کد دوربین سامسونگ استفاده از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی در گلکسی اس 11 را فاش کرد

سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
کدی در برنامه‌ی دوربین سامسونگ کشف شده که از استفاده‌ی احتمالی سامسونگ از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی خود در گلکسی اس ۱۱ حکایت می‌کند.
تبلیغات

در‌حال‌حاضر، سامسونگ فقط فروشنده‌ی حسگر تصویر است که حسگری ۱۰۸ مگاپیکسلی برای گوشی‌ هوشمند ساخته است. با اینکه کره‌ای‌ها خودشان این حسگرها را می‌سازند، در‌حال‌حاضر گوشی‌هایشان از این حسگرها استفاده نمی‌کنند. ناگفته نماند تاکنون، تنها شیائومی از این حسگر در می میکس آلفا و می نوت ۱۰ پرو استفاده کرده است و به‌نظر می‌رسد نتایج اولیه بسیار درخورتوجه بوده است.

طبق کدی که کاربران Xda Developers در آخرین نسخه‌ی برنامه‌ی دوربین سامسونگ یافته‌اند، احتمالا سامسونگ در آینده یکی از گوشی‌های هوشمند خود را به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت خود مجهز خواهد کرد.

درون اپلیکیشن دوربین نسخه‌ی سوم بتا One Ui 2.0 که برای گوشی سامسونگ گلکسی اس ۱۰ منتشر شده است، کدی پیدا شده که پشتیبانی دوربین از وضوح خروجی ۱۰۸ مگاپیکسلی را نشان می‌دهد. افزون‌براین، شایعات مختلفی از قرارگرفتن این حسگر در گلکسی اس ۱۱ شنیده‌ شده است؛ اما هیچ‌چیز در کد مذکور ثابت نمی‌کند این خروجی به‌طور خاص متعلق به گلکسی اس ۱۱ باشد. تنها نکته‌ای که با اطمینان می‌توان گفت، این است که حداقل یکی از گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. همچنین، این کد نسبت تصویر ۲۰ به ۹ را نشان می‌دهد که شایعات پیشین درباره‌ی نسبت تصویر ۲۰ به ۹ گلکسی اس ۱۱ را تأیید می‌کند.

کد دوربین سامسونگ

در تصاویر زیر، می‌توان مشاهده کرد سامسونگ پشتیبانی از رزولوشن ۱۲۰۰۰ در ۹۰۰۰ پیکسل را اضافه کرده است؛ یعنی درمجموع ۱۰۸ میلیون پیکسل یا ۱۰۸ مگاپیکسل. مانند می میکس آلفا و می نوت ۱۰، احتمالا سامسونگ از تجمیع پیکسل‌ها برای بهبود عکس‌ها در نور کم استفاده می‌کند؛ یعنی گوشی گلکسی اس ۱۱ با استفاده از این حسگر به‌طور پیش‌فرض خروجی کامل ۱۰۸ مگاپیکسلی نمی‌دهد؛ بلکه تصاویر ۲۷ یا ۱۲ مگاپیکسلی با ترکیب ۴ یا ۹ پیکسل و تبدیل آن‌ها به یک پیکسل واحد، باعث می‌شود هر پیکسل به‌طور مؤثرتری بزرگ‌تر از پیکسل‌های تکی باشد.

کد دوربین سامسونگ

در گذشته، سامسونگ پشتیبانی از رزولوشن یا حسگر را اضافه نمی‌کرد؛ مگر اینکه قصد داشت از آن‌ها در دستگاه آینده‌ی خود استفاده کند. این بدین‌دلیل است که مهندسی و توسعه‌ی نرم‌افزاری قبل از آزمایش سخت‌افزاری ارزش خاصی ندارد. پس وقتی پشتیبانی از قابلیت یا رزولوشن خاصی را پیدا می‌کنیم، بسیار محتمل است که آن را در یکی از گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ ببینیم که کره‌ای‌ها قصد دارند آن را رونمایی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات