جزئیاتی از سخت‌افزار نوکیا 6.3 منتشر شد

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
نوکیا 6.3 همراه‌با ماژول چهارگانه دوربین از برند زایس و تراشه اسنپدراگون ۶۷۰ یا ۶۷۵ به بازار عرضه خواهد شد.
تبلیغات

چندی پیش اطلاعاتی از محصولات جدید شرکت HMD به‌نام‌های نوکیا ۷.۳ و نوکیا ۹.۳ PureView منتشر شد که جزئیاتی از سخت‌افزار استفاده‌شده در گوشی‌های هوشمند جدید برند نوکیا را به ما نشان می‌داد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که HMD تنها روی این دو گوشی نوکیا کار نمی‌کند و گویا گوشی هوشمندی با سخت‌افزار میان‌رده به‌نام نوکیا ۶.۳ نیز در دست ساخت است.

نوکیا ۶.۳ درواقع جایگزینی برای نوکیا ۶.۲ است و سخت‌افزاری توانمندتر از نوکیا ۵.۳ را به کاربران ارائه خواهد داد. HMD به سری نوکیا ۶ اهمیت فراوانی می‌دهد؛ زیرا برای بازار پرسود محصولات میان‌رده عرضه می‌شوند.

احتمال می‌رود در نوکیا ۶.۳ از تراشه اسنپدراگون ۶۷۰ یا ۶۷۵ کوالکام استفاده شود و برای ماژول چهارگانه دوربین پنل پشتی نیز دوربین‌های تحت برند زایس به کار رود. در مقایسه با نوکیا ۵.۳ انتظار می‌رود علاوه بر دوربین اصلی و تراشه، دوربین سلفی با سخت‌افزار بهتری برای نوکیا ۶.۳ استفاده شود.

در برخی از گزارش‌ها گفته‌شده که دوربین سلفی نوکیا ۶.۳ از حسگری ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در بالای نمایشگر گوشی هوشمند نوکیا ۶.۳  که گفته می‌شود از تکنولوژی PureDisplay استفاده می‌کند، بریدگی برای قرار گرفتن دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی تعبیه شده است. با این حساب می‌توان طراحی پنل جلویی و نمایشگر نوکیا ۶.۳ را ترکیبی از نوکیا ۵.۳ و نوکیا ۶.۲ دانست.

متاسفانه هنوز زمان معرفی نوکیا ۶.۳ مشخص نشده است؛ اما گزارش‌ها حاکی از برگزاری رویدادی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ هستند؛ رویدادی که HMD از سه گوشی هوشمند جدید برند نوکیا رونمایی می‌کند.

انتظار می‌رفت رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید برند نوکیا کمی زودتر رخ دهد؛ اما گسترش بیماری کرونا گویا باعث شده است که HMD تصمیم به معرفی نوکیا ۶.۳، ۷.۳ و ۹.۳ PureView در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بگیرد. انتظار می‌رود نسخه پایه نوکیا ۶.۳ با برخورداری از ۳ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی با قیمت ۲۴۹ دلار به بازار عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات