احتمال استفاده از مودم 5G اختصاصی اپل در آیفون ۱۵ قوت گرفت

چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
به‌دنبال انتشار شایعات متعدد از توسعه مودم اختصاصی اپل، گفته می‌شود TSMC در سال ۲۰۲۳ وظیفه تولید مودم‌های مذکور را برای خانواده آیفون ۱۵ برعهده گرفته است.
تبلیغات

بنابر گزارش MacRumors و با استناد به منابع مطلع از زنجیره تأمین اپل، غول تایوانی صنعت تراشه، یعنی TSMC، درصدد تولید نخستین نسل از مودم‌های اختصاصی اپل است که ظاهرا در بطن آیفون‌های ۲۰۲۳ تعبیه خواهد شد.

البته این گزارش جدیدی محسوب نمی‌شود؛ چراکه تاکنون شایعات متعددی دال‌بر نقشه راه اپل برای گذار به مودم‌های اختصاصی‌اش منتشر شده است و به‌نظر می‌رسد که اهالی کوپرتینو برای تغییر مذکور بسیار مصم هستند. دراین‌میان، خرید بخش مودم‌های اینتل توسط اپل در سال ۲۰۱۹ نیز بر این گمانه‌زنی‌ها دامن زد و به‌نوعی می‌توان آن را مُهر تأییدی بر این ماجرا قلمداد کرد.

بلطبع استفاده از مودم‌های اختصاصی تعبعاتی را به‌همراه خواهد داشت. از طرفی به اپل این امکان را می‌دهد که وابستگی خود را از کوالکام به‌عنوان تأمین‌کننده مودم‌های سلولار کاهش دهد و از سوی دیگر خبر بسیار بدی برای کوالکام خواهد بود؛ چراکه اپل بزرگ‌ترین خریدار مودم‌های 5G بالارده این شرکت محسوب می‌شود؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که این تغییر حداقل برای شرکت واقع در سن‌دیگو خوشایند نخواهد بود.

گزارش یادشده به اینجا ختم نمی‌شود و در گوشه‌ای از آن ادعا می‌شود که نخستین مودم اختصاصی اپل باتوجه به لیتوگرافی ۴ نانومتری به تولید انبوه خواهد رسید که می‌تواند عملکرد به‌مراتب بهینه‌تری در مقایسه با نمونه‌های کنونی داشته باشد. افزون‌براین، شواهد نشان می‌دهد که سازنده گوشی‌های آیفون در حال توسعه اجزای مرتبط با فرکانس بسیار پرسرعت mmWave است.

mmWave یا موج‌های میلی‌متری، مجموعه‌ای از فرکانس‌های 5G هستند که سرعت فوق‌العاده سریع را در فواصل کوتاه به ارمغان می‌آورند؛ این ویژگی، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مناطق متراکم شهری تبدیل کرده است. افزون‌براین، تکنولوژی 5G با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز نیز وجود دارد که به‌طور کلی از mmWave کندتر است؛ اما سیگنال‌های گسترده‌تر با طول موج‌های بیشتری ایجاد می‌کند که آن را برای مناطق حومه‌ای و روستایی به انتخاب بهتری تبدیل کرده است

منابع خاطرنشان می‌کنند که اپل همچنین در حال کار روی تراشه مدیریت انرژی اختصاصی خود برای به‌کارگیری آن در مودم است. این گزارش درواقع هم‌سو با شایعات قبلی مبنی بر عرضه مودم اپل به‌عنوان بخشی از خانواده آیفون‌های ۲۰۲۳ است و کوالکام نیز اخیرا اعلام کرده است که در سال ۲۰۲۳ تنها ۲۰ درصد از مودم گوشی‌های آیفون را تأمین خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات