اچ تی سی به انتقادات مبنی بر شباهت وان A9 با آیفون ۶ اپل پاسخ داد

پنج‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی چند روز پیش گوشی هوشمند جدیدش را با نام وان ای ۹ معرفی کرد. اولین واکنش علاقمندان به حوزه‌ی فناوری در قبال دیدن این گوشی، اشاره به شباهت آن به آیفون‌های اپل بود. حال انتشار یک اسلاید آموزشی برای استفاده درون کمپانی نشان از این دارد که اچ‌تی‌سی انتقادات در مورد شباهت وان ای ۹ با آیفون‌های اپل را پیش بینی کرده بود.
تبلیغات

انتشار اسلایدی از سوی اچ‌تی‌سی، نشان ‌دهنده‌ی این موضوع است که اچ‌تی‌سی پیش از معرفی وان ای ۹، انتقادات وارده مبنی بر شباهت این گوشی با وان ای ۹ را پیش بینی می کرده است. در این اسلاید، عبارتی به نقل از هوگو بارا، قائم مقام کمپانی چینی شیائومی نقل شده است. براساس جمله‌ی نقل شده از هوگو بارا، طراحی آیفون‌ ۶ اپل وام گرفته از طراحی گوشی‌های هوشمند اچ‌تی‌سی است. نکته‌ی جالب در مورد شیائومی این است که بسیاری این کمپانی را پیرو کامل سیاست‌های اپل می‌خوانند. شماری از محصولات چینی‌ها نیز شباهت بسیاری به آنچه که اپل روانه‌ی بازار کرده دارد. هوگو بارا در واکنش به این موضوع، سال گذشته اعلام کرد که اپل یک کمپانی فوق العاده است و از این‌رو به منبعی برای الهام دیگران بدل شده.

به طور حتم هدف اچ‌تی‌سی از انتشار این اسلاید، اشاره به این نکته است که وان ای ۹ با هدف شباهت به آیفون‌های اپل طراحی نشده است. یقینا اچ‌تی‌سی درصدد پررنگ‌تر کردن اظهار نظر هوگو بارا مبنی بر شباهت آیفون‌ ۶ اپل به طراحی اچ‌تی سی است. در واقع اچ‌تی‌سی در نهایت به این موضوع اشاره می‌کند که وان ای ۹ یک طراحی کپی شده از آیفون ۶ نیست، بلکه بهبود طراحی‌های پیشین خود اچ‌تی‌سی است که آیفون ۶ نیز از ان الهام گرفته شده است. اچ‌تی‌سی وان ای ۹ را نسخه‌ی بهبود یافته‌ی طراحی سری ام خود عنوان می‌کند. از نظر این کمپانی وان ای ۹، نسخه‌ی سبک، باریک و زیباتری از سری وان ام است. تایوانی مدعی‌اند استفاده از بدنه‌ی فلزی، شیارهای آنتن و گوشه‌های خمیده پیش از آنکه آیفون با این طراحی روانه‌ی بازار شود، توسط اچ‌تی‌سی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

در روزهای گذشته نیز شاهد انتشار اخباری در مورد اظهار نظر مدیر عامل اچ‌تی‌سی بودیم، که در این اظهار نظر وی ای ۹ را جایگزینی مناسب برای آیفون‌های اپل دانسته بود.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا به واقع تایوانی‌ها از طراحی آیفون‌های اپل الهام گرفته‌اند یا وان ای ۹ محصولی با بهبود زبان طراحی مورد استفاده توسط اچ تی سی است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات