اپل احتمالا در مدل‌های پرو آیفون ۱۳ گزینه گران‌قیمت ۱ ترابایتی ارائه خواهد داد

یک‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود مدل‌های پرو آیفون ۱۳ شامل گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی هستند که آن‌ها را به گران‌ترین آیفون‌های تاریخ تبدیل می‌کند.
تبلیغات

در حال حاضر گزینههای حافظهی ذخیرهسازی اپل از ۶۴ گیگابایت از نوع NVMe شروع میشود و در آیفون ۱۲ و ۱۲ مینی به ۲۵۶ گیگابایت میرسد. این دامنه برای مدلهای پرو یک پله بالا میرود و از ۱۲۸ گیگابایت شروع میشود و به ۵۱۲ گیگابایت افزایش می‌یابد؛ اما شواهد نشان میدهد مدلهای پرو آیفون ۱۳، حداکثر ۱ ترابایت فضای ذخیرهسازی خواهند داشت. انتظار میرود اپل در سال جاری میلادی بالاترین گزینه ذخیرهسازی نسل بعدی آیفون را دو برابر کند و براساس گزارش جدید وبسایت چینی My Drivers، غول دنیای فناوری با حذف گزینه ۲۵۶ گیگابایتی، قصد دارد مدلهای پرچمدار آیفون ۱۳ را در سه پیکربندی ۱۲۸ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت عرضه در دسترس قرار بدهد.

در این گزارش آمده است که گزینه یک ترابایتی آیفون ۱۳ پرو مکس در چین ۱۴,۰۹۹ یوان (معادل ۲۱۷۸ پوند) قیمت خواهد داشت. این در حالی است که گزینه ۵۱۲ گیگابایت آیفون ۱۲ پرو مکس در ایالات متحده با قیمت ۱۳۹۹ دلار و در چین ۱۱٫۸۹۹ یوان (۱۸۳۹ پوند) به فروش می‌رسد. طبق روال معمول، آیفون ۱۳ پرو مکس یک ترابایتی در بازار آمریکا هزینه کمتری خواهد داشت؛ زیرا آیفون‌ها معمولاً در چین گران‌تر هستند. برای مثال، سری آیفون ۱۲ در چین به‌ دلیل برخی قوانین مالیاتی، تعرفه‌ها و... تا ۲۶ درصد گران‌تر از بازار آمریکا است.

تاکنون، گزارشهای ضدونقیضی از قیمت سری آیفون ۱۳ منتشر شده است. عدهای بر این باورند که تمامی مدلهای آیفون ۱۳ قیمت مشابه نسل گذشته خواهند داشت؛ درحالیکه برخی منابع مدعی هستند که اپل قیمت آیفونهای بعدی را بهدلیل افزایش هزینههای تولیدی دستخوش تغییر خواهد کرد. اما My Drivers خاطرنشان میکند که قیمت اکثر مدلهای بعدی همانند قیمت مدلهای قبلی خواهد بود. برای مصرفکنندگان چینی، این به معنای شروع قیمت ۵۴۹۹ یوان (۸۵۰ دلار آمریکا) خواهد بود و در ایالات متحده مدل پایه آیفون ۱۳ مینی ۶۹۹ دلار قیمت خواهد داشت.

اکنون آیفون ۱۲ پرو ۵۱۲ گیگابایت دارای برچسب قیمتی ۱۱٫۰۹۹ یوان (معادل ۱۷۱۵ پوند) در چین است و به نظر میرسد اپل قصد دارد قیمت جایگزین این مدل را بهدلیل حذف گزینه ۲۵۶ گیگابایتی، کاهش بدهد. گفته میشود گزینه ۵۱۲ گیگابایت آیفون ۱۳ پرو ۱۰٫۴۹۹ یوان (۱۶۲۲ پوند) و گزینه مشابه آیفون ۱۳ پرو مکس ۱۱٫۲۹۹ یوان (۱۷٫۴۶ پوند) قیمت خواهند داشت.

اپل احتمالاً کم‌تر از دو هفته دیگر جدیدترین گوشی‌های هوشمندش را با نام احتمالی آیفون ۱۳ رونمایی و روانه بازار خواهد کرد. اعتقاد بر این است که سری آیفون ۱۳ می‌تواند نسخه‌ای تکامل‌یافته از خانواده آیفون ۱۲ باشد که بهبودهایی نظیر ناچ کوچک‌تر، نمایشگر جدید مبتنی بر فناوری LTPO، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، باتری‌های حجیم‌تر، پشتیبانی از Wi-Fi 6E و... را به ارمغان خواهد آورد.

برای مطالعه‌ی تمام مقالات مرتبط با آیفون به این صفحه مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات