موتو G50 با دوربین سه‌گانه، نمایشگر ۹۰ هرتز 720p و پشتیبانی از 5G رونمایی شد

جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
موتو G50 گوشی جدید و ۲۵۰ دلاری موتورولا با بدنه‌ی پلاستیکی و دوربین سه‌گانه‌ی بدون لنز فوق‌عریض و باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ ۱۵ وات رونمایی شد.
تبلیغات

گروهی از کاربران وقتی به گوشی موتو G10 موتورولا نگاه کردند، با خود گفتند اگر این دستگاه از 5G پشتیبانی می‌کرد با محصول باکیفیت‌تری مواجه می‌شدند. به‌نوسته‌ی GSMArena، حال موتورولا چنین کاری انجام داده و گوشی جی 50 (Motorola G50) را رونمایی کرده است.

موتورولا موتو G50 نخستین گوشی دنیا است که با پردازنده‌ی اسنپدراگون 480 5G در اروپا عرضه می‌شود. عملکرد این پردازنده‌ی هشت‌نانومتری از اسنپدراگون 460 به‌کاررفته در موتو G10 بهتر است. اسنپدراگون 480 به‌جای هسته‌های کورتکس A73 از هسته‌های اصلی کورتکس A76 استفاده می‌کند و واحد گرافیکی‌اش پرسرعت‌تر شده است. البته شکی نداریم که صفحه‌نمایش ۹۰ هرتز 720p جی 50 نمی‌تواند فشار خیلی زیادی به واحد گرافیکی تراشه بیاورد.

نمایشگر پنل جلویی نمای جلو موتورولا موتو G50

وضوح 720p برای صفحه‌نمایشی ۶٫۵ اینچی کم است و مطمئن نیستیم نرخ نوسازی ۹۰ هرتز بتواند کمبود شارپنس را جبران کند. اگر با دستگاهی ارزان‌تر از ۲۰۰ یورو مواجه بودیم، احتمالاً با این قضیه کنار می‌آمدیم؛ اما موتو G50 موتورولا با قیمت ۲۵۰ یورو عرضه می‌شود و شاید کسی که چنین بودجه‌ای داشته باشد، گوشی موتو جی 5G را ترجیح دهد که به صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی 1080p و پردازنده‌ی اسنپدراگون 750G مجهز است.

گوشی جدید موتورولا به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 11 عرضه می‌شود و این شرکت گفته است حداقل یک به‌روزرسانی عمده‌ی سیستم‌عامل را برایش منتشر می‌کند. موتو G50 در پنل پشتی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد که ظاهراً همان ماژول به‌کاررفته در موتو G10 است؛ زیرا دوربین اصلی G50 از ابعاد مشابه پیکسل و لنز مشابه استفاده می‌کند و همچون دوربین G10 نمی‌تواند ویدئو 4K بگیرد. در کمال تعجب،‌ پنل پشتی موتو G50 از دوربین فوق‌عریض میزبانی نمی‌کند و به‌جای آن از دوربین پنج مگاپیکسلی ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق‌سنج برخوردار است.

نیم رخ گوشی موتورولا موتو G50

به‌نظر می‌رسد موتورولا تاحدممکن سعی کرده است قیمت گوشی را ارزان نگه دارد؛ زیرا با اینکه موتو G50 از فناوری شارژ ۱۵ وات پشتیبانی می‌کند، به‌همراه آداپتور ۱۰ وات عرضه می‌شود. شارژکردن باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی موتو G50 با آداپتور ۱۰ وات به زمان زیادی نیاز دارد؛ بااین‌حال اگر شارژر ۱۵ وات تهیه کنید، گوشی سریع‌تر شارژ می‌شود.

جالب است موتو G50 موتورولا به‌همراه هدفون در جعبه عرضه می‌شود (البته حداقل در برخی مناطق). هدفونِ درون جعبه به جک ۳٫۵ میلی‌متری گوشی متصل می‌شود. در گوشی اقتصادی جدید موتورولا، از بدنه‌ی پلاستیکی با طراحی دفع‌کننده‌ی آب استفاده و در پنل پشتی، درگاه USB-C و NFC و حسگر اثرانگشت تعبیه شده است.

نمای پشت مدل سبز موتورولا موتو G50

گوشی موتو G50 چند هفته‌ی دیگر در رنگ‌های خاکستری و سبز روانه‌ی بازارهای اروپایی می‌شود. ظاهراً قیمت ۲۵۰ یورویی به کانفیگی از گوشی تعلق دارد که به ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز است؛ البته در برخی از کشورها، کانفیگی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی نیز عرضه می‌شود. برخی از کانفیگ‌های گوشی تک‌سیم‌کارته و برخی دیگر دوسیم‌کارته هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات