موتو ایکس جدید موتورولا به لوله‌های خنک‌کننده مجهز خواهد شد

جمعه ۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
بعد از معرفی پرچمداران جدید در سال ۲۰۱۵ که بیشتر آنها به پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۱۰ مجهز بودند، مشکل داغ شدن گوشی‌ها آنقدر اهمیت پیدا کرد تا کمپانی‌های مختلف به فکر راه چاره‌ای برای حل آن باشند. ظاهرا موتورولا نیز به جرگه سونی و مایکروسافت پیوسته و می‌خواهد در نسل جدید موتو ایکس از لوله‌های خنک‌کننده استفاده کند.
تبلیغات

 در اینکه کاربران به داشتن پرچمداران قدرتمند علاقه دارند شکی نیست و از طرفی موضوع داغ شدن دستگاه‌های دیجیتال یک امر اجتناب ناپذیر است. ولی گوشی‌هایی چون وان ام ۹ اچ‌تی‌سی با مشکل جدی روبرو شدند که روی فروش آنها نیز تاثیر منفی داشت. البته بعد از بروزرسانی‌های مختلف پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۱۰ و محدود کردن عملکرد آن و ارائه نسل دوم این تراشه می‌توان گفت تا حدود زیادی این مشکل برطرف شده است.

برای اولین بار مشخص شد کمپانی سونی در گوشی اکسپریا زد ۵ از لوله‌های خنک‌کننده استفاده کرده و بعد از آن مایکروسافت نیز همین رویه را در پیش گرفت. حالا براساس تصویری که از منابع داخلی موتورولا فاش شده، قرار است موتو ایکس ۲۰۱۶ نیز به لوله‌های خنک‌کننده مجهر شود.

گفته می‌شود موتو ایکس جدید از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ بهره خواهد برد که به لطف لوله‌های خنک‌کننده جای هیچ نگرانی درباره‌ی داغ شدن دستگاه وجود ندارد. ضمن اینکه طبق آزمایش‌هایی که تا کنون انجام شده هیچ نشانه‌ای از داغ شدن تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ دیده نشده است و به نظر می‌رسد بهره‌گیری از لوله‌های خنک‌کننده صرفا برای محکم‌ کاری باشد.

از روی تصور منتشر شده نمی‌توان اطلاعات زیادی را به دست آورد ولی به نظر می‌رسد موتو ایکس ۲۰۱۶ یک دستگاه جذاب و قدرتمند خواهد بود که در تصویر فاش شده هفته‌ی گذشته کاور پشت و طراحی غیر معمول اسپیکرهای آن را دیده بودیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات