آیفون 14 با وجود استفاده از تراشه A15 احتمالاً پرقدرت‌تر از آیفون 13 خواهد بود

سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک افشاگر می‌گوید آیفون 14 و آیفون 14 مکس با وجود بهره‌مندی از پردازنده‌ی A15 قرار است اندکی قوی‌تر از آیفون 13 باشند.
تبلیغات

ماه‌ها است که شایعه‌های مربوط به گوشی‌های خانواده‌ی آیفون ۱۴ از گوشه و کنار شنیده می‌شود و اگر ادعای افشاگران حقیقت داشته باشد، امسال اپل تغییرات اصلی را برای مدل‌های پرو کنار می‌گذارد و مدل‌های عادی قرار نیست بهبودهای محسوسی به خود ببینند. در واقع بسیاری از افشاگران می‌گویند مدل‌های عادی آیفون 14 قرار است بیشتر مثل مدل اصلاح‌شده‌ی آیفون 13 باشند و صرفاً یک‌سری تغییرات به خود ببینند.

در همین حین گفته می‌شود که اپل در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دو حفره‌ی کوچک را جایگزین بریدگی نمایشگر می‌کند، قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن را به‌همراه می‌آورد، از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و سراغ استفاده از پردازنده‌ی جدید A16 می‌رود.

اپل امسال تفاوت بین مدل‌های عادی و مدل‌های پرو گوشی‌های سری آیفون را به بیشترین حد ممکن می‌رساند تا کاربران به خرید مدل‌های گران‌تر ترغیب شوند. یکی از روش‌های اپل برای ترغیب کاربران، استفاده از پردازنده‌ی A16 در مدل‌های پرو است. البته برخی از گزارش‌ها می‌گویند کمبود تراشه نیز روی تصمیم اپل برای استفاده از A15 در آیفون 14 و آیفون ۱۴ پلاس (آیفون ۱۴ مکس) اثرگذار بوده است.

با در نظر گرفتن این‌که A15 اکنون در صدر بنچمارک پردازنده‌های موبایلی قرار دارد، استفاده‌ی مجدد از آن در گوشی‌های عادی سری آیفون 14 مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند. A15 همچنان پردازنده‌ی پرقدرتی است و از پس تمام نیازهای کاربران برمی‌آید.

با انتشار شایعه‌های مربوط به پردازنده‌ی آیفون چهارده، سؤالات زیادی در ذهن ما ایجاد شده است. آیا آیفون‌ 14 و آیفون 14 مکس قرار است قدرتی به اندازه‌ی پرچمداران سال ۲۰۲۱ اپل داشته باشند؟ اگر این دو گوشی شبیه مدل‌های سال گذشته هستند، اپل چگونه قصد دارد کاربران را به تهیه‌ی مدل‌های جدید ترغیب کند؟ آ‌ن‌طور که XDA Developers می‌نویسد، ظاهراً به پاسخی نسبتاً قانع‌کننده برای این سؤال‌ها دست پیدا کرده‌ایم.

یک افشاگر با نام کاربری ShrimpApplePro در توییتر می‌نویسد گوشی‌های معمولی سری آیفون 14 با وجود استفاده از پردازنده‌ی قدیمی قرار است همچنان کمی بهبود عملکرد تجربه کنند. به ادعای این افشاگر، گوشی‌های موردبحث به مودم سلولار جدیدی مجهز می‌شوند و از طراحی داخلی جدیدی استفاده می‌کنند.

حدودا یک و نیم ماه تا رونمایی رسمی آیفون 14 زمان باقی است و احتمالاً در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری درباره‌ی گوشی‌ های آیفون جدید خواهیم شنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات