اپل تولید آیفون 13 را در خاک هند آغاز کرد

دوشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
رویترز می‌گوید اپل تولید گوشی آیفون 13 را در خاک هند آغاز کرده است. ظاهراً تولید آیفون 13 در یکی از کارخانه‌های فاکسکان در شهر سریپرومبودور انجام می‌شود.
تبلیغات

ظاهراً اپل تولید یکی از جدیدترین آیفون‌های خود را در کشور هند آغاز کرده است. براساس گزارش انگجت و به‌نقل از رویترز، اپل تصمیم گرفته تولید آیفون ۱۳ (Apple iPhone 13) را در هند آغاز کند. اپل به‌طور مشخص نگفته وظیفه‌ی تولید آیفون 13 برعهده‌ی کدام کارخانه است؛ اما رویترز به‌نقل از منبعی ناشناس مدعی شده است یکی از کارخانه‌های فاکسکان در شهر سریپرومبودور استان تامیل نادو مونتاژ آیفون 13 را انجام می‌دهد.

آیفون 13 چهارمین آیفونی است که در هند ساخته می‌شود. کوپرتینویی‌ها تولید آیفون در خاک هند را در سال ۲۰۱۷ با نسل اول آیفون SE آغاز کردند.

تصمیم به تولید آیفون 13 در هند چندان تعجب‌برانگیز نیست. دولت هند به روش‌های مختلفی متکی شده تا شرکت‌ها را برای تولید محصول در خاک این کشور زیر فشار قرار دهد. یکی از این قوانین اعلام می‌کند که شرکت‌ها باید ۳۰ درصد از قطعات موردنیاز را ازطریق هند تأمین کنند. افزایش عوارض واردات نیز به‌نوبه‌ی خود روی این موضوع اثر گذاشته است.

اگر اپل گوشی آیفون 13 را در خاک هند تولید نمی‌کرد، قیمت این گوشی درمقایسه‌با قیمت گوشی‌های رقیب که در خاک هند تولید می‌شوند بسیار بیشتر می‌شد.

اپل در سال‌های اخیر، تلاش کرده است به‌منظور کاهش آثار اختلافات تجاری بین ایالات متحده و چین روی فعالیت‌هایش، تنوع بیشتری به خطوط تولید ببخشد و وابستگی خود را به چین کم کند. تولید گوشی در خاک هند به اپل کمک می‌کند به‌طور موقت آثار مشکلاتی را کاهش دهد که در کارخانه‌های چین ایجاد شده‌اند. شایعه‌ها می‌گویند اپل قصد دارد بخشی از تولید ایرپاد و مک بوک را به ویتنام منتقل کند. البته خبرگزاری دیگری مدعی شده که دنیاگیری ویروس کرونا برنامه‌های اپل را به‌تعویق انداخته است.

آغاز تولید آیفون 13 در خاک هند در حالی وارد مرحله‌ی عملیاتی می‌شود که این کشور اخیراً با مشکلاتی درزمینه‌ی کار یدی مواجه شده است. شورش در کارخانه‌ی آیفونِ شرکت ویسترون در منطقه‌ی صنعتی ناراساپورا در اواخر سال ۲۰۲۰ بسیار حاشیه‌ساز شد. در آن زمان، کارگران به‌دلیل دستمزدهای پرداخت‌نشده و ساعات کاری زیاد و شرایط سخت کاری دست به اعتراض‌های گسترده‌ای زدند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات