آیفون ۱۲ پرو مکس بیشترین امتیاز دیسپلی میت را دریافت کرد

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
پس ‌از بررسی‌های موشکافانه‌ی iFixit و Dxomark، حال دیسپلی میت با برسی دقیق صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس، بیشترین امتیاز را به آن داده است.
تبلیغات

اپل امسال در مراسمی موسوم به Hi Speed، گوشی‌های خانواده‌ی آیفون‌ ۱۲ را رونمایی کرد. کوپرتینویی‌ها در هر چهار آیفون از صفحه‌نمایش موسوم به ارگانیت LED استفاده کرده‌اند که اغلب آن را به‌نام OLED می‌شناسند و از حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت پشتیبانی می‌کنند. حال با عرضه‌‌ی هر چهار آیفون، انجمن دیسپلی میت، مرجع سنجش کیفیت صفحه‌نمایش، به‌سراغ بررسی موشکافانه‌ی بزرگ‌ترین آیفون امسال (آیفون ۱۲ پرو مکس) رفته است تا دیدی جامع از کیفیت آن را ارائه دهد.

براساس این آزمون‌ها، DisplayMate عنوان بهترین صفحه‌نمایش موجود را به صفحه‌نمایش ۶٫۷ اینچی با نام کامل «Super Retina XDR OLED» استفاده‌شده در آیفون ۱۲ پرو مکس داده است. نتایج نشان می‌دهد که این صفحه‌نمایش با عملکرد درخشان خود، توانسته ۱۰ رکورد جدید بشکند و به‌طور‌کلی با ۱۱ رکورد در رتبه‌ی نخست بهترین نمایشگرهای این وب‌سایت قرار گیرد.

دیسپلی میت بیشترین درجه‌ی امتیاز خود (A+) را به نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس داده است. به‌گفته‌ی این انجمن، دقت رنگ مطلق 0.9 JNCD و دقت کنتراست تصویر و دقت مقیاس شدت صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس در بهترین سطح خود قرار دارند و تحسین همگان را برانگیخته است. صفحه‌نمایش جدید XDR OLED با روشنایی ۸۲۵ نیت بیشترین میزان روشنایی صفحه‌نمایش ‌سفیدمطلق را درمقایسه‌با سایر نمایشگرهای OLED کسب کرده است و در محتوای HDR می‌تواند به حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت برسد. این پنل با ۴٫۸ درصد بازتاب ‌نور، کمترین بازتاب صفحه‌نمایش و کمترین تغییر روشنایی را با زاویه‌ی دید ۲۷ درصد درصورت مشاهده از زاویه‌ی ۳۰ درجه ارائه می‌دهد.

کلیدهای فیزیکی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو اپل

همان‌طور‌که گفته‌شد، این فهرست شامل ۱۱ رکورد آیفون ۱۲ پرو مکس در آزمون‌های مختلف دیسپلی میت است که در‌ادامه می‌توانید تمامی رکوردهای جدید را مشاهده کنید.

  • بیشترین دقت رنگ مطلق (0.9 JNCD)
  • بیشترین دقت کنتراست تصویر و دقت مقیاس شدت (2.19 گاما)
  • کوچک‌ترین تغییر در مقیاس دقت و شدت رنگ با محتوای تصویر «APL» و (0.2 JNCD)
  • کوچک‌ترین تغییر مقیاس کنتراست و شدت تصویر با محتوای تصویر «APL» با (0.00 گاما)
  • کوچک‌ترین تغییر در اوج درخشندگی با سطح تصویر متوسط ​​محتوای تصویر APL با (یک درصد)
  • بیشترین روشنایی تمام‌صفحه برای گوشی‌های هوشمند OLED با (۸۲۵ نیت و ۱۰۰ درصد روشنایی APL)
  • بیشترین امتیاز کنتراست تمام‌صفحه در نور محیطی (۱۷۲ در ۱۰۰ درصد APL)
  • بیشترین نسبت کنتراست (بی‌نهایت)
  • کمترین بازتاب صفحه‌نمایش (۴/۸ درصد)
  • کوچک‌ترین تنوع روشنایی با زاویه‌ی دید (۲۷ درصد در ۳۰ درجه)
  • بیشترین وضوح صفحه‌نمایش مشاهده‌شده در رزولوشن ۲/۸K یا (۱۲۸۴ در ۲۷۷۸ پیکسل) 4K

باتوجه‌به آزمایش‌های انجام‌شده، آیفون ۱۲ پرو مکس در رتبه‌ی نخست بهترین نمایشگرهای این وب‌سایت قرار می‌گیرد. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی آزمایش‌های دیسپلی میت روی صفحه‌نمایش آیفون ۱۲ پرو مکس چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات