رکوردشکنی سوددهی سونی با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند

چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی سونی برای سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ میلادی نشان از رکوردشکنی سوددهی این شرکت دارد؛ حال آنکه فروش گوشی‌های هوشمند کاهش داشته است.
تبلیغات

سونی در گزارش سه‌ماهه‌ی سوم مالی خود اعلام کرد که فقط ۱.۶ میلیون تلفن همراه فروخته است.

سونی موبایل طی سه‌ماهه‌ی سوم نسبت به فصل دوم مالی سال ۲۰۱۸ فروش چشمگیری نداشته است (سونی بین ماه‌های آوریل و ژوئن ۲ میلیون تلفن همراه فروخته بود). وقتی سونی اعداد و ارقام فروشش را منتشر کرد، مشخص شد که بین ماه‌های جولای تا سپتامبر فقط ۱.۶ میلیون تلفن همراه به فروش رسانده که نصف میزان فروش مدت مشابه سال قبل است.

درآمد سونی موبایل در فصل سوم مالی از ۱.۵ میلیارد دلار به ۱.۰۴ میلیارد دلار رسیده که نتیجه‌ی آن ضرر عملیاتی ۲۶۳ میلیون دلاری برای این بخش از شرکت است.

مقاله‌های مرتبط:

    در طی سه ماه گذشته، سونی کاهش فروش عمده‌ای را در اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه شاهد بوده است. در ماه ژوئیه، پیش‌بینی‌‌ها نشان از این داشت که سونی می‌تواند طی سال ۲۰۱۹ میلادی قریب به ۹ میلیون دستگاه گوشی‌هوشمند به فروش برساند، اما با انتشار گزارش تابستان ۲۰۱۸ دیگر امیدی به این رقم‌ها نیست و می‌توان انتظار داشت که تا پایان امسال، تعداد کل تلفن‌های هوشمند فروخته‌شده با برند سونی حدود ۷ میلیون دستگاه باشد.

    سونی، غول ژاپنی تولیدکننده‌ی صنایع الکترونیک، تنها در زمینه‌ی تولید تلفن‌های هوشمند فعال است که عملکرد ضعیفی دارد. این شرکت توانسته سود اجرایی خود را از ۵.۹ میلیارد دلار به ۷.۶ میلیارد دلار برساند. سونی این سود اجرایی را به لطف کسب‌وکار نیمه‌رسانا و پلی‌ استیشن خود به چنگ آورده است. البته، یک امتیاز ویژه دیگر برای سودآوری خرید EMI Music Publishing توسط بخش Sony Music بوده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات