کورنینگ از گوریلا گلس DX و +DX برای لنز دوربین گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
کورنینگ از شیشه‌های محافظ جدید گوریلا گلس با DX و +DX برای حفاظت از لنز دوربین گوشی‌های هوشمند رونمایی کرد. این محصول جدید، ۹۸ درصد نور محیط را از خود عبور می‌دهد.
تبلیغات

با توجه به افزایش روزافزون تعداد لنز دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، کورنینگ، گوریلا گلس‌های جدید خود یعنی «گوریلا گلس با DX» و «گوریلا گلس با +DX» را معرفی کرد. بر اساس ادعای کورنینگ، این گلس علاوه بر اینکه باعث رسیدن نور محیطی بیشتری به لنز می‌شود، مقاومت بسیار بالا در برابر خراش و دوام مناسبی دارد.

از لحاظ فنی شیشه محافظ DX چندان هم جدید به حساب نمی‌آید، چرا که کورنینگ پیش‌تر گوریلا گلس با DX و +DX را برای ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۸ معرفی کرده بود. با این حال کورنینگ اعتقاد دارد طراحی گلس برای لنز دوربین گوشی‌ها چالش‌های بیشتری پیش روی آن‌ها می‌گذارد، چرا که شیشه‌های محافظ لنز دوربین باید مقاومت بیشتری در مقابل خط و خش داشته و علاوه بر این، به رسیدن نور بیشتر به لنز نیز کمک کنند؛ دو ویژگی‌ای که به صورت طبیعی در تضاد با یکدیگر هستند. این شرکت با انتشار ویدیویی چگونگی دستیبابی به بهبود در هر دو زمینه را توضیح می‌دهد.

کورنینگ در گفتگو با وایرد اشاره کرده که گوریلا گلس با DX و +DX به ۹۸ درصد نور محیط اجازه عبور می‌دهند و از سوی دیگر عملکرد آن‌ها در مقابل خط و خش مشابه گوریلا گلس‌های عادی است. برای مقایسه، کورنینگ ادعا کرده که لنزهای پوشیده شده با لایه‌های ضد بازتاب متداول، فقط به ۹۵ درصد نور محیط اجازه عبور می‌دهند. با همه این‌ها، بیشینه کردن مقدار نوری که توسط لنز دوربین‌ها جمع‌آوری می‌شود به بالاتر رفتن کیفیت تصاویر دوربین گوشی‌های هوشمند کمک خواهد کرد.

هنوز اعلام نشده که کدام گوشی‌ها به محافظ لنز جدید گوریلا گلس مجهز خواهند شد، اما کورنینگ از سامسونگ به عنوان اولین مشتری این محصول نام برده است. با توجه به نزدیک شدن رویداد گلکسی آنپکد سامسونگ، شاید بتوانیم گلس‌های جدید را روی گوشی‌های سامسونگ ببینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات