بررسی کوتاه نمونه عکس‌های دوربین Moto X Style؛ آیا موتورولا ضعف پرچم‌داران گذشته خود را برطرف کرده است؟

جمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
آبان ماه سال گذشته بود که سونی از بهترین حسگر دوربین خود که چیپی ۲۱ مگاپیکسلی با نام IMX230 بود رونمایی کرد. موتورولا نیز که در روزهای گذشته پرچم‌دار خود با نام موتو ایکس استایل را معرفی کرد، با به کارگیری این حسگر قصد دارد تا ضعف گذشته‌ی دوربین گوشی‌های خود را رفع کند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا بررسی کوتاه عکس‌های این گوشی بپردازیم.
تبلیغات

چیپ ۲۱ مگاپیکسلی IMX230 بهترین حسگر دوربینی است که سونی تا به حال معرفی کرده است. در این حسگر سونی برای اولین بار فوکوس خودکار تشخیص حالت را جاسازی کرد به این امید که فاصله‌ی دوربین گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های عکاسی را کمتر کند.

این پیشرفت سونی در ساخت سنسورها به امید همراه شدن با دستان هنرمند مهندسان نرم‌افزار نوید بخش آینده‌ی روشن برای دوربین‌ گوشی‌های هوشمند بود. اما تولید تجاری IMX230 از اواخر فروردین آغاز شد و فاصله‌ی زیادی بین معرفی سنسور و استفاده‌ی آن توسط تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند افتاد. موتورولا نیز که در روزهای گذشته معرفی شد توانسته از این حسگر در گوشی پرچم‌دار خود استفاده کند.

مشخصات فنی سنسور دوربین مانند مشخصات اعلام شده در زمان معرفی هستند که از آن جمله می‌توان به رزولوشن ۲۱ مگاپیکسلی، پیکسل‌ها با اندازه‌ی ۱.۱ میکرون، ابعاد حسگر 1/2.4، فوکوس خودکار تشخیص حالت و ضبط ویدئوهای 1080P و 4K در حالت HDR اشاره کرد.

خوشبختانه پس از معرفی موتو ایکس استایل نمونه عکس‌های آن نیز منتشر شدند که کیفیت بالایی دارند. عکس‌ها در زیر نور خورشید کیفیتی عالی با جزئیات بالا دارند و خوشبختانه تغییرات نرم‌افزاری زیاد مانند شفاف‌سازی بیش از حد بر روی آن‌ها صورت نگرفته است. به علاوه رنگ‌ها نیز طبیعی بوده و بیش از حد اشباع شده نیستند.

در هنگام شب و در زیر نور کم، دوربین موتو ایکس استایل تعادل رنگ سفید را با وجود منابع مختلف و کم نور، به خوبی حفظ می‌کند. حتی در فضای تاریک با نور بسیار کم نیز عکس‌ها کیفیت قابل قبولی دارند و می‌توانند کاربران را راضی نگه دارند.

در این لینک می‌توانید نمونه عکس‌های دوربین موتو ایکس استایل را ببینید. نظر شما در مورد عکس‌ها چیست؟ آیا موتورولا توانسته ضعف پرچم‌داران گذشته‌ی خود را برطرف کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات