اچ‌تی‌سی در پرچمداران آینده خود نیز از زبان طراحی مشابه ای ۹ بهره خواهد برد

جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
اچ تی سی دو روز پیش تلفن هوشمند جدیدی را با نام وان ای۹ (One A9) معرفی کرد. اطلاعات این تلفن از مدت‌ها پیش در فضای مجازی منتشر می‌شد، اما سرانجام شرکت تایوانی اچ تی سی از آن پرده برداشت. طراحی این تلفن با سایر محصولات اچ تی سی متفاوت است، گفته می‌شود محصولات آینده‌ی این شرکت از زبان طراحی وان ای۹ پیروی خواهند کرد.
تبلیغات

وان ای۹ یک پرچمدار محسوب نمی‌شود، بلکه بیشتر به یک میان رده با مشخصات خوب شباهت دارد. این تلفن به صورت پیش فرض با اندروید ۶ مارشمالوی سفارشی شده با رابط کاربری سنس عرضه خواهد شد و طبق وعده‌ی اچ تی سی، این تلفن با فاصله ۱۵ روز از ارائه‌ی بسته‌های بروز رسانی برای  اندروید نکسوس‌ها، بسته‌ی مشابه را دریافت خواهد کرد.

خبرهای منتشر شده حاکی از این هستند که زبان طراحی وان ای۹ به تدریج به سری دیگر تلفن‌های اچ تی سی؛ دیزایر و M نیز منتقل خواهد شد. اچ تی سی وان ام۷، ام۸ و ام۹ (پرچمداران اچ تی سی) از لحاظ طراحی مشابه هم بودند، همین نکته در مورد محصولات سری دیزایر این شرکت نیز صادق است. اما طبق گفته‌های جک تانگ، مدیر بخش آسیای شمالی اچ تی سی، بنظر می‌رسد این شرکت به دنبال راهکاری جدید است و وان ای۹ را به عنوان یک نمونه می‌بیند. در حقیقت اچ تی سی این گوشی را نقطه‌ی عطفی در بین محصولات خود می‌داند.

وان ای۹ از آلومینیوم ساخته شده و ظاهر آن کمی غیر عادی است و نظرات متناقضی در مورد طراحی این دیوایس بین کاربران وجود دارد. سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌ی نمایش قرار دارد و به عنوان کلید خازنی Home نیز عمل می‌کند و از آنجا که کلیدهای نرم افزاری نیز در این محصول وجود دارند، بنابراین شما دو کلید Home در اختیار دارید. دوربین پشتی کمی برآمدگی داشته و در میانه‌ی بالای دستگاه قرار گرفته است.

صفحه‌نمایش ۵ اینچی وان ای۹ از نوع امولد بوده و رزولوشن آن فول اچ دی است. دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسل بوده و همراه با یک فلش دوگانه‌ی LED و Dual Tone در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. دوربین این گوشی همچنین از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد و دوربین جلویی آن ۴ مگاپیکسل بوده و همراه با فناوری اولتراپیکسل است.

توان پردازشی وان ای۹ توسط پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای و ۶۴ بیتی اسنپ دراگون ۶۱۷ تامین می‌شود و باتری مورد استفاده در آن دارای ظرفیت ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعت است. نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی وان ای۹ از ۲ گیگابایت حافظه رم و نسخه ۳۲ گیگابایتی آن نیز از ۳ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و لازم به ذکر است که حافظه داخلی آن نیز قابل ارتقاست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات