تا چند روز آینده ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی از گمرک ترخیص می‌شود

یک‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود که تا چند روز آینده ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل از گمرک ترخیص‌شده و وارد بازار می‌شود.
تبلیغات

طی مدت اخیر بارها از زبان مسئولان شنیده‌ایم که با تزریق گوشی‌های توقیفی به بازار، وضعیت روبه‌بهبود خواهد گذاشت؛ اما آنچه امروز شاهد آن هستیم، فرسخ‌ها با بهبودی وضعیت فاصله دارد، فروشگاه‌های اینترنتی مملو از کالا‌های ناموجود و قیمت‌های نجومی، تنها بخشی از آشفته‌بازار گوشی‌های هوشمند را به‌تصویر می‌کشد.

در کنار موارد یادشده، موضوعاتی مانند بلاتکلیفی واردکنندگان در تأمین ارز واردات گوشی، ثبات نداشتن نرخ ارز و نوسان شدید آن در کنار بروز وقفه در فرآیند ثبت سفارش گوشی نیز بر وخامت وضعیت حاکم دامن می‌زند. حال خبر دیگری به‌گوش می‌رسد که در صورت محقق‌شدن آن، حداقل شاهد حل‌شدن بخشی از مشکلات بازار موبایل خواهیم بود.

گزارش‌ها از کمیته‌ی اجرای طرح رجیستری حکایت از آن دارند که با پیگیری‌های انجام‌شده طی چند روز اخیر به‌دنبال انتقال نگرانی‌های موجود بر سر کاهش موجودی کالا در بازار گوشی به مسئولان امر در وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظاهرا ثبت سفارش بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه گوشی موبایل که پیش از این در انتظار تأیید ثبت سفارش به‌سر می‌بردند، تأیید شده است و این گوشی‌ها تا چند روز آینده از گمرک ترخیص‌شده و وارد بازار خواهند شد. ظاهرا روند یادشده در هفته‌های آتی نیز ادامه‌دار خواهد بود.

طی روزهای گذشته به اطلاعتان رساندیم که با انتقال گوشی‌های هوشمند به دسته سوم کالایی، از این پس دلار با نرخ دولتی برای واردات چنین محصولاتی تخصیص داده نخواهد شد و واردکنندگان باید از طریق بازار ثانویه نسبت به تأمین ارز مورد نیاز خواهد برای واردات گوشی اقدام کنند. حال باید دید که اتخاذ این تصمیم چه بر سر قیمت گوشی‌های هوشمند خواهد آورد.

نظر شما در مورد آینده‌ی بازار گوشی‌های هوشمند چیست؟ آیا تأمین ارز از محل صادرات، می‌تواند منجر به متعادل‌شدن قیمت‌ها شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات