اوپو گوشی‌های هوشمند Reno3 و Reno3 pro را معرفی کرد

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
گوشی‌های هوشمند اوپو رینو ۳ و اوپو رینو ۳ پرو با قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G و دوربین چهارگانه معرفی شدند.
تبلیغات

با اینکه اوپو آینده‌ی خود را در گروِ سرویس‌های مبتنی‌بر اینترنت می‌بیند و دوست دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی چیزی بیشتر از یک برند تلفن همراه باشد، اما مرکز توجهات شرکت هنور هم روی گوشی هوشمند و فناوری 5G است. قطعا 5G آینده‌ی این صنعت است و اوپو با علم به این موضوع، در حال مسلح‌کردن زرادخانه‌ی خود با گوشی‌های هوشمند مجهز به فناوری 5G، چون اوپو رینو ۳ و اوپو رینو ۳ پرو است. پیش‌تر گوشی اوپو رینو ۳ پرو به‌عنوان نازک‌ترین گوشی هوشمند با حالت دوگانه‌ی 5G معرفی شده بود. همچنین شایعات نشان میداد دستگاه مذکور با پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 765G و برادر کوچک‌تر آن یعنی اوپو رینو ۳ با تراشه‌ی Dimensity 1000L 5G مدیاتک روانه‌ی بازار خواهد شد. تصاویر هر دو گوشی قبل از رونمایی به بیرون درز پیدا کرده بود و حالا در طی رویدادی در چین، گوشی‌های هوشمند مذکور معرفی شدند.

اوپو رینو ۳ و اوپو رینو ۳ پرو

مشخصات / مدل

اوپو رینو ۳

اوپو رینو ۳ پرو

ابعاد و وزن

مشخص نیست

۱۵۹٫۴ در ۷۲٫۴ در ۷٫۷ میلی‌متر

۱۷۱ گرم

نمایشگر

۶٫۴۴ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل

کورنینگ گوریلا گلس ۵

ناچ قطره‌ای

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

۶.۵ اینچ با فناوری AMOLED و لبه‌های خمیده و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل

۹۰ هرتز نرخ نوسازی

۱۰۰ درصد پوشش گاموت رنگ  DCI-P3

کورنینگ گوریلا گلس ۵

سرعت تشخیص لمس ۱۸۰ هرتزی

HDR 10+ پشتیبانی از استاندارد 

روزنه‌ی مخصوص دوربین سلفی

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

پردازنده

Dimensity 1000L 5G مدیاتک

کوالکام اسنپ‌دراگون 765G

پیکربندی پردازنده

۴ هسته‌ی Cortex-A77 به‌عنوان هسته‌های بزرگ با فرکانس پردازشی ۲٫۶ گیگاهرتز

۴ هسته‌ی Cortex-A55 به‌عنوان هسته‌های کوچک با فرکانس پردازشی ۲٫۰ گیگاهرتز

یک هسته‌ی Kryo 475 بر پایه‌ی معماری ARM Cortex-A76 با فرکانس پردازشی ۲٫۴ گیگاهرتز

یک هسته‌ی Kryo 475 بر پایه‌ی معماری ARM Cortex-A76 با فرکانس پردازشی ۲٫۲ گیگاهرتز

۶ هسته با راندمان بالا بر پایه‌ی معماری ARM Cortex-A55 با فرکانس پردازشی ۱٫۸ گیگاهرتز

معماری گرافیکی

Mali-G77

Adreno 620

حافظه‌ی رم

۸ و ۱۲ گیگابایت

۸ و ۱۲ گیگابایت

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت

دوربین پنل پشتی

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی دیافراگم 

f/1.8

دوربین دوم ۸ مگاپیکسل و از نوع زاویه‌ی فوق‌عریض 

دوربین سوم تک‌رنگ (monochrome)

دوربین چهارم پرتره

دوربین  اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1.7  و فناوری‌های PDAF، OIS و EIS

دوربین دوم ۱۳ مگاپیکسلی تله‌فتو با بزرگنمایی دوبرابری و دیافراگم 

f/2.4

دوربین سوم ۸ مگاپیکسل و از نوع زاویه‌ی فوق‌عریض با دیافراگم 

f/2.4 و زاویه‌ی دید ۱۱۶ درجه‌ای

دوربین چهارم تک‌رنگ با دیافراگم 

f/2.4

دوربین سلفی

۳۲ مگاپیکسلی

۳۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار F/2.4

باتری و سیستم شارژ

۴۰۲۵ میلی‌آمپر ساعت

نسخه‌ی چهارم از فناوری شارژ فوق‌سریع VOOC و توان ۳۰ وات

۴۰۲۵ میلی‌آمپر ساعت

نسخه‌ی چهارم از فناوری شارژ فوق‌سریع VOOC و توان ۳۰ وات

سایر ویژگی‌ها

نسخه‌ی ۵.۱ بلوتوث

Multi-function NFC

نسخه‌ی ۵.۱ بلوتوث

Multi-function NFC

نسخه‌ی اندروید

اندروید ۱۰ با رابط کاربری 

ColorOS

اندروید ۱۰ با رابط کاربری 

ColorOS

باندهای شبکه

مشخص نیست

2G: GSM 850/900/1800 / 1900MHz

2G: CDMA BC0 (800MHz)

3G: CDMA2000 BC0 (800MHz)

3G: WCDMA bands 1/2/4/5/6/8/19

3G: TD-SCDMA 1900 (f) / 2000 (a) MHz

4G: TD-LTE bands 34/38/39/40/41

4G: LTE FDD bands 1/2/3/4/5/7/8/12/17/20

4G +: TD-LTE: B38C / B39C / B40C / B41C / B39A + B41A / B40D / B41D

4G +: LTE FDD: B1C / B2C / B3C / B7C / B1A + B3A / B3A + B41A / B8A + B41A

5G NR: n1 / n41 / n78

گوشی‌های هوشمند اوپو رینو ۳ و اوپو رینو ۳ پرو از نظر طراحی، صفات متمایزکننده‌ی فراوانی دارند، اما بزرگ‌ترین تفاوت میان آن‌ها، تعبیه‌ی نمایشگری معمولی برای اوپو رینو ۳ و وجود یک نمایشگر خمیده برای اوپو رینو ۳ پرو است. همین موضوع سبب شده تا قطر صفحه‌ی نمایش در رینو ۳ پرو دست‌خوش تغییر شود. اما از آن‌جایی که محاسبه‌ی ابعاد مدل معمولی به‌صورت بصبری ممکن نیست، بهتر است در مورد تفاوت اندازه‌ی این دو دستگاه اظهار نظری نشود. دومین تفاوت در این دو دستگاه مربوط به دوربین سلفی است. گوشی اوپو رینو ۳ پرو دارای روزنه‌ی مخصوص دوربین سلفی بوده و مدل معمولی آن از ناچ قطره‌ای بهره می‌برد. در پنل پشتی هیچ تغییری در طراحی ظاهری وجود ندارد، اما مشخصات دوربین در این دو گوشی متفاوت است.

oppo reno 3
oppo reno 3

اوپو Reno3

گوشی هوشمند اوپو رینو ۳ به‌عنوان برادر کوچک‌تر مدل پرو انتخاب شده است. شوربختانه مدل مذکور در صفحه‌ی مربوط به محصولات در وب‌سایت اوپو ثبت نشده و صفحه‌ی رسمی اوپو در شبکه‌ی ویبو نیز در مورد برخی از مشخصات این محصول سکوت کرده است.

oppo reno 3

اطلاعاتی که در مورد اوپو رینو ۳ منتشر شده، این واقعیت است که محصول مذکور با تراشه‌ی Dimensity 1000L مدیاتک روانه‌ی بازار خواهد شد. پردازنده‌ی مذکور یک SoC بالارده با لیتوگرافی ۷ نانومتری بوده و دارای مودم یکپارچه‌ی 5G است. هنوز مشخص نیست این تراشه چه تفاوتی با مدل Dimensity 1000 مدیاتک دارد. همچنین همراه‌با نسخه‌ی چهارم از فناوری شارژ فوق‌سریع اختصاصی اوپو با نام VOOC بوده و با توان ۳۰ وات شارژ می‌شود. درنتیجه گوشی اوپو Reno3 در بیست دقیقه‌ی اول، تا ۵۰ درصد شارژ می‌شود.

همچنین رینو ۳ در پنل پشتی خود دارای دوربین چهارگانه بوده و رزولوشن دوربین اصلی دستگاه، ۶۴ مگاپیکسل است. اوپو هنوز جزئیات حسگر به کار رفته در دوربین اصلی را اعلام نکرده است، اما حدس و گمان‌ها بر این است به‌جای IMX686 سونی، از حسگر ISOCELL GW1 سامسونگ استفاده شده‌ است. دوربین دوم نیز ۸ مگاپیکسل و از نوع زاویه‌ی فوق‌عریض است. در همین حال سومین دوربین تک‌رنگ (monochrome) بود و دوربین چهارم نیز یک دوربین اختصاصی برای کمک به ثبت عکس‌های پرتره است.

زمان عرضه و قیمت

این محصول با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۳۳۹۹ یوان یعنی برابر با ۴۸۵ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. نوع دیگری از اوپو Reno3 نیز با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، با قیمت ۳۶۹۹ یوان، معادل با ۵۳۰ دلار، به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی با رنگ‌های سفید، مشکی، رنگ آبی Starry Night و نیز نوعی رنگ نارنجی با نام Sunrise (طلوع خورشید) در دسترس بوده و عرضه‌ی آن از ۳۱ دسامبر در چین آغاز خواهد شد.

اوپو Reno3 Pro

oppo reno 3 pro

همان‌گونه که از نام این محصول برمی‌آید، رینو ۳ پرو برادر بزرگ‌تر رنو ۳ بوده و روشن است که مشخصات بهتری دارد. برای نمونه لبه‌های نمایشگر رینو ۳ پرو از نوع خمیده بوده و نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز است. همچنین محصول مذکور از استاندارد +HDR 10 پشتیبانی می‌کند. اوپو ادعا دارد رینو 3 Pro نازک‌ترین گوشی هوشمند با حالت دوگانه‌ی 5G در بازار است و با وجود نازک بودنش توانسته باتری با ظرفیت ۴۰۲۵ میلی‌آمپر ساعت را درون خود جای دهد.

رینو ۳ پرو اوپو با تراشه‌ی اسنپدارگون 765G همراه خواهد بود که اولین SoC کوالکام با مودم یکپارچه‌ی 5G بوده و توان مصرفی پایین‌تری نسبت به SoCهای دارای مودم مجزا دارد. با این حال قابلیت اتصال در مودم اسنپدراگون X52 روی تراشه‌ی اسنپدارگون 765G، از مودم X55 روی اسنپدارگون 865 ضعیف‌تر است. با این وجود کاربران می‌توانند انتظار عملکردی مناسب را از نظر روان‌بودن و قابلیت اتصال از این پردازنده داشته باشند.

oppo reno 3 pro

پیکربندی دوربین روی نسخه‌ی پرو چندان حیرت‌انگیز نیست، اما در عین حال منحصربه‌فرد است. دوربین اصلی دستگاه سنسوری ۴۸ مگاپیکسلی از نوع IMX586 است. سه دوربین دیگر شامل یک دوربین تله‌فتو ۱۳ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دو برابر، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی زاویه‌ی فوق عریض و یک دوربین تک زنگ ۲ مگا پیکسلی در پشت گوشی جا خوش کرده‌اند. اوپو رینو ۳ پرو نیز همراه‌با نسخه‌ی چهارم از فناوری شارژ فوق‌سریع VOOC بوده و با توان ۳۰ وات شارژ می‌شود.

قیمت‌گذاری و زمان عرضه

این محصول با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۳۹۹۹ یوان یعنی برابر با ۵۷۰ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی دیگر اوپو رینو ۳ پرو با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، با قیمت ۴۴۹۹ یوان، معادل با ۶۴۰ دلار، به بازار عرضه خواهد شد. نوع اول اوپو رینو ۳ پرو با فضای ۱۲۸ گیگابایتی با قابلیت سفارش پیش از موعد، از ۳۱ ماه دسامبر ۲۰۱۹ در دسترس خواهد بود. در همین حال نوع رده‌بالای  دستگاه با فضای ذخیره‌سازی بیشتر، از ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۲۰ روانه‌ی بازار خواهد شد.

نسخه‌ی ویژه‌ی Pantone ۲۰۲۰

oppo reno 3 pro blue

نسخه‌ی ویژه‌ای از اوپو رینو ۳ پرو با نام Pantone ۲۰۲۰ وجود دارد که از رنگ آبی کلاسیک، رنگ سال ۲۰۲۰، بهره می‌برد. کل جعبه‌ی نسخه‌ی Pantone ۲۰۲۰ و محتویات آن به رنگ آبی و سفید است. قیمت نسخه‌ی ویژه‌ی اوپو رینو ۳ با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۴۱۹۹ یوان، معادل با ۶۰۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات