سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ از نگاه نشریات و کارشناسان فناوری جهان

چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
مطالعه 3 دقیقه
جدید‌ترین پرچم‌دار‌های سامسونگ با بهبود‌های متعدد معرفی شدند تا خود را به‌عنوان توانمند‌ترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر بازار معرفی کنند. نظر نشریه‌ها و کارشناسان مطرح سخت‌افزار جهان در‌این‌باره چیست؟
تبلیغات

سامسونگ دقایقی پیش در رویدادی آنلاین نسل جدید خانواده‌ی گلکسی نوت ۲۰ را معرفی کرد. گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا در تمامی جوانب بهبود‌های محسوسی تجربه کرده‌اند. گلکسی نوت ۲۰ از نمایشگر ۶٫۷ اینچی و ۶۰ هرتزی مسطح با پنل ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی Super AMOLED بهره می‌برد؛ درحالی‌که مدل اولترا به نمایشگر ۶٫۹ اینچی خمیده با وضوح ۳۰۹۶ در ۱۴۴۴ پیکسل و پنل پیشرفته‌ترِ ۱۲۰ هرتزی موسوم به Dynamic AMOLED 2X مجهز خواهد بود.

نسخه‌ی اولترا نوت ۲۰ از دوربین سه‌گانه‌ای بهره می‌برد که در آن، دوربین اصلی از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با امکان ثبت عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی و ویدئوهایی با وضوح بالغ‌بر 8K و نرخ ۲۴ فریم‌برثانیه و نسبت تصویر ۲۱:۹ بهره می‌برد. دوربین دوم از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز پریسکوپی تله‌فوتو بهره می‌برد که امکان بزرگ‌نمایی اپتیکال پنج‌برابری فراهم می‌آورد؛ اما درعوض لنز تله‌فوتو دیافراگم بازترِ f/3.0 را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. کره‌ای‌ها بزرگ‌نمایی فضایی (Space Zoom) را در گلکسی نوت ۲۰ اولترا به پنجاه برابر محدود کرده‌اند. درنهایت، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی در پس لنز f/2.2 با زاویه‌ی دید عریض ۱۲۰ درجه‌ای قرار گرفته است.

دوربین پشتی گلکسی نوت ۲۰ از ماژول اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار Dual Pixel و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، ماژول ۶۴ مگاپیکسلی با وظیفه‌ی ثبت عکس‌های تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی بدون افت کیفیت سه برابری و بزرگ‌نمایی فضایی ۳۰۰ برابری به‌همراه فیلم‌برداری 8K درکنار دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

نکته‌ی جالب درباره‌ی گلکسی نوت ۲۰، نسل جدید قلم اس پن است. به‌گفته‌ی سامسونگ، این قلم اکنون با تأخیر ۹ میلی‌ثانیه‌ای خود، یکی از بهترین قلم‌های دیجیتال در جهان به‌شمار می‌رود و تجربه‌ی بی‌نظیری از یادداشت‌برداری و نقاشی را به‌‌ارمغان می‌آورد. پردازنده‌ اکسینوس ۹۹۰ و ۸ تا ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و باتری ۴،۵۰۰ و ۴،۳۰۰ (به‌ترتیب برای نوت ۲۰ اولترا و نوت ۲۰) از دیگر مشخصه‌های فنی پرچم‌داران جدید ساموسنگ به‌شمار می‌روند.

سامسونگ طبق سنت همیشگی خود پیش از رونمایی رسمی، نسخه‌ای از گلکسی نوت ۲۰ را برای بررسی دراختیار یوتیوبر‌ها و نشریات معتبر جهانی قرار داده است. درادامه شما را به تماشای نظر این وب‌سایت‌ها در خصوص جدیدترین اعضای خانواده‌ی کهکشانی‌های سامسونگ دعوت می‌کنیم:

theVerge

بکا فرساچی:

گلکسی نوت ۲۰ همان گلکسی اس ۲۰ پلاس است با باتری کم‌ظرفیت‌تر و قلم اس‌پن. سری نوت همواره جهش بزرگی در مقایسه با گلکسی اس ها داشتند. اما این موضوع برای گلکسی نوت ۲۰ صادق نیست. در طرف مقابل گلکسی نوت ۲۰ اولترا همان محصولی است که حس یک گلکسی نوت واقعی را ارایه می‌دهد. این محضول پیشرفتی را به‌همراه دارد که من انتظار داشتم. اگر دنبال بهترین و توانمند‌ترین گوشی سامسونگ هستید، گلکسی نوت ۲۰ اولترا جواب شما است.

MKBHD

مارکوس برانلی:

گلکسی نوت ۲۰ اولترا پرچم‌داری باکیفیت و رده‌بالا و بسیار توانمند است که به‌روزرسانی بزرگی در مقایسه با سایر محصولات سامسونگ است. در طرف دیگر گلکسی نوت ۲۰ در مقایسه با گلکسی نوت ۲۰ اولترا، همان جایگاه گلکسی اس ۲۰ در مقایسه با گلکسی اس ۲۰ اولترا را دارد.  این موضوع ایده‌ای خوب است زیرا بسیاری از کاربران متوجه تفاوت‌ها نخواهند شد. اما درخواست ۱۰۰۰ دلار برای گوشی‌ای با بخش پشت پلاستیکی، با صفحه‌نمایش 1080P و فرکانس ۶۰ هرتز و حافظه ۱۲۸ گیگابایت بدون قابلیت افزایش آن ازطریق میکرو SD، باید اعلام کنم گلکسی نوت ۲۰ برای اولین‌بار در تاریخ این سری، قیمت بیشتری از ارزش خود دارد. بسیاری ممکن است هنگام خرید با وان پلاس ۸ پرو یا گلکسی اس ۲۰ به‌عنوان گزینه‌ی بهتری مواجه شوند. دلیلی که می‌توانید نوت ۲۰ را بخرید، قلم اس پن است. 

CNET

Mrwhosetheboss

آرون ماینی:

در مقایسه‌ی گلکسی نوت ۲۰ اولترا و گلکسی اس ۲۰ اولترا، ابتدا با مشاهده‌ی مشخصات فنی فکر می‌کردم رقابت نزدیکی را شاهد باشم. پیشرفت‌ها واضح بود: مثل فوکوس لیزری و نمایشگر روشن‌تر. افت‌ها نیز مبرهن بود: باتری ضعیف‌تر و حافظه‌ی رم کمتر. اما در پایان گلکسی نوت ۲۰ اولترا با فاصله محصولی بهتر است (نمره ۶/۵ در مقایسه با ۰/۵ گلکسی اس ۲۰ اولترا). شاهد بهبودهای جزیی متعددی هستیم که گوشی را در مسیر بهتری قرار داده است و در نهایت آن را به بهترین محصول سامسونگ تبدیل کرده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات