گوشی One A9 اچ‌تی‌سی 792 دلار قیمت خواهد داشت

پنج‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
به زودی قرار است اچ‌تی‌سی از گوشی One A9 رونمایی کند که ایوان بلس در توئیت خود اعلام کرده بر خلاف تصور ما مشخصات فنی منتسب به این گوشی نشان می‌دهد با یک محصول میان‌رده روبرو هستیم. امروز یک خرده‌فروش هلندی در سایت خود قیمت وان اِی 9 را ۷۹۲ دلار اعلام کرده که کمی عجیب به نظر می‌رسد.
تبلیغات

 چندی پیش چر وانگ مدیر عامل اچ‌تی‌سی وعده معرفی یک پرچمدار جدید به نام HTC Aero را داده بود که بعدها اعلام شد نام نهایی این محصول HTC One A9 خواهد بود. اما امروز ایوان بلس در توئیتی اعلام کرد که این گوشی بر خلاف تصورات قبلی یک محصول میان‌رده بوده و به پردازنده‌ی اسنپدراگون 617 کوالکام مجهز خواهد شد. نکته‌ی جالب اینجاست که وب‌سایت خرده‌فروشی Centralpoint.nl در هلند قیمت وان اِی 9 اچ‌تی‌سی را ۷۹۲دلار اعلام کرده که با توجه به مشخصات اعلام شده کمی عجیب به نظر می‌رسد.

a9

در این شرایط دو حالت وجود دارد. اگر فرض کنیم قیمت اعلام شده برای این محصول صحت داشته باشد، آنگاه مشخصات فاش شده توسط ایوان بلس اشتباه خواهند بود. در حالت دوم ممکن است این وب‌سایت هلندی قیمتی فرضی را برای این دستگاه درج کرده باشد. این بین تناقضاتی نیز وجود دارد. در بنچمارک‌های قبلی از جمله گیک‌بنچ مشخص شده بود One A9 به یک پردازنده‌ی ده هسته‌ای MT6797 مدیاتک از سری هلیو ایکس 20 مجهز خواهد شد ولی ایوان بلس اعلام کرده این گوشی از یک تراشه‌ی اسنپدراگون 617 بهره می‌برد. همین تست اعلام کرده بود اِی 9 اچ‌تی‌سی ۴ گیگابایت رم دارد، در حالی که مشخصات فنی بلس می‌گوید تنها ۲ گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته شده است.

در ادامه ایوان بلس اعلام می‌کند One A9 دارای یک نمایشگر ۵ اینچی فول‌اچ‌دی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی است و در قسمت پشت دستگاه از دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و ۴ مگاپیکسلی اولتراپیکسل و یک باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد. این دستگاه به اسکنر اثر انگشت و بدنه‌ی فلزی مجهز خواهد شد و با ضخامت ۷ میلی متر در ۶ رنگ از ماه نوامبر (آبان) وارد بازار می‌شود.

قطعا پذیرفتن این تناقضات از سوی کاربران کمی سخت خواهد بود و باید تمامی این اطلاعات را در حد شایعه بدانیم و منتظر باشیم اچ‌تی‌سی در جریان مراسم ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) خود از One A9 در کنار یک ساعت هوشمند رونمایی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات