعد، بازهم استفاده از بریدگی در میت 30 را با هدف جای‌گذاری دوربین سلفی و جسچرهای دست شاهد بودیم.

بااین‌حال، هواوی در میت 40 با بریدگی بالای صفحه کاملاً خداحافظی کرد و درعوض، از بریدگی بادامی‌شکل در نمایشگر استفاده کرد که امکان ثبت تصاویر پرتره و کنترل بهتر جسچرها ازطریق دوربین را به‌همراه داشت.

ناچ هواوی میت 40

همه می‌دانیم که آیفون اولین دستگاهی بود که با معرفی سری آیفون ایکس از بریدگی صفحه‌نمایش استفاده کرد و آن را در مدل‌های بعدی آیفون 11 و 12 و 13 حفظ کرد. مقصود اپل از استفاده از فناوری و قابلیت مذکور، تعبیه‌ی فیس آیدی، حسگر نور محیط، حسگر مجاورت، پرتو افکن، دوربین فروسرخ، میکروفون، دوربین جلویی، پروژکتور نقطه‌ای و اسپیکر بود.

ناچ آیفون

این فناوری موفقیت مناسبی داشت و برای فراهم‌کردن تجربه‌ی کاربری بهتر در آیفون 13 درمقایسه‌با مدل‌های قبلی اندکی کوچک‌تر شد. بااین‌حال، شایعه‌ها و گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که مدل‌های آیفون 14 پرو با بریدگی کشیده‌ی بالای صفحه خداحافظی و در عوض، از یک بریدگی گِرد و یک بریدگی بیضی در صفحه استفاده می‌کنند که تمامی حسگرهای لازم برای فیس آیدی در آن گنجانده شده است.

آیفون 14

درحالی‌که اپل قصد دارد بریدگی را از گوشی‌های سری آیفون 14 کنار بگذارد، هواوی قصد دارد دوباره ناچ یا بریدگی را به سری میت 50 خود اضافه کند. باید منتظر بود و دید سرنوشت این خداحافظی و بازگشت در ماه‌های آینده چه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات