۵ مدل جدید از گوشی‌های سری Moto G موتورولا با قیمت‌ها و مشخصات مختلف رونمایی شدند

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
موتورولا گوشی‌های هوشمند موتو G200 5G، موتو G71 5G، موتو G51 5G، موتو G41 و موتو G31 را رونمایی کرد.
تبلیغات

موتورولا نسل بعدی گوشی‌های سری موتو G را با ۵ مدل جدید به‌روز کرد. این گوشی‌ها طیف متنوعی از میان‌رده‌های ۲۰۰ یورویی گرفته تا دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس را پوشش می‌دهند.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، دو مدل از مدل‌های سری موتو به G نمایشگرهای LCD بزرگ با نرخ نو‌سازی درخورتوجه و سه مدل دیگر به نمایشگرهای OLED کوچک‌تر مجهز‌‌ند. نکته‌ی دیگر اینکه هر پنج مدل از باتری‌های ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی برخوردار‌‌ند؛ اما از فناوری سرعت شارژ متفاوتی پشتیبانی می‌کنند. همچنین، همه‌ی آن‌ها با اندروید ۱۱‌ (با مجموعه‌ای از ابزارهای My UX) عرضه خواهند شد و حداقل یک به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عاملی را دریافت خواهند کرد.

موتورولا موتو G200 5G

این مدل در سه‌ بخش از موتو G100 بهتر است که یکی از آن‌ها تراشه است‌. این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس پشتیبانی می‌کند. باید به این نکته اشاره کرد G200 5G گوشی هوشمند ۴۵۰ یورویی است؛ بنابراین، در ازای پولی که می‌پردازید، از تجربه‌ی کاربری مطلوبی بهره‌مند خواهید شد.

Motorola Moto G200 5G

بهبود دیگر این گوشی هوشمند نمایشگر کمی بزرگ‌تر و ۶٫۸ اینچی آن است که اکنون نرخ‌ نوسازی ۱۴۴ هرتزی را ارائه می‌دهد که درمقایسه‌با نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی مدل پیشین پیشرفت درخورتوجهی است. تعداد کمی از گوشی‌های هوشمند خارج از حوزه‌ی گیمینگ می‌توانند با موتو G200 5G رقابت کنند. این نمایشگر گواهی HDR10 را نیز دارد و از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند.

Motorola Moto G200 5G

گوشی جدید موتورولا به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی از نوع UFS 3.1 مجهز شده است. آخرین به‌روزرسانی عمده‌ی موتو G200 5G بخش دوربین آن است. دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی است که اندازه‌ی پیکسل ۲٫۱ میکرومتری خود را به‌رخ می‌کشد. در‌کنار دوربین اصلی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اولترا‌واید با فوکوس خودکار قرار دارد. همچنین، در پنل جلویی دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است.

Motorola Moto G200 5G
Motorola Moto G200 5G
Motorola Moto G200 5G
Motorola Moto G200 5G
Motorola Moto G200 5G
Motorola Moto G200 5G
Motorola Moto G200 5G
Motorola Moto G200 5G

انرژی این تلفن را باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی تأمین می‌کند که از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی بهره می‌برد. قاب و پشت موتو G200 5G از پلاستیک ساخته شده‌اند؛ البته موتورولا سعی کرده با رنگ متالیک روی قاب و روکش مات در پشت، به‌علاوه‌ی مقاومت اولیه در‌برابر آب (IP52)، طراحی آن را زیباتر کند. موتو G200 5G تا چند هفته‌ی دیگر روانه‌ی بازارهای اروپا و آمریکای‌لاتین خواهد شد.

موتورولا موتو G71 5G

این گوشی هوشمند نمایشگر ۶٫۴ اینچی اولد دارد و در‌واقع محصولی جمع‌وجور است. بیشتر تمرکز این گوشی هوشمند روی ارائه‌ی تجربه‌ی استفاده از 5G معطوف است؛ زیرا در تولید آن از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۹۵ استفاده شده است. عملکرد پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه در‌مقایسه‌با اسنپدراگون ۶۹۰ به‌ترتیب ۱۵ و ۳۰ درصد بهتر است.

Motorola Moto G71 5G

این تراشه معمولا با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم همراه می‌شود؛ البته دستگاه عرضه‌شده در هند به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز بود. همچنین، ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی برای آن در نظر گرفته شده است که ازطریق درگاه کارت microSD می‌توان آن را ارتقا داد. در پنل پشتی موتورولا موتو G71 5G مجموعه دوربین سه‌گانه متشکل از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

Motorola Moto G71 5G
Motorola Moto G71 5G
Motorola Moto G71 5G
Motorola Moto G71 5G

این دستگاه با وجود ابعاد کوچک‌تر، از باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۳۰ واتی بهره می‌برد. طبق ادعای شرکت سازنده، باتری این گوشی، تنها در ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد شارژ می‌شود. این گوشی هوشمند مانند G200 از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و از گواهی مقاومت دربرابر آب (IP52) برخوردار است. موتو G71 تا چند هفته‌ی دیگر با قیمت ۳۰۰ یورو در اروپا و سپس در بازارهای منتخب هند و آمریکای‌لاتین و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

موتورولا موتو G51 5G

این گوشی هوشمند ترکیبی از G200 و G71 است و در ساخت آن از اسنپدراگون ۴۸۰ پلاس، ‌نسخه‌ی اورکلاک‌شده از اسنپدراگون ۴۸۰، استفاده شده که اتصال 5G را ارائه می‌دهد. همچنین، صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند ۶٫۸ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

اگر قیمت G200 بیشتر از بودجه‌ی شما است؛ اما می‌خواهید صفحه‌نمایشی بزرگ و اتصال 5G داشته باشید، موتو G51 5G گزینه‌ای است که می‌توانید به آن فکر کنید. این دستگاه از دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کند و قیمتش تنها ۲۳۰ یورو است.

Motorola Moto G51 5G
Motorola Moto G51 5G
Motorola Moto G51 5G
Motorola Moto G51 5G

در پنل پشتی این گوشی همان دوربین سه‌گانه‌ی به‌کاررفته در مدل G71 دیده می‌شود. موتو G51 5G به ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است که در‌صورت نیاز، ازطریق درگاه microSD می‌توان آن را ارتقا داد. باتری این گوشی نیز ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی است و از استاندارد IP52 برای مقاومت در‌برابر پاشش آب نیز بهره می‌برد.

Motorola Moto G51 5G

G51 ابتدا در اروپا عرضه خواهد شد و سپس به هند، آمریکای‌لاتین، خاورمیانه و آسیا خواهد رسید.

موتورولا موتو G41

درحالی‌که G51 مدل اقتصادی G200 بود، موتو G41 مدل اقتصادی G71 است. این گوشی هوشمند به صفحه‌نمایش اولد ۶٫۴ اینچی با وضوح 1080p+ و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز مجهز شده و قیمتش کمی ارزان‌تر از ۲۵۰ یورو است.

Motorola Moto G41

البته قیمت ارزان‌تر باعث شده بعضی از قابلیت‌‌هایش قربانی شوند. در این دستگاه، از اتصال 5G خبری نیست؛ زیرا در ساخت آن از تراشه‌ی هلیو G85 استفاده شده است. این تراشه را ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی‌ ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقا ازطریق درگاه microSD همراهی می‌کند.

دوربین موتو G41 بسیار شبیه به نسخه‌ی گران‌قیمت‌تر است و در آن از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده شده است‌. همانند مدل‌های دیگر این مدل نیز از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و گواهی IPX2 دارد. با‌این‌حال، جالب است بدانید باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر‌ساعتی این گوشی هوشمند با قدرت ۳۰ وات شارژ می‌شود و G51 را شکست می‌دهد.

Motorola Moto G41
Motorola Moto G41
Motorola Moto G41
Motorola Moto G41

موتورولا موتو G41 به‌زودی در اروپا و به‌دنبال آن در آمریکای‌لاتین و خاورمیانه عرضه خواهد شد.

موتورولا موتو G31

این گوشی هوشمند مدل مقرون‌به‌صرفه دیگری از G71 محسوب می‌شود که به صفحه‌نمایش ۶٫۴ اینچی اولد مجهز است و گواهی IPX2 دارد. در این گوشی هوشمند نیز از اتصال 5G خبری نیست؛ زیرا در آن از تراشه‌ی هلیو G85 استفاده شده است. از دیگر ویژگی‌های گوشی یادشده ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قابلیت ارتقا ازطریق درگاه microSD است.

Motorola Moto G31

با‌این‌حال، در پنلی پشتی موتو G31 همان مجموعه دوربین مدل گران‌تر G71 تعبیه شده و باتری آن ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است که تنها با توان ۱۰ وات شارژ می‌شود.

Motorola Moto G31

موتو G31، تنها ۲۰۰ یورو قیمت دارد که آن را به ارزان‌ترین مدل در میان دستگاه‌های دیگر تبدیل می‌کند. چند هفته‌ی دیگر، این گوشی هوشمند را می‌توانید در اروپا، هند، آمریکای‌لاتین، خاورمیانه و آسیا پیدا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات