ایسوس ذن فون Max Shot و Max Plus M2 با اسنپدراگون SiP 1 رونمایی شدند

جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
واحد ایسوس برزیل در همکاری با نماینده‌ی کوالکام در آن کشور، ۲ گوشی هوشمند جدید مجهز به پردازنده‌ی SiP 1 معرفی کرد.
تبلیغات

حدود یک ماه پیش، کوالکام اعلام کرد که قصد دارد در همکاری با Universal Scientific Industrial، کارخانه‌ی تولید نیمه‌هادی در سائوپائولو برزیل تأسیس کند. اکنون اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به پردازنده‌های System in Package یا SiP آن کارخانه، توسط ایسوس رونمایی شدند. گوشی‌های ذن فون Max Shot و Max Plus M2 اولین محصولاتی هستند که توسط ایسوس برزیل و با بهره‌گیری از پردازنده‌ی اسنپدراگون SiP 1 تولید می‌شوند.

ذن فون مکس شات / Max Shot

گوشی مکس شات در ظاهر تفاوت آن‌چنانی با برادر خود ندارد؛ اما با نگاهی عمیق‌تر، متوجه حسگر سوم ۸ مگاپیکسلی با لنز واید در پشت دستگاه می‌شویم. گوشی Plus M2 در آن محل از یک فلش هم بهره می‌برد. هر ۲ گوشی مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی FHD+ IPS هستند که برای به حداقل رساندن حاشیه‌ها، بریدگی بالای نمایشگر در آن‌ها استفاده شده است.

ایسوس برزیل

گوشی مکس پلاس M2 با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه می‌شود. درحالی‌که مکس شات در نسخه‌هایی با ۳ یا ۴ گیگابایت رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی به دست مشتریان خواهد رسید. هر ۲ گوشی قابلیت استفاده از ۲ سیم‌کارت هم‌زمان و همچنین یک کارت حافظه‌ی مجزا را دارند.

پردازنده‌ی SiP 1 که در محصولات جدید استفاده شد، نکته‌ی مهم رونمایی ایسوس برزیل محسوب می‌شود. پردازنده‌های SiP یک تفاوت عمده با نسل‌های معمول قدیمی یا SoC دارند. در ماژول پردازنده‌های جدید، تمام قطعات اصلی روی یک مدار واحد پیاده‌سازی شده‌اند که در مرحله‌ی بعدی به مادربرد متصل می‌شود. چنین رویکردی، فضای داخل گوشی را افزایش داده و امکان استفاده از قطعات بیشتر یا طراحی بهتر گوشی را به تولیدکننده می‌دهد.

ذن فون مکس شات و ذن فون مکس Plus M2

تراشه‌ی ۱۴ نانومتری محصولات جدید ایسوس، شباهت زیادی به اسنپدراگون ۴۵۰ دارد. محصول جدید، فرکانس ۸ هسته‌ای ۱.۸ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 506 دارد.

گوشی ذن فون مکس شات، مجهز به دوربین اصلی با ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز واید و دوربین ۵ مگاپیکسلی برای عمق‌دهی بهتر است. درمقابل، مکس پلاس M2 تنها دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی بهبود عمق دارد. در پنل جلویی، هر ۲ گوشی مجهز به دوربین ۸ مگاپیکسلی و فلش LED هستند.

گوشی‌های جدید ایسوس برزیل، مجهز به بدنه‌ی آلومینیمی، دوربین ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی و پورت microUSB هستند. اندروید ۸.۱ اوریو به‌صورت پیش‌فرض روی آن‌ها اجرا می‌شود و به‌روزرسانی به نسخه‌ی پای نیز در برنامه‌های اصلی آتی شرکت قرار دارد. ذن فون مکس شات با قیمت‌های ۳۵۰ و ۴۴۵ دلار و مکس پلاس M2 با قیمت ۳۴۰ دلار فروخته می‌شود. هر ۲ گوشی جدید ایسوس برزیل، اکنون برای خرید در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، آبی و قرمز در وب‌سایت رسمی شرکت عرضه شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات