تماشا کنید: شارژدهی خانواده آیفون ۱۳ به‌طور چشمگیری افزایش یافته است

جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
نخستین بنچمارک‌های باتری خانواده‌ی آیفون ۱۳ از افزایش درخورتوجه شارژدهی هر چهار مدل حکایت دارد.
تبلیغات

اپل به‌تازگی جدیدترین گوشی‌های هوشمندش، یعنی خانواده آیفون ۱۳ را برای خرید در دسترس قرار داده است و طبق روال معمول، یوتیوبرها، افراد متخصص و اصحاب رسانه برای نمایان کردن پیشرفت‌ها و تفاوت‌های گوشی‌های جدید به سراغ بنچمارک‌ها می‌روند. در این میان، شارژدهی یکی از مؤلفه‌های بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شواد که می‌تواند کاربران را به خرید گوشی هوشمند ترغیب کند. حال نخستین بررسی‌های شارژدهی آیفون ۱۳ نشان می‌دهد که غول دنیای فناوری توانسته در این زمینه به‌خوبی عمل کند و شارژدهی بسیار چشمگیری را ارائه دهد.

به‌طور کلی، آیفون‌های جدید اپل بر همان زبان طراحی سری آیفون ۱۲ متکی هستند و به‌نوعی می‌توان آن‌ها را مدل «S» این خانواده قلمداد کرد؛ اما این موضوع دلیل بر این نمی‌شود که از سایر بهبود و پیشرفت‌ها چشم‌پوشی کنیم. در حقیقت، جدیدترین دستاوردهای اپل در حوزه گوشی‌های هوشمند طولانی‌ترین شارژدهی را در بین تمامی آیفون‌ها دارند و به‌نوعی می‌توان گفت که آن‌ها جزو برترین محصولات بازار در این مقوله به‌شمار می‌روند.

شاید کمی دور از انتظار به‌نظر برسد، اما آیفون ۱۲ مینی در آزمون‌های انجام‌شده توسط آرن ماینی (Arun Maini) در کانال یوتیوب Mrwhosetheboss نشان می‌دهد که این گوشی حتی از نسخه استاندارد آیفون ۱۲ نیز تقریبا ۳۰ دقیقه شارژدهی بیشتری دارد! آرن در این آزمون ۷ گوشی آیفون نظیر آیفون SE 2020، آیفون ۱۱ استاندارد، آیفون ۱۲ استاندارد، چهار عضو از خانواده آیفون ۱۳ را مورد برسی قرار داده است. طبق انتظار، کم‌ترین شارژدهی به آیفون SE 2020 مربوط می‌شود که تنها توانست ۳ ساعت و ۳۸ دقیقه دوام بیاورد. پس از آن، آیفون ۱۱ استاندارد با رکورد ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه و آیفون ۱۲ با شارژدهی ۵ ساعت و ۵۴ دقیقه در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

تماشا در یوتیوب

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد هر ۴ مدل آیفون ۱۳ پیشرفت درخورتوجهی در این زمینه داشته و موفق به ثبت رکوردهای جدید در مقایسه با نسل گذشته شده‌اند. برای مثال، آیفون ۱۳ مینی مجهز به کوچک‌ترین باتری در این خانواده، توانسته ۶ ساعت و ۲۶ دقیقه در بنچمارک‌های آرن دوام بیاورد. افزون‌براین، آیفون ۱۳ استاندارد با ثبت رکورد ۷ ساعت و ۴۵ دقیقه، تقریبا ۲ ساعت شارژدهی بیشتری در مقایسه با آیفون ۱۲ ارائه می‌دهد که جهش بسیار خوبی محسوب می‌شود.

دراین‌میان، مدل‌های پرو نیز روند مشابهی را تجربه می‌کنند و شاهد قوی‌ترین آیفون‌های تاریخ در بخش شارژدهی هستیم. آیفون ۱۳ پرو به رکورد ۸ ساعت و ۱۷ دقیقه دست یافته؛ درحالی‌‌‌که برادر بزرگ‌ترش، یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس در کمال تعجب ۹ ساعت و ۵۲ دقیقه بدون وقفه در این تست دوام آورده است که حیرت‌انگیز به‌نظر می‌رسد.

این نتایج در حالی به‌دست می‌آید که گوشی‌های آیفون معمولا دارای ظرفیت باتری به‌مراتب کم‌تر از رقبا هستند؛ اما ظاهرا تراشه، نمایشگر و سیستم‌عامل به‌شدت بهینه اپل توانسته است این موضوع را کم‌رنگ کند. البته گفته می‌شود سری آیفون ۱۳ دارای باتری‌های کمی حجیم‌تر از نسل گذشته هستند. برای مثال، پرونده ایمنی محصول اپل نشان می‌دهد که انرژی مورد نیاز آیفون ۱۳ مینی را باتری ۹٫۵۷ وات ساعت و آیفون ۱۳ را باتری ۱۲٫۴۱ وات ساعت تأمین می‌کند که در واقع حاکی از افزایش ظرفیت ۱۱٫۶ و ۱۵ درصدی نسبت به مدل‌های مشابه قبلی است. افزایش ظرفیت باتری تنها به این دو مدل ختم نمی‌شود؛ چراکه آیفون ۱۳ پرو به باتری ۱۱٫۹۷ وات ساعت مجهز شده که ۱۲ درصد بیشتر از آیفون ۱۲ پرو است؛ درحالی‌که مدل پرو مکس با افزایش ۱۸ درصدی ظرفیت، دارای باتری ۱۶٫۷۵ وات ساعت است.

علاوه‌ بر باتری‌های بزرگ‌تر، به احتمال زیاد بخشی از افزایش عمر باتری ناشی از افزایش بهینگی پردازنده A15 Bionic و نمایشگر جدید مبتنی بر فناوری اکسید پلی‌کریستال دماپایین (LTPO) است که می‌تواند نرخ نوسازی محتوای بصری را بسته به نیاز از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند و از افزایش اتلاف انرژی بکاهد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات